چشم انداز صنعت فولاد از زبان رسول دانیال زاده کارآفرین برتر

چشم انداز صنعت فولاد از زبان رسول دانیال زاده کارآفرین برتر


اقتصاد ایران: رسول دانیال زاده کارآفرین برتر کشور در گفتگویی به وضعیت صنعت فولاد و چشم انداز آن پرداخته است.




به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در ادامه مصاحبه رسول دانیال زاده را باهم می خوانیم:




 سوال : ارزیابی شما از جایگاه صنعت فولاد در اقتصاد جهان و ایران چیست و چه افقی برای آن متصور هستید ؟ 




رسول دانیال زاده : اقتصاد جهانی ، ابعاد و اجزا گوناگونی دارد . رشد روزافزون تکنولوژی های دانش محور ، شکل کلی اقتصاد جهانی را دستخوش دگرگونی های جدی کرده است که برخی از آنها در صحنه رقابت ،  پررنگ تر از قبل نقش آفرینی میکنند و حتی به ارکان اصلی این پیکره تنه میزنند .


 از جمله آنها میتوان به شرکتهای فن آوری اطلاعات اشاره کرد که علاوه بر اینکه بیشترین گردش مالی را بخود اختصاص داده اند ، جزو ترندهای برتر آینده محسوب میشوند . اما اگر بخواهیم در شرایط فعلی سخن بگوییم صنعت فولاد با گردش مالی بیش از 1000 میلیارد دلار در سال ، بعد از نفت دومین صنعت بزرگ جهان محسوب میشود . و اما درباره رسول دانیال زاده ویکی پدیا بیشتر بدانید.


عوارض اتکا به سوختهای فسیلی و تخریبهای جدی ناشی از استفاده بیش از پیش اینگونه انرژی ها بر محیط زیست، در کنار تجدید ناپذیری آنها ، افق بهرمندی از این گونه انرژی ها را به چالش کشیده و جایگزینی اینگونه منابع با انرژی های پاک و تجدید پذیر را بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مطرح کرده است .




پس میتوان نتیجه گرفت که جایگاه نفت بعنوان اولین صنعت در آینده متزلزل خواهد بود . اما بررسی در روند رشد صنعت فولاد و عواملی که در ادامه به آنها اشاره خواهم داشت ، نشان از ماندگاری بیشتری دارد . بنابراین سرمایه گذاری و توسعه صنعت فولاد ضرورتی بدیهی بوده و چشم انداز روشن و قابل اعتمادتری در دراز مدت ترسیم میکند .


فولاد در تمام صنایع مهم جهان همچون ساخت و ساز، امور زیربنایی، ماشین سازی، قطعه سازی، حمل و نقل ، لوازم خانگی ، صنایع نظامی ، صنایع دریایی اعم از کشتی سازی و یا سازه های دریایی و غیره استفاده می‌شود.




 از این میان صنعت ساخت و ساز با سهمی در حدود پنجاه در صد از مصرف جهانی فولاد ،  بزرگترین مصرف کننده این ماده شناخته می شود . در گزارشی تحلیلی میخواندم که ؛ پیش بینی شده تا سال 2050 مصرف فولاد 1.5 برابر بیشتر از سطح فعلی شود .


 اگر این مسیر رشد تقاضا را بپذیریم میتوان نتیجه گرفت که  فولاد یکی از شریانهای اصلی جریان اقتصاد جهان و کشورهاست که تاثیر غیر قابل انکاری در عوامل موثر در کلیت اقتصاد ، از جمله رشد اقتصادی و حتی توسعه اقتصادی دارد. البته شما میتوانید آخرین اخبار رسول دانیال زاده را در اینجا دنبال کنید



منبع : اکونیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.