همه چیز درباره لباس کار مردانه


همه چیز درباره لباس کار مردانه

یکی از انواع لباس کار لباس فرم اداری می باشد که در ادارات و بانکها مورد استفاده قرار می گیرد. در چند سال اخیر بسیاری از ابعاد زندگی انسان ها شامل تغییراتی شده است. یکی از مواردی که دچار تغییرات زیادی نسبت به قبل شده است موضوعات مربوط به کار و شغل می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پاکان صنعت، تعداد زیادی از کارها و شغل ها در عصر امروز به شرکت ها و مجموعه هایی مربوط می شود که از کارکنان زیادی برخوردار هستند. معمولاً این شرکت های بزرگ برای ایجاد نظم بیشتر و بهتر از لباس کار فرم اداری برای کارمندان خود استفاده می کنند.


با این وجود برخی از مجموعه های کم تجربه برای کارمندانشان از لباس کار مردانه فرم اداری استفاده نمی‌کنند. البته شرکت های دولتی نسبت به مجموعه‌های خصوصی بر این قانون بیشتر پایبند هستند. به طور معمول مجموعه ها و ادارات بودجه را برای خرید لباس فرم برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند. در این مطلب قرار است جنبه های متفاوت لباس کار فرم اداری و ویژگی های مربوط به آن را بررسی کنیم. بنابراین کسب اطلاعات در این باره برای صاحبان کسب و کار بسیار مفید می باشد.

نقش لباس فرم در برندینگ سازمان‌ها

استفاده از لباس های کار فرم دارای تنها دارای چند ویژگی خاص نمی باشد. در نگاه اول ممکن است مزیت استفاده از لباس کار خیلی به نظر نرسد، اما مزیت های استفاده از آن بسیار زیاد و کاربردی می باشد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

اولین مزیت ای که استفاده از این لباس کارها می تواند با خود به همراه داشته باشد، برندینگ سازمان می باشد. لباس فرم می‌توانند به یک ابزاری بسیار مفید برای به وجود آوردن شخصیت برای یک سازمان تبدیل شود. همچنین لباس کار فرم برای یک سازمان مانند یک امضا می باشد به همین خاطر است که لباس کار اداری نقش مهمی در برندینگ سازمان می تواند داشته باشد.

افزایش بهره‌وری کارکنان یک مجموعه با استفاده از لباس کار

دومین ویژگی و مزیت استفاده از لباس کار فرم، افزایش بهره وری کارکنان می باشد. ممکن است در نگاه اول این ویژگی درباره استفاده از لباس کار کمی عجیب باشد، اما بهتر است بدانید که با مطالعات و تحقیقات گوناگون در زمینه کسب و کار، متوجه شده‌اند که استفاده از لباس های یکدست به عنوان لباس کار در مجموعه های تجاری گوناگون موجب بیشتر شدن بهره وری کارمندان و کارگران مجموعه شده است. قسمتی از این تحقیق کاملاً بر اساس نظرسنجی که از کارکنان گوناگون مجموعه ها شده است، به دست آمده است.

طبق یک سری از تحقیقات میدانی از تعداد زیادی از از آقایان و بانوانی که در یک مجموعه مشغول به کار هستند پرسیده شده است که آیا از پوشیدن لباسهای فرم اداری احساس بهتری دارند یا خیر. پاسخ تعداد زیادی از کارمندان آقا و خانم در مجموعه های مختلف این بوده است که با پوشیدن لباس های فرم آنها احساس بهتری دارند و دیگر نیازی نیست که در طول روز و شب دغدغه این را داشته باشند که چه لباسی را برای رفتن به سرکار بپوشند.

ویژگی های لباس کار مردانه (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول این مطلب نیز گفتیم، استفاده از لباس کار های فرم اداری، دارای یکسری خصوصیات و مزیت هایی می باشد که در نگاه اول ممکن است عجیب به نظر برسند. اما به قدری این مزیت ها و خصوصیات ها کارآمد و موثر می باشد که هر کارفرمایی را برای خرید لباس های فرم برای کارکنان خود ترغیب می کند. ویژگی ها و مزیت هایی که در بخش اول گفتیم عبارتند از :

  • نقش موثر استفاده از لباس فرم در برندینگ سازمان ها
  • افزایش بهره وری کارکنان یک مجموعه با استفاده از لباس کار

برای ثبت سفارش از پاکان صنعت می‌توانید از قسمت تماس با ما با این مجموعه در ارتباط باشید.

راحتی در لباس فرم

از دیگر ویژگی های لباسهای فرم اداری، حس راحتی در آن می باشد. توجه داشته باشید که افراد قرار است در طول روز ساعات زیادی را با این لباس ها بگذرانند.  به همین خاطر این لباس ها بایستی دارای راحتی مناسب باشند. شرکت ها و سازمان های گوناگون باید توجه داشته باشند که در زمان خرید و سفارش دادن این لباس ها حتماً به راحتی آنها دقت زیادی داشته باشند.

همه چیز درباره لباس کار مردانه

رنگ های لباس های فرم اداری

از دیگر مواردی که باید درباره خصوصیات لباس های فرم اداری بررسی شود، رنگ مناسب برای این لباس ها می باشد. اغلب رنگ های بکار رفته در لباسهای فرم اداری رنگ هایی هستند که به وسیله رنگ های برند یک مجموعه انتخاب شده اند. ولی به طور کلی بهتر است بدانید که در انتخاب رنگ مناسب در لباس کار اداری، از رنگهای رسمی استفاده کنید.

استفاده از لباس کار با رنگ های رسمی و اداری موجب می شود که محیط کار نیز رسمی تره و اداری تر به نظر برسد. علاوه بر این مورد استفاده از ارنگ های رسمی، استایل اداری زیباتری را نیز به کارکنان می بخشد.

استفاده از رنگ های تیره و رسمی موجب می شود فرد هیچ وقت از لباس دلزده نشود. زیرا استفاده از رنگ های روشن و خاص ممکن است بعد از گذر مدت زمانی موجب دلزدگی افراد شود. البته بهتر است بدانید که برخی از مشاغل بایستی از رنگ های روشن به عنوان لباس کار استفاده کنند. به عنوان مثال کارکنان بیمارستان ها عمم از دکتر و پرستاران و سایر پرنسل بایستی از لباس کار رنگ سفید استفاده کنند.
منبع: لباس کار ایسنا

چند راز مهم برای خرید لباس کار ایده آل



خرید لباس کار,خرید لباس کار ایده آل


 

برای خرید لباس کار ایده‌آل یکسری موارد وجود دارد که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید تا بتوانید یک لباس کار بسیار مرغوب تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم شماره با چند راز مهمی که باید قبل از خرید لباس کار بدانید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

شرایط آب و هوایی و اقلیمی محیط کار

اولین مورد و مهمترین موردی  که باید به آن توجه کنید شرایط جوی آب و هوایی محل کار می باشد. این مورد بر روی انتخاب لباس کار کارگران و کارمندان تاثیر گذار می باشد.  تصور کنید اگر کارگردان نیاز داشته باشند که در فضای باز کار کنه در این صورت انتخاب یک لباس گرم در محیط کاری سرد، می تواند یک گزینه ایده آل باشد، بنابراین جنس لباس کار باید متناسب با شرایطی که کارگر در آن مشغول به کار است، باشد. این مورد می تواند به افزایش بهره‌ وری کارگر کمک بسیار زیادی کند.

 

کیفیت لباس کار

توجه داشته باشید که هیچ وقت فقط به دنبال لباس کار بی کیفیت نروید زیرا یکی دیگر از موارد مهم کیفیت لباسکار میباشد. اگر شما از تامین کننده ای که شناس نمیباشد خرید کنید متوجه می‌شوید که این تامین کننده تنها به فکر سود خود بوده است. فناوری از کیفیت کار خواهد زد. کارگران موجود در اکثر شرکت ها و کارخانه ها نیاز دارند که به وسیله لباس کار محافظت شوند.  زیرا که در کارخانه ها تولیدی های مختلف امکان وقوع حوادث ناگوار وجود دارد.

 

بهترین کار این است که لباس کار را به صورت آنلاین از شرکتهای معتبر و با سابقه و رزومه خوب خریداری کنید. و به وسیله این خریدها معامله مغولی را انجام دهید. با انجام این کار می توان مطمئن شد که خریدی با کیفیت و با قیمت مناسب خواهید داشت.

 

یکی از بزرگترین تامین کنندگان لباس کار در سطح کشور شور پاکان صنعت می باشد که این اطمینان را به شما می دهد که بهترین کیفیت را با قیمتی مناسب به شما ارائه می دهد.

 

خرید لباس کار مردانه عمده

چنانچه شما تعداد معینی از کارمندان تان در پروژه های گوناگون مشغول به کار هستند ما به شما این پیشنهاد را می‌دهیم که از خرید عمده لباس کار استفاده کنید. زیرا در زمان خرید لباس کار مردانه شما می‌توانید قیمت های بسیار ارزان تری را تهیه کنید. اینکه بتوانید لباس کار با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب بخرید نکته است که برای تجارت و کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت می باشد پس در زمان سفارش لباس پا به این موارد توجه کنید که احتمال دارد لباس کار به هر دلیلی خراب شود و از بین برود که در این شرایط بهتر است در انبار موجود ای داشته باشید که به سرعت جایگزین کنید.

 

یا اینکه ممکن است استخدام نیروی جدید داشته باشید، که در این صورت نیست اگر در انبار خود لباس کار داشته باشید دیگر نیاز به سفارش مجدد آن را ندارید.  خرید لباس کار مردانه هزینه ها را به شکل فوق العاده ای کاهش می دهد که این کم شدن قیمت بر روی هزینه نهایی اثر می گذارد و در نتیجه این شمایید که سود بیشتری خواهید برد.

 

چاپ و گلدوزی لوگو و آرم شرکت بر روی لباس کار

هیچ چیزی مانند احساس تعلق به کار حس مفید بودن به کارگر را را بیش تر نمی کند. ممکن است تصور کنید که نصب آرم و لوگوی شرکت خودتان آن بر روی لباس کار هزینه های اضافه میباشد. اما با این کار شما به کارگران خود این حس را منتقل می کنید که آنها قسمتی مهم از کسب و کار شما می باشند.

 

همینطور این کار موجب می شود که در صورت دیده شدن کارگران به وسیله دیگران پرستیژ کاری شما و مهم بودن شرکت خود را به دیگران نمایش دهید. بنابراین بهتر است که بر روی لباس کار، آرم و لوگوی شرکت شما نصب شده باشد.

 

ممکن است برخی از شما تصور کنید که این کار موجب می شود که پوشاک کارتان به یک لباس کار تبلیغاتی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانیم که با این کار شما می توانید برند خود را همیشه در معرض دید قرار دهید و از آن برای تبلیغات استفاده کنید.

 

ویژگی های لباس کار جوشکاری

استفاده از لباس کار در کارهای تخصصی امری واجب می باشد. تعداد زیادی از کارفرمایان برای تامین امنیت کارگران لباس های خاص و ایمنی را تهیه می‌کنند که این لباس ها یک هدفی را دنبال می کند. وظیفه اصلی لباس کار حفظ امنیت جان کارگران در برابر خطرات و آسیب های احتمالی می باشد. البته تنها دلیل استفاده از لباس کار ایمنی نمی باشد زیرا وقتی همه کارگران و کارمندان یک شرکت لباس یکدست به تن می‌کنند، یک آراستگی زیبا با خود به همراه می آورند.

 

خرید لباس کار,خرید لباس کار جوشکاری

خرید لباس کار جوشکاری

 

لباس کار مخصوص جوشکاری نیز می تواند فردی که قرار است جوشکاری انجام دهد را از خطرات احتمالی ایمن نگه دارد. لباسی که برای جوشکاری مناسب است می‌تواند یکسره یا یک تیکه باشد یا به شکل دو تیکه تهیه گردد. یعنی به صورت کاپشن جوشکاری و شلوار جوشکاری باشد. این نوع لباس امنیت جوشکار را بسیار افزایش می دهد.

 

حتماً باید بدانیم که جنس لباس کار به هیچ عنوان نباید از الیاف مصنوعی و ترکیبی می باشد. زیرا الیاف مصنوعی بر پایه نفت و بر اساس حرارت زیاد تولید شده است که در زمان جوشکاری ذوب می شود و می سوزد. این سوختن لباس در برخی از موارد به پوست جوشکار هم رسیده و پوست بدن آنها را نیز سوزانده است. در بعضی از مواقع خود لباس علاوه بر اینکه توسط جوش سوراخ می شود.  و اگر مواد قابل اشتعال باشد به سرعت شعله ور میشود.

 

بنابراین کیفیت الیاف که در لباس کار جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد رابطه مستقیم با کیفیت لباس دارد. یعنی هر چقدر کیفیت پارچه های بکار رفته در این لباس بیشتر باشد، تبادل حرارتی انجام شده در آن راحت تر می باشد و کارگر احساس راحتی بیشتری می کند.

 

چه لباس کاری برای تعمیرکاران مناسب است؟

 

بنابراین تا اینجا ی مطلب متوجه شدید که بدترین لباس جوشکاری لباسی است که از الیاف مصنوعی تولید شده باشد. بنابراین یکی از ویژگی های لباس کار جوشکاری استفاده از بهترین الیاف می باشد.

 

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در انتخاب لباس کار جوشکاری به چه مواردی بایستی دقت کرد؟

 

اولین موردی که در انتخاب لباس مناسب با جوشکاری باید مورد توجه قرار داد، مقاومت آن می باشد.  لباس کار مخصوص جوشکاری بایستی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد.

 

لباس کار جوشکاری از چه اجزایی تشکیل شده است

1- کلاه ایمنی و ماسک جوشکاری اتوماتیک

یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزاری که یک جوشکار باید از آن استفاده کند، ماسک جوشکاری می باشد. زیرا وجود این ماسک باعث می شود که از چشم و صورت جوشکاران حفاظت شود. ماسک های جوشکاری اتوماتیک امروزه در صنایع بسیار مورد استقبال قرار گرفته می شود و به خاطر این است که هر دو دست جوشکار می تواند آزاد باشد و همین امر موجب می شود که قابلیت های جوشکار افزایش پیدا کند. این ماسک ها یکی از اجزای ضروری و مهم در لباس های جوشکاران می باشد.

 

خرید لباس کار, لباس های جوشکاران

لباس های جوشکاران

 

2- عینک جوشکاری

 

3- دستکش ایمنی

 

4- چکمه

 

5- ماسک جوشکاری که می تواند اتوماتیک یا دستی باشد

 

6- پیش بند

 

7- آستین های جدا از لباس

 

8- پابند جوشکاری

 

9- سرپوش و محافظ لباس جوشکاری

 

لباس های جوشکاری اغلب دارای: آستین کلاه، پیش بند، نیم تنه و ... می باشند. این لباس ها متناسب با اندازه جوشکاران انتخاب می شوند. این لباس کار به هیچ عنوان نباید جیب داشته باشد و مثل دستکش جوشکاری بهتر است از جنس چرم باشد. زیرا تبادل حرارتی بالایی دارند و در برابر حرارت این امکان را دارد که مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

 

همانطور که میدانید کارگران و تکنسین‌های جوشکار در زمان کار با خطرات زیادی مواجه هستند.  جوشکاران در معرض خطراتی مثل: گرما، جرقه، اشعه ماورا بنفش، سوختن پوست صورت توسط نور و گاز و شعله می باشند. بنابراین استفاده از لباس کار برای آنها الزامی می باشد.
منبع: لباس کار بیتوته

عمر لباس کار خود را با این روش بیشتر کنید

لباس کار

اگر شما قصد دارید که عمر لباس کار خود را افزایش دهید حتماً با ما همراه باشید زیرا که تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم درباره افزایش طول عمر لباس کار را به دست خواهید آورد. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین روش های موجود برای حفظ و بالا بردن طول عمر لباس کار آشنا کنیم.

 

لباس کار

اولین اقدامی که باید برای ماندگاری و افزایش طول عمر لباس کار و یا هر لباس دیگری انجام دهید، این است که با کیفیت ترین آن را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که دوام و ماندگاری لباسکار با جنس و کیفیت آن رابطه مستقیم دارد. البته ناگفته نماند که احتمال خراب شدن و فرسوده شدن لباس کار با کیفیت نیز وجود دارد، در صورتی که از آن به طور صحیح مراقبت کنید. در ادامه با چندین نکات مهم برای بیشتر کردن عمر لباس ها آشنا خواهید شد. پس لطفاً آن‌ها را در نگهداری از لباس تان رعایت کنید. امیدواریم که با خرید لباس کار با کیفیت و رعایت نکات مربوط به نگهداری از آن در مدت زمان طولانی تری از لباس کار خود استفاده کنید.

 

واما لباس کار چیست نگهداری از لباس کار

 

اولین نکته‌ای که باید در نگهداری از لباس ها رعایت کنید این است که باید آنها را در مکانی خشک تمیز و مرتب و همچنین دور از مواد و گازهای شیمیایی، مواد نفتی و روغنی که ممکن است به آنها آسیب برساند نگهدارید.

توجه داشته باشید که بعد از از استفاده از لباس آن را روی چوب لباسی آویزان کنید و در مکانی مناسب قرار دهید. اگر امکان آویزان کردن لباس ها برای شما مقدور نمی باشد بهتر است آن ها را تا کنید. فقط نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که باید توجه کنید که لباس های تا شده را بر روی یکدیگر قرار ندهید. این نکته برای لباس کارهای ایمن مثل آتش نشان ها بسیار مهم می باشد و اهمیت زیادی دارد.

 

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که پیش از آویزان کردن و قرار دادن آنها در کمد حتماً اگر رطوبتی در آنها وجود دارد را خشک کنید. به هیچ عنوان لباس های مرطوب را در کمد آویزان نکنید.

 

از دیگر نکاتی که باید برای نگهداری و افزایش طول عمر لباس ها رعایت کنید این است که آنها را به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا دیگر منابع نوری قرار دهید.

لباس کار

شست و شوی لباس ها

همانطور که ممکن است بدانید معمولاً بیشتر لباس ها در بخش داخلی خود یک برچسب دارند که شرایط شستشو پارچه به کار رفته در آن را بر روی آن برچسب ذکر کرده اند. از همین رو شما می توانید با چک کردن برچسب های داخلی لباس کار شرایط شستشوی آن را متوجه شوید. و آنها را به بهترین شکل ممکن شستشو دهید تا کمترین آسیب را ببینید.

 

یک نکته دیگری که برای شستشو لباس کار وجود دارد این است که اگر موادی با غلظت کم بر روی آن ریخته شد، قبل از شستشو آن مواد را با دستمال پاک کنید. از دیگر مواردی که باید قبل از شستشوی آن دقت کنید این است که حتماً بی جیب های آن را از اشیا و سنگ ریزه ها خالی کنید.

 

مراقبت و نگهداری از زیپ لباس کار

 

نکته دیگری که برای نگهداری از لباس کار باید به آن توجه کنید، این است که اگر قرار است برای شستشو آنها را در لباسشویی قرار دهید. بهتر است پیش از انداختن لباسها در ماشین دکمه ها و زیپ ها و همچنین چسب های آن را ببندید تا به ماشین لباسشویی آسیبی وارد نشود.

 

برخی از افراد نیز وجود دارند که قبل از انداختن لباس ها در ماشین، زیپ و دکمه ها را می بندند و لباس را به صورت برعکس داخل لباسشویی برای شستن می‌اندازند. در این مدل از آسیب رسیدن جلوگیری می شود. این روش حتی می تواند موجب شود که اگر لباس بر اثر عرق کردن آلوده شدن، کثیف شده باشد. به شکل کامل تمیز شود.

 

دستورالعملهای لازم برای شستن لباس کار

اولین و مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که هر چقدر کثیفی و آلودگی ها روی لباس ها در مدت زمان طولانی بمانند، سفت نمیشود هرچقدر این زمان طولانی تر شود چرخ های موجود در آن سخت تر پاک می شوند. به همین خاطر بایستی لباس ها را زود به زود به شکل منظم شستشو دهید. زیرا کثیف بودن لباس ها بیشتر از هر چیزی از عمر لباس کار می کند و در بسیاری از موارد هم همین طور ایمنی آنها را نیز می کاهد.

از دیگر موارد مهمی که باید شستشوی لباس کار به آن دقت کنید این است که لباسهای کار خودرو به صورت جداگانه از لباس های شخصی خود بشورید. زیر ممکن است به چشم شما آلودگی های موجود در لباس کار زیاد نباشند و به لباس های شخصی شما آسیب وارد کنند. همینطور بهتر است در انتخاب و تهیه نوع شوینده بیشتر دقت کنید. زیرا هر چقدر قدرت شوینده کمتر باشد لباس کار عمر بیشتری خواهد داشت.

بنابراین حتماً از شوینده هایی باقدرت ملایم و بدون داشتن سفید کننده یا سفید کننده با غلظت کم استفاده کنید. استفاده از سفید کننده با غلظت بالا در مرور زمان موجب می شود که خواص ضد شعله پارچه های پنبه ای را به خطر بیندازد و آنها را ناامن کند. این اتفاق در به خطر افتادن اشخاصی که در فضاهای پر خطر کار میکند، تاثیر بسزایی دارند.

عدم استفاده از نرم کننده برای لباس کار

 

به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از نرم کننده ها برای شستشوی لباس کار استفاده کنید. زیرا نرم کننده ها نوع چینش تار های پارچه را به هم میزنند و منافذ آن را می گیرند و این موضوع باعث می شود که از جابجایی هوا جلوگیری شود. این مورد برای لباس های ضد شعله بسیار تاثیر گذار تر است و در برخی از موارد جان کارگران را به خطر انداخته است.

 

تاثیر سایز لباس کار بر عمر آن

 

در زمان خرید لباس کار پاکان صنعت بایستی به تناسب اندام آن بسیار توجه کنید. زیرا اگر لباس کار در اندازه خود نباشد می تواند موجب شود که که زودتر از زمان ما او بود دور انداخته شود. علاوه بر این موارد بلند بودن پارچه های شلوار یا اندازه های پیراهن و کاپشن کار نیز می تواند موجب از بین رفتن سریع تر آن شود.

بررسی دقیق لباسکار

 

نکته دیگری که برای افزایش طول عمر لباس بهتر است به آن توجه کنید این است که هر از چندگاهی لباس کار خود را از نظر آسیب دیدگی مورد بررسی قرار دهید و اگر نواقصی در آن وجود داشت به سرعت آن را رفع کنید زیرا در برخی از پارچه ها به دلیل نوع الیاف به کار رفته در آن ها ممکن است، یک سوراخ کوچک یا پارگی جزئی، گسترده شود.

به همین خاطر در صورت رفو نکردن ممکن است مجبور شوید به طور کامل لباس کار را کنار بگذارید. همیشه تعمیرات جزئی بسیار مقرون به صرفه تر و عاقلانه تر است خرید مجدد و یا تعویض جنس می باشد. توجه داشته باشید که در زمان خرید لباس کار بهتر است به صورت عمده تهیه کنید.

 

بهتر است بدانید که اگر لباس کاری دارید که ضد آب می باشد حتماً هر چند وقت یکبار پس از شستشو آن را ترمیم کنید. برای تعمیر کردن آن ها می توانید از اسپری های ضد آب استفاده کنید، تا قابلیت و عملکرد لباس حفظ شود.

 

توجه داشته باشید که شلوارها و ژاکت های ضد آب بایستی هر چند ماه یکبار بعد از شستشو به طور مجدد درمان شوند تا ویژگی ضد آب و تنفسی خود را حفظ کنند. گفته شد از اسپری ضد آب و یا مواد شوینده برای ماندن عملکرد لباس استفاده کنید.

برای سفارش میتوانید از پاکان صنعت قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.
منبع: لباس کار نیک صالح

آشنایی با چند مدل برای خرید لباس کار درمشاغل مورد نیاز


همانطور که می دانید مشاغل مختلفی در جهان وجود دارند که هر کدام فعالیت های خاص خود را انجام می دهند. اما بهتر است بدانیم که برای هر شغلی چه نوع لباس کاری مناسب است. بنابراین در هر شغلی که هستید و یا اگر قرار است شغلی را انتخاب کنید، بعد از خواندن این مطلب متوجه می شوید که به چه نوع لباس کاری نیاز دارید؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با چند مدل برای خرید لباس کار درمشاغل مورد نیاز

در ادامه این مطلب شما را با چند مدل لباس کار و پارچه های به کار رفته در آن آشنا خواهیم کرد.


 

چه نوع پارچه ای برای لباس کارمناسب است؟

جنس پارچه های به کار رفته در لباس کار های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال جنس پارچه ی لباس کار شغل آتش نشان با یک کارگر ساختمان متفاوت است، زیرا خطرات احتمالی موجود در این دو شغل نیز متفاوت است. به همین خاطر نمی تواند چنس پارچه ی به کار رفته در آنها یکی باشد. اما به نظر شما از دید کارکنان موجود در یک شغل درباره ی جنس پارچه ی لباس کاری که قرار است به تن کنند، به چه صورت است؟

تصور کنید یک کارگر ساختمان قرار است در هنگام انجام وظایف خود، لباس کاری را به تن کند. لباس کار مناسب و خوب از دیدگاهش چگونه است؟ قطعا لباسی است که علاوه بر داشتن ایمنی بالا و حفظ سلامت او در کار، در آن احساس راحتی نیز داشته باشد. بنابراین در انتخاب لباس کار برای این افراد باید این دو مورد رعایت شود. یکی از مهمترین تفاوت های موجود در انواع لباس کار، نوع پارچه ای است که در دو خت آنها استفاده شده است.


بدیهی است که لباس کار یک کارگر ساختمان با لباس کار کارگر معدن هم در جنس پارچه و هم در نوع آن متفاوت است. بنابراین در زمان خرید لباس کار برای مشاغل مختلف، باید جنس پارچه ی بکار رفته و مقاومتش، همین طور ارزان بودن آن توجه کرد. به نظر شما برای مشاغل مختلف چه نوع پارچه یا مدلی برای لباس کار مخصوص آن مورد نیاز می باشد. برای خرید لباس کار عمده علاوه بر توجه به نکات فنی، گاهی سلیقه نیز می تواند دخیل باشد.

 

معمولا پارچه های بکار رفته در لباس کار ها موارد زیر می باشند:


پارچه ی کتان: این نوع پارچه معمولا برای لباس کار هایی استفاده می شود که قرار است در محیط کار با دمای بالا استفاده شود. همچنین این نوع پارچه در برابر جرقه و ... مقاوم می باشد.

پارچه کج راه و ترگال: این نوع پارچه ها نیز می توانند در تولید لباس کار ها به کار گرفته شوند. تفاوت های این دو نوع پارچه فقط در گرماژ و تار پودشان است. این جنس پارچه ها با توجه به کاربردی که دارند، در برخی از مواقع با پنبه و ویسکوز نیز تولید می شوند.

و ...

c9a7b593-8752-487b-922f-507fe5df17a5

انواع دوخت در لباس کار

لباس کار ها علاوه بر تفاوت در نوع پارچه در نوع دوخت نیز متفاوت هستند. نکاتی که بایستی در نوع دوخت آنها انجام شود، ابتدا حس راحتی در آن ها می باشد. در مراحل بعدی باید به نکات ایمنی نیز توجه شود. بهتر است بدانید که قیمت لباس کار به نوع پارچه ی به کار رفته در آن و خرج کار و دشواری تولید آن بستگی دارد.

4 مدل از لباس کار که در شغل های زیادی کاربرد دارند؛ عبارتند از:

1.کاپش شلوار: برای مشاغلی مثل صنایع فولاد، خودروسازی و ریخته گری مناسب می باشند.

2.لباس کار یکسره: در مشاغل زیادی این نوع لباس کاربرد دارد. این مدل لباس کار خود شامل سه نوع می باشد. این سه مدل خلبانی، دوبنده و سرهمی جوشکاری می باشد.


3.روپوش کار: پر کاربردترین لباس کار، مدل روپوش می باشد. این نوع لباس کار برای مشاغل درمانی بیمارستان ها و یا رستوران ها و مکان هایی که رعایت بهداشت در آنها مهم است کاربرد دارد. این نوع لباس بسیار راحت است و جنس مقاومی دارد.

4.جلیقه کار: این مدل را به تنهایی نمی توان لباس کار نامید. از چندین مدل نیز برخوردار است: مدل خبرنگاری، شبرنگ و ... .

 

موارد حائز اهمیت در انتخاب لباس کار زنانه:

از مزیت های مهم پوشیدن لباس کار به وسیله ی کارکنان یک مجموعه علاوه بر اینکه موجب می شود نظم بیشتری در محیط کار ایجاد شود و هماهنگی بین کارکنان بیشتر شود، موجب بهتر شدن کارهای گروهی و مشارکتی و همین طور حس همکاری در بین کارکنان می شود. ایجاد انگیزه برای انجام کار گروهی با استفاده از لباس کار برای کارکنان موجب می شود که در نهایت بازدهی و کارایی افراد افزایش پیدا کند. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های لباس کار زنانه مناسب و مزیت های استفاده از آن؛ آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

ضرورت وجود لباس کار:

همانطور که می دانید هر کاری متناسب با نوع فعالیت خود به لباس کار مخصوص نیاز دارد. یعنی افراد باید متناسب با نوع شغلی که در آن مشغول به کار هستند، لباس کار دریافت کنند. به عنوان مثال لباس فردی که آتش نشان می باشد و در محیط های خطرناک مشغول به کار است، قطعا با فردی که به عنوان یک پرستار یا یک دکتر در بیمارستان کار می کند متفاوت است. هر فرد باید متناسب با نوع شغل و خطرات موجود در آن لباس کار مخصوص دریافت کند.

توجه داشته باشید که برخی از مشاغل مثل آتش نشانی ها و کار در بیمارستان ها؛ بایستی از لباس کار مخصوص استفاده کنند. استقاده از لباس کار جزو واجبات کار می باشد؛ زیرا در صورت بر تن نداشتن لباس مناسب ممکن است؛ به آنها آسیب جدی وارد شود. اما به طور کلی از نظر ما بهتر است همه ی مشاغل حتی شغل هایی که خطر خاصی در محیط کار کارکنان را تهدید نمی کند؛ از لباس کار مخصوص استفاده کنند.

اگر به شغل کار در آژانس هواپیمایی دقت کنید، متوجه می شوید که خطر خاصی در محیط کار کارکنان را تهدید نمی کند و استفاده از لباس کار برای آنها ضروری نیست. ولی همه ی آنها معمولا به طور یکدست از لباس های خاص و زیبا استفاده می کنند که همین امر موجب شده است که هم محیطی زیباتر درست شود هم هماهنگی و رادمان کار بیشتر شود و افراد حس بهتری داشته باشند.

بنابراین برای تولید لباس کار برای آژانس هواپیمایی یا دیگر مشاغل  باید ظاهر کار در نظر گرفته شود. اما توجه داشته باشید که علاوه بر حفظ ظاهر، لباس کار باید قوانین مربوط به نوع دوخت و جنس پارچه که در هر شغلی متفاوت است، را رعایت کند.

حتما تا به حال این مورد برایتان پیش آمده است که وارد محیطی برای انجام یک کار اداری شوید و ببینید هر کارمند لباس با رنگ دلخواه خود را به تن کرده است. در این شرایط معمولا یک بی نظمی در محیط کار دیده می شود که خیلی برای هم کارکنان و هم ارباب رجوع ها خوشایند نیست. و اما بدانید آشنایی با لباس کار ضد آب که جالب است.


بنابراین بهتر است در محیط های اداری هم بانوان محترم و هم آقایان گرامی از یک لباس کار یکدست استفاده کنند. مشاغل اداری مثل بانک ها که این مورد را رعایت کرده اند؛ به محیط کاری خود یک نظم بسیار مطلوب بخشیده اند. به همین خاطر استفاده از لباس کار زنانه و مردانه برای بیشتر شدن بهره وری افراد، ضروری است.

c33ba720-c9dd-4466-af7b-ec04bcb311cb

ویژگی های یک لباس کار مناسب برای بانوان:

یک لباس کار زنانه مناسب برای محیط های اداری می بایست از ویژگی های به شرح زیر برخوردار باشد:

1-ایمنی بالا و منطبق با شرایط کار:

در فضا های کاری مثل تولیدی ها و کارخنجات و ... به خاطر نوع وضعیت کار و سر و کار داشتن با ابزار های مورد نظر بایستی به ایمنی و بهداست لباس دقت شود.

 

2-شیک بودن:

لبلس کار بانوان محترم بایستی رنگ و مدل شیکی داشته باشد تا حس بهتری ایجاد کند.

3-راحتی:

به دلیل اینکه بانوان عزیز باید در مدت زمان طولانی در محیط کار لباس کار به تن داشته باشند، علاوه بر شیک بودن باید در آنها احساس راحتی داشته باشند و اذیت نشوند.

4-رسمی بودن:

لباس کار زنانه در محیط های کاری علمی و آموزشگاه هایی مثل دانشگاه ها و همین طور محیط های کاری اداری بایستی رسمی باشد.

5- پوشش مناسب عرف:

یکی دیگر از ویژگی های لباس کار زنانه این است که نوع پوشش و ظاهر بایستی متناسب با عرف جامعه باشد.
منبع: لباس کار شما نیوز

انواع سیستم عامل در تین کلاینت و بهترین مینی پی سی


بهترین مینی پی سی و مینی کامپیوتر

این روز ها مینی پی سی ها و یا مینی کامپیوتر ها، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این کامپیوتر های کوچک دارای پردازنده های قدرتمند و کم مصرف می باشند که کار همان کامپیوتر های بزرگ و قدیمی را انجام می دهد. یقینا هنوز افرادی وجود دارند که به کارکرد این مینی پی سی ها شک دارند. ما قصد داریم در این مطلب شما را برای خرید بهترین مینی پی سی آماده کنیم تا اگر شکی وجود دارد برطرف شود و بهترین آن را تهیه کنید.

ممکن است این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شود که مینی پی سی ها چگونه می توانند با کامپیوتر ها و یا لپ تاب ها رقابت کنند. در پاسخ به این سوال باید بگویم که با پیشرفت تکنولوژی در برخی از این دستگاه های کوچک مثل مینی کامپیوتر ها، حتی از کامپیوتر ها و لپ تاب ها قدرتمند تر هستند.

 

معرفی  چند نوع از بهترین مینی پی سی موجود در بازار را برای شما نام بردیم؛ تا با آنها بیشتر آشنا شوید. این محصولات عبارتند از:

 

۱.مینی پی سی اینتل  NUC8i7BEH-E                            

 

مشخصات  این محصول عبارتند از:

ابعاد: ۱۱۷*۱۱۲*۵۱ میلی متر

سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

سری پردازنده:  Core i7

حافظه رم: ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱ ترابایت

 

 

ویژگی های این محصول:

پردازنده قدرتمند

امکان ارتقا قطعات

 

مینی پی سی اینتل از یک پردازنده ی قدرتمند برخوردار است. سرعت بالای موجود در پردازنده ی این دستگاه موجب شده است تا برای انجام کار های گرافیکی سنگین مناسب باشد. وجود چهار پورت یو اس بی ۳.۰ و یک پورت یو اس بی C باعث شده است تا اتصالات ابزارآلات به این مینی پی سی راحت شود. کاربران می توانند به وسیله ی درگاه HDMI خروجی تصویر را دریافت کنند. از دیگر مزایای این نوع مینی پی سی پشتیبانی از شبکه های بی سیم و بولوتوث نسخه ۵.۰ می باشد.

 

۲.مینی پی سی اینتل مدل  NUC8i5BEH – C

 

مشخصات این محصول عبارتند از:

 

ابعاد: ۱۱۷*۱۱۲*۵۱ میلی متر

سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

سری پردازنده: Core i5

حافظه رم: ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۲۴۰ گیگابایت

 

ویژگی های این محصول:

 

عملکرد سخت افزاری خوب

 

یکی از بهترین مینی پی سی ها، مینی پی سی اینتل مدل  NUC8i5BEH – Cمی باشد. زیرا این محصول از یک پردازنده قدرتمند با ۶ مگابایت حافظه برخوردار می باشد. همچنین این  محصول از چهار پورت USB.3.0  برخوردار است. که می توان با استفاده از این پورت ها مینی پی سی را به آسانی به دیگر تجهیزات متصل کرد.

 

۳.مینی پی سی گیگابایت               

 

مشخصات این محصول

 

ابعاد: ۱۴۱*۱۰۸*۲۷ میلی‌متر

سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

سری پردازنده : Pentium

حافظه رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

 

ویژگی های این محصول:

 

پردازنده قدرتمند

 

معایب این محصول:

 

کمی داغ می‌کند

مینی پی سی مدل گیگابایت، محصولی منحصر به فرد می باشد که امکانات بسیار خوبی دارد. این نوع مینی پی سی دارای پردازنده پنتیوم مدل  intel N3710 4 cores, 4 threads می باشد که قدرت زیادی برای اجرای برنامه های سنگین را دارد.  حافظه رم این محصول توانایی ارتقا تا ۸ گیگابایت با فرکانس ۱۳۳۳ و ۱۶۰۰ مگاهرتز را دارد برای این محصول چهار تا پورت یو اس بی ۳.۰ و دو عدد پورت HDMI تعبیه شده است. علاوه بر این موارد این نوع مینی پی سی همین طور دارای ۲ عدد آنتن Wi-Fi و یک عدد آنتن ۳G می باشد.

 

۴.مینی پی سی ازراک مدل Beebox 3160 – A

 

مشخصات این محصول:

 

ابعاد: ۴۶ × ۱۱۰ × ۱۱۸ میلی متر

سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

سری پردازنده: Celeron

حافظه رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

 

ویژگی های محصول:

 

سرعت بالا

ظرفیت حافظه خوب

ابعاد مناسب

 

این محصول به پردازنده Celeron  مدل  J3160مجهز می باشد. این پردازنده در بازه ی فرکانسی ۱.۶ تا ۲.۲۴ گیگاهرتز فعالیت می کند. این محصول دارای ۳ پورت USB3.0 و دو درگاه HDMI می باشد. کاربران می توانند با استفاده از این درگاه ها اطلاعات و یا تصاویر را انتقال دهند.

 

کامپیوتر ها مثل کارخانه ها می باشند که قسمت های متفاوتی دارند. همه ی این قسمت ها با یک هماهنگی در کنار یگدیگر کار می کنند. سیستم عامل قسمتی است  که به منظور هماهنگی و همکاری سایر بخش ها ایجاد شده است. همینطور از به وجود آمدن هرگونه خطا و یا اشتباهی جلوگیری می کند و حتی اگر خطای صورت گیرد با هشدار دادن از بدتر شدن وضعیت خطا جلوگیری می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با سیستم عامل موجود در تین کلاینت ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع سیستم عامل و کاربرد تین کلاینت

سیستم عامل های موجود در تین کلاینت ها و یا سایر کامپیوترها دارای انواع مختلفی می باشند. به طور کلی سیستم عامل ها به چهار دسته تقسیم بندی می شوند:

 

سیستم عامل های تک پردازنده ای: این نوع سیستم عامل ها به گونه ای نسل چهارم می‌باشند که بر روی یک پردازنده نصب می شوند.

 

سیستم عامل های شبکه ای: یکی دیگر از انواع سیستم عامل ها، سیستم عامل شبکه می باشد در این نوع سیستم عامل از از کنترل کننده های واسط شبکه و همینطور نرم‌افزارهای سطح پایین برای انجام عملیات استفاده می شود.  یکی از مهمترین مزیت های این نوع سیستم عامل این است که توانایی دسترسی به سیستم ها و فایل هایی که در راه دور هستند را دارد.

 

سیستم عامل های توزیع شده: همانگونه که از نام این این سیستم عامل مشخص است برنامه بر روی چندین کامپیوتر اجرا و نتیجه نهایی بر روی کامپیوتر نهایی که مربوط به کاربر می باشد به نمایش گذاشته می شود.  در حقیقت برنامه در یک محیط چند شبکه ای اجرا می شود. نکته دیگری که درباره این نوع سیستم عامل وجود دارد این است که به نظر می رسد که تنها بر روی یک سیستم عامل تک پردازنده قابل اجرا است ولی در حقیقت بر روی چندین پردازنده اجرا می شود.

 

سیستم عامل های بی درنگ: یکی دیگر از انواع سیستم عامل ها، سیستم عامل های دیگر رنگ می باشد. این نوع سیستم عامل بیشتر در صنعت ها کاربرد دارد زیرا از این سیستم عامل ها برای مدیریت منابع انجام کارها در زمان مقرر بسیار مناسب می باشند.

 

سیستم عامل تین کلاینت چه وظایفی را برعهده دارد؟

 

در واقع سیستم عامل قلب تین کلاینت می باشد و وظایف بسیار مهم و زیادی را برعهده دارند. این وظایف عبارتند از:

 

اولین وظیفه سیستم عامل در کاربرد تین کلاینت یا کامپیوترها این است که منابع را مدیریت کند که این مدیریت شامل استفاده درست در زمان بندی مناسب و در عین حال با بازدهی بالا می باشد.

 

دومین وظیفه این سیستم عامل ها جلوگیری از بروز خطا و ترمیم سیستم در تین کلاینت ها و یا کامپیوتر ها می باشد.

 

از دیگر وظایف سیستم عامل در تین کلاینت و یا کامپیوتر، ایجاد امنیت در سیستم می باشد.

سازماندهی و اجرای برنامه ها از دیگر وظایف آنها می باشد.

همچنین مدیریت فایل ها، برنامه های ورودی و خروجی نیز جزو وظایف آنها می باشد.

از دیگر وظایف سیستم عامل ها در تین کلاینت و کامپیوتر ها می توان جلوگیری از Race Condition ،Interlock ،Starvation را نیز نام برد.

 

 آشنایی با معروف ترین سیستم عامل‌های کامپیوتری

سیستم عامل ها چه در تین کلاینت ها و چه در کامپیوتر ها از زمان پیدایش تا به امروز دائما در حال تتغییر هستند. و همین طور روز به روز به امکاناتشان اضافه می شود. مهمترین نوع های آنها عبارتند از:

  • مک اواس
  • یونیکس
  • ویندوز اکس‌پی
  • گنو/ لینوکس
  • ویندوز ان‌تی
  • ویندوز ۷،۸،۱۰
  • ویندوز ویستا
  • ویندوز سی‌ای
  • داس
  • سولاریس
  • پالم
  • بی اس دی
  • ویلز

 

همه این موارد معمولا می توانند در تین کلاینت ها و یا کامپیوتر ها نصب شوند. البته برای نصب این سیستم عامل ها یکسری شرایط وجود دارد.

برای سفارش با قسمت تماس با ما تین آوا ارتباط نمایید.
منبع: تین کلاینت پزشک 1