ملات نسوز ضد اسید و کاربردهای آن در صنایع مختلف

ملات نسوز ضد اسید به عنوان یک لایه محافظتی برای تثبیت بیشتر روی سطوح مختلف شناخته می شود. این ملات ها ترکیبی از پودرهای نرم موادهای سرامیکی و موادهای شیمیایی می باشند. همین ترکیبات باعث به وجود آوردن یک باند پایدار و قوی شده است. این ملات ها ویژگی و کاربردهای زیادی دارند که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن ها آشنا شویم.

ملات نسوز ضد اسید چیست؟

ملات نسوز ضد اسید یک ملات دو جزئی با گیرش شیمیایی است که همانطور که قبلا اشاره کردیم این ملات ها به عنوان یک لایه محافظتی روی سطوح شناخته می شود. این لایه از نفوذ موادهای بازی و شیمیایی به درون سطح های زیرین تا حدامکان جلوگیری می کند، همچنین قابلیت تحمل پذیری دمای بسیار بالا را در خود دارد. این ویژگی منحصر به فرد فقط در ملات های نسوز ضد اسید وجود دارد و در سایر ملات های رزینی کمتر یافت می شود. این تفاوت ها باعث متفاوت بودن ملات نسوز نسبت به سایر ملات ها شده است.

مقاومت در برابر مواد اسیدی در ملات های نسوز بسیار بالا می باشد، همین باعث شده که از ملات های نسوز ضد اسید برای ساخت بناهای مقاوم استفاده نمایند. هزینه این ملات ها با توجه به کاربرد و مزایای بسیار آن ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. شما برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ملات های نسوز می توانید با ما در تماس باشید.

کاربرد ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف

کاربرد ملات نسوز در صنایع مختلف بسیار زیاد است. معمولا از این ملات ها در صنایع گوناگونی مثل پتروششیمی، گاز، نفت و... استفاده زیادی می کنند. قابل ذکر است که این ملات های نسوز در صنایع دارویی و غذایی نیز نقش بسیار پررنگی دارند. دلیل استفاده افراد از این ملات های ضد اسید در صنایع مختلف ویژگی و مزایای بی شمار آن ها می باشد. به دلیل مقاومت خوبی که ملات های نسوز در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می دهند باعث شده که کاربرد آن ها افزایش یابد.

به عنوان مثال یکی از انتخاب های مناسب و همیشگی افرادهایی که کارخانجات صنایع شیمیایی، دارویی، فلزی بسیار مناسب است. این ملات ها ضد اسید می باشند همچنین از این ملات ها در صنایع متالوژی و حتی کارخانجات تولید کود شیمیایی و نیروگاه ها نیز استفاده می کنند. به صورت کلی از ملات های نسوز ضد اسید در صنعت های مختلف استفاده می شود که بعضی از پرکاربردترین آن ها را در ادامه نام میبریم:

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در کارخانههای فرآوردههای لبنی و غذایی

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در اتاقهای باتری

·        لایهی محافظتی ملات ضد اسید در مخازن و کارگاههای الکترونیکی

·        لایهی محافظتیملات ضد اسید در بندکشی کاشیهای ضد اسید

منبع: ملات نسوز شومینه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد