بررسی انواع شوینده های صنعتی


شستشوی خط تولید شوینده صنعتی برای صنایع غذایی، لبنیات، نوشیدنی و همچنین نگهداری ساختمان های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از شوینده صنعتی برای بهداشت و نظافت بیمارستان ها و دیگر اماکن عمومی به دلایل بهداشتی باید از فعالیت های کلیدی باشد. خطر ابتلا به بیماری های واگیردار باعث شده مصرف کنندگان قبل از خطرات عدم رعایت نظافت آگاه شوند.

 پیش بینی می شود که افزایش آگاهی مصرف کننده از بیماری های عفونی ناشی از باکتری ها و ویروس ها محرک موادهای شوینده خواهد بود. حفظ پاکیزگی محیط مراقبت های بهداشتی در نتیجه به حداقل رساندن غلظت عوامل بیماری زا بهترین راه برای جلوگیری از عفونت ها می باشد. کنترل این کار به صورت مستقیم به ایمنی بیمار و همچنین کاهش هزینه مراقبت های بهداشتی برای مردم کمک خواهد کرد. برای همین باید از شوینده های صنعتی استفاده کرد.


مواد شوینده چیست؟

مواد شوینده یک ماده یا مخلطی می باشد که حاوی صابون یا سورفاکتانت است که برای فرآیندهای شستشو و تمیز کردن در نظر گرفته شده است. انواع مواد شوینده در بازار ممکن است به اشکال مختلفی در بازار وجود داشته باشد.


اشکال و انواع شوینده های صنعتی موجود در بازار:

موادهای شوینده شامل پودرهای سنتی، قرص های تک دوزی، مایعات غلیظ، کپسول های مایع، خمیرها و غیره هستند که برای رفع نیازهای مصرف کنندگان در زمینه تمیز کردن، مراقبت از پوست، مراقبت از پارچه و عطرها ارائه می شود. این موادها ممکن است برای مصارف خانگی، سازمانی یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. موادهای شوینده یک دسته از سورفکتانت ها هستند که موقع رقیق شدن در آب خاصیت پاک کنندگی دارند. اکثر شوینده ها آکیل بنزن سولفونات هستند؛ در حالی که مواد شوینده برای تمیز کردن استفاده می شود از آن ها به عنوان افزودنی های سوخت و معرف های بیولوژیکی نیز استفاده خواهد شد.

منبع: خط تولید شوینده صنعتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد