آموزش سئو سایت در وردپرس (بخش اول)




نکته ای که باید از همان ابتدای راه اندازی یک وب سایت چه به صورت وردپرسی و چه به صورت کد نویسی به فکر آن بود؛ تنظیمات مربوط به سئو سایت می باشد که باید همان ابتدای کار موارد مورد نیاز را اعمال کرد. افراد زیادی به دنبال این هستند که به وسیله بهینه سازی سایت و تولید محتوا، در گوگل به رتبه برسند؛ اما قبل از ایجاد تولید محتوا بهینه بهتر است نکات کلیدی مربوط به سئو را بر روی وب سایت خود اعمال کنید؛ تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه این مطلب شما را با نکات کلیدی مربوط به آموزش سئو سایت در وردپرس آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

سئو وردپرس چیست ؟
همه ی کارهایی که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو صورت میگرد، سئو یا بهینه سازی وردپرس می گویند.
روش های که برای سئو سایت وجود دارد به دو دسته کلاه سفید و کلاه سیاه معروف هستند. سئو کلاه سفید به روش هایی گفته می شود که به صورت اصولی و بدون دور زدن گوگل و موتور های جست و جو می باشد؛ که بیشتر سئوکار های حرفه ای از این روش استفاده می کنند. اما سئو کلاه سیاه به روش هایی گفته می شود که به وسیله ی فریب زدن گوگل و موتورهای جستجو انجام می شود. در این مطلب ما روش های سئو سایت کلاه سفید در ورد پرس را به شما آموزش می دهیم؛ تا به نتایج خوب در گوگل برسید.

مراحل بهینه سازی و آموزش سئو سایت وردپرس

مراحل موجود برای بهینه سازی و آموزش سئو سایت رایگان در وردپرس عبارتند از:
برسی های لازم برای وضعیت ایندکس شدن وب سایت در گوگل
برگزیدن بهترین پیوند یکتا در وردپرس برای داشتن آدرس های مناسب در سئو
انتخاب نمایش وب سایت با www یا بدون www
انتخاب یک افزونه مناسب برای سئو سایت در وردپرس برای بهینه کردن مطالب
ایجاد افزونه نقشه گوگل برای مطالب XML sitemap
ثبت وب سایت مورد نظر در سرچ کنسول گوگل Google Search Console
بهینه سازی مطالب موجود در وردپرس با ایجاد و درج کردن پست های سئو شده
بهینه سازی دیدگاه ها و یا نظرات مطالب سایت
نوفالو کردن لینک های خارجی سایت
نمایش خلاصه و یا کامل متن در قالب وردپرس
بهبود سرعت بارگذاری وردپرس
سئو و بهینه سازی تصاویر موجود در سایت وردپرسی
بالا بردن امنیت سایت وردپرسی
فعال کردن SSL و HTTPS در وردپرس
و ....
بهتر است قبل از هر کاری آموزش سئو سایت وردپرس را ببنید.

1) بررسی وضعیت ایندکس شدن سایت در گوگل

یکی از مواردی که در وردپرس وجود دارد این است که امکان جلوگیری از ایندکس شدن سایت درگوگل را دارد.

در زمان نصب وردپرس بر روی هاست گزینه ای به شما نمایش داده می شود که اگر آن را فعال کنید از موتور های جستجو این درخواست را کرده اید که محتوای سایت شما را برسی نکنند؛ و همین طور ایندکس نکنند. یک روش دیگر برای دستسرسی به این گزینه وجود دارد آن هم در بخش خواندن در منو تنظیمات است. بنابراین از غیر فعال بودن این گزینه مطمئن باشید؛ کاری که هر سئو کاری قبل از انجام هر اقدامی انجام می دهد. شما می توانید مطلب راهنمای استخدام ادمین اینستاگرام را نیز بخوانید.

2)انتخاب بهترین پیوند یکتا وردپرس برای داشتن آدرس های مناسب در سئو

بهتر است بدانید که پیوند های یکتا در وردپرس همان نحوه ی ایجاد لینک در سایت ها می باشد. در قسمت تنظیمات در وردپرس شما به پیوند های یکتا دسترسی پیدا می کنید. دقت داشته باشید که به طور پیش فرض این پیوند ها به صورت ساده می باشند که بدترین نوع لینک در سئو سایت می باشند. ازنظر سئو کار حرفه ای و ربات های گول بهترین نوع پیوند یکتا این است که امکان نمایش عنوان و کلیدواژه اصلی هر نوشته یا بخش مربوطه را داشته باشد. پیشنهاد ما و سئو کاران حرفه ای این است که از پیوند یکتای نام نوشته استفاده شود. شما می توانید

راهنمای استخدام ادمین اینستاگرام




هنگام استخدام ادمین اینستاگرام توجه نمایید که فرد مورد نظر با ابزارهای اینستاگرام و جزئیات دقیق کار با این برنامه، آشنایی کامل داشته باشد؛ چرا که در صورت عدم دانش کافی در این زمینه، نمی توان انتظار مدیریت پیج را از وی داشت.به عنوان مثال، اگر فرد مورد نظر راه های جلوگیری از هک شدن پیج را نداند، بدیهی است که نمی تواند ادعایی در رابطه با مدیریت و حتی رشد پیج شما داشته باشد! نکته بعدی، تسلط وی به تولید محتوای یونیک و جذاب می باشد، به طوری که مخاطب را ترغیب کند تا از پیج شما دیدن نماید. البته این محتوا به سه شکل : متنی، تصویری و ویدیویی می تواند باشد.

یکی دیگر از نکات مهم که در انتخاب ادمین اینستاگرام باید به آن توجه نمایید، داشتن مهارت ارتباط عمومی در فرد مورد نظر می باشد. ادمین باید نیازهای مخاطب را بشناسد و بداند که مخاطب به دنبال دیدن چه محتوایی است؟ همچنین داشتن صبر و شکیبایی در پاسخ به کامنت های مخاطبان و تلاش جهت رفع ابهامات و سوالات آن ها، از دیگر نکات مهمی است که باید در انتخاب ادمین حرفه ای به آن توجه داشته باشید.علاوه بر این ادمین باید با روش های مختلف برای تبلیغ پیج، آشنایی داشته باشد و بداند که استفاده از کدام نوع تبلیغ، برای پیج شما مناسب تر بوده و بازدهی بیشتری خواهد داشت تا در نهایت، با صرف هزینه ای منطقی بتوان شاهد جذب فالور و مخاطبان بیشتری برای پیج بود.

توجه نمایید که یک ادمین اینستاگرام حرفه ای، همواره در حال یادگیری است تا در صورت هر گونه تغییر در الگوریتم های اینستاگرام و سلیقه مخاطبان مختلف، آماده تغییر استراتژی باشد؛ چرا که استفاده از یک برنامه ثابت و همیشگی برای جذب مخاطب، قطعا نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

دسته اول گروهی از افرادی هستند که پایین 10 k مخاطب دارند. این افراد در فضای مجازی معروفیت خوبی دارند و تعداد قابل قبئلی هم مخاطب دارند.

دسته دوم مربوط به گروهی می شود که تعدادی بیشتر از 100k فالور دارند. تعاملات و بازخورد این افراد بسیار زیاد است و می توانند تاثیر زیادی روی مخاطبان داشته باشند. در نتیجه بیشتر شرکت ها برای رسیدن به هدف خود برای تبلیعات به این افراد رجوع می کنند. تبلیغات به وسیله ی این افراد تاثیر بسازی دارد زیرا مخاطبان این افراد بسیار زیاد هستند و شرکت ها می توانند به وسیله ی آنها محصولات خود را به تعداد زیادی از افراد برسانند. البته ادمین اینستاگرام خوب خود اینفلوئسر خوب و مناسب را برای کسب و کار شما پیدا می کند.

بازیگران و نویسندگان و سیاست مدارن معمولا در این دسته دوم قرار دارند. این واقعیت در عصر امروز وجود دارد که داشتن مخاطب زیاد می تواند گزینه های مالی زیادی را برای افراد پیش رو بگذارند و امروزه بیشتر شرکت ها کسب و کار ها به سمت تبلیغات در فضای مجازی روی آورده اند.

نقش ضروری ادمین اینستاگرام در کسب وکار دنیای دیجیتال

معنای ادمین چیست؟

کلمه ی ” ادمین(Admin )” یک واژه ی انگلیسی است که مخفف کلمه ی Administrator بوده و دردنیای دیجیتال و فن آوری اطلاعات، زیاد به کار برده می شود. با گذر زمان این کلمه به صورت مخفف درآمد تا اینکه به همین شکل کلمه ی ادمین در بین کاربران جا افتاد. بهتر است مطلب آموزش سئو سایت در وردپرس (بخش اول) را نیز بخوانید.

تعریف ادمین اینستاگرام:

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از ادمین اینستاگرام ارائه بدهیم، می توانیم بگوییم که به شخص یا گروهی از اشخاصی اطلاق می شود که برای رسیدگی به صفحه ی شما، وقت گذاشته و با علمی که دارند، به ارتقاء و دیده شدن بیشترآن کمک می کنند.

برای درک بهتر مفهوم کلمه ی ادمین اینستاگرام، بهتراست از وظایفی که این شخص به عهده دارد آگاه شویم. تا اینجا گفتیم که کلمه ی admin به معنی مدیربوده و بنابراین می توان گفت ادمین اینستاگرام هم فردی است که به مدیریت یک صفحه در شبکه ی اجتماعی می پردازد.

معنای on-page seo و off-page seo چیست؟




در استراتژی سئو سایت دوتا بخش اصلی وجود دارد که یکی از آنها on-page seo و دیگری off-page seo می باشد. برای اینکه سایت خود را به نتایج برتر جستجو گوکل برسانید باید، این دو مورد را به خوبی انجام دهید تا به آنچه می خواهید برسید.

تعریف on-page seo

به مجموعه فرایندی که ما روی وب سایت خود انجام می دهیم تا رتبه خوبی در گوگل داشته باشیم، on page seo می گویند. در اصل در این بخش فعالیت های ما بر روی سایت خود می باشد و هیچ فعالیت خارج از سایت نداریم. به این بخش سئو داخلی نیز میگویند. بهتر است بدانید که ابتدا باید سئو داخلی سایت خود را به خوبی انجام دهید سپس به سراغ سئو سایت چیست؟ خارجی روید. اول که از سئو داخلی خیالمان راحت شد میریم سراغ سئو‌ خارجی.

حال می خواهم برای شما بگویم که در سئو سایت داخلی باید چه اقداماتی را انجام داد و این بخش شامل چه فاکتورهایی می باشد. توجه داشته باشید که سوء داخلی مربوط به هر فاکتوری که داخل خود سایت است، می باشد. برای مثال ما می‌خواهیم یک صفحه از وب سایت مون را سئو کنیم، اولین موضوعی که باید مد نظر داشته باشیم متا تگ های آن صفحه می باشد.

موارد موجود در سئو داخلی

متاتگ ها: اصلاً متا تگ ها چه چیزهایی هستند در حقیقت متاتگ ها دقیقا همان تایتل ها، دیسکریپشن و تگ هایی از این سبک می باشند که به وجود می‌آیند که آن صفحه را برای موتورهای جستجو قابل فهم تر کنند.


URL ها

گزینه بعدی که در سوئد داخلی بسیار مهم استURL صفحه ی شما می باشد. ‏ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که URL چه چیزی است. نمونه‌ از URL به این صورتمی باشد:

توجه داشته باشید که اگر قرار باشد ما url بسیار طولانی داشته باشیم، هم از نظر تجربه کاربری و هم از نظر موتورهای جستجو زیاد جالب نیست. می توانید در قسمت ارتباط با ما سایت مهرآرا سوال های خود را بپرسید.

تگ عنوان ها

گزینه بعدی که بسیار مهم است تگ عنوان می باشد مثلاً ما چند تا تگ داریم H1, H2,… . اگر افرادی وجود دارند که با این تگ ها خیلی آشنایی ندارند به این دلیل است که دانستن این تگ ها کمی به دانش زبان برنامه نویسی html CSSمربوط می شود. H1 همان تک تایتل هر صفحه می باشد و عنوان اصلی می باشد.


کلمات کلیدی

مورد بعدی که در سئو سایت داخلی مهم است کلمات کلیدی می باشد توجه داشته باشید که دیگر مثل قدیم لازم نیست در داخل یک صفحه تعداد زیادی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را به کار ببریم. کافیست متناسب با تعداد کلمات موجود در متن، کلمات کلیدی را به طور صحیح قرار دهیم. توجه داشته باشید که فاکتورهای جدید گوگل اصلاً اینگونه عمل نمی کند.

لینک سازی داخلی
یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت داخلی لینک ساز داخلی می باشد. که باید با توجه به صفحات موجود در سایت یک لینک سازی خوب و مفیدی داشته باشیم.

محتوا

یکی از مهمترین عوامل از سئو سایت مهرآرا داخلی خود محتوا می باشد. محتوای داخل سایت شما باید یونیک باشد. محتوای داخلی سایت شما همچنین باید کاربر پسند باشد. تولید محتوا تاثیر مستقیم بر سه و سایت شما دارد.بهتراست مطلب مزایای استفاده از خدمات یک شرکت سئو را هم مطالعه نمایید.

تجربه کاربری

یکی دیگر از موارد موجود در سئو داخلی تجربه کاربری می باشد یعنی کاربر وقتی وارد سایت شما شده است یک تجربه خوبی را داشته یا برعکس دچار سردرگمی شده است و تجربه ناخوشایندی را تجربه کرده است. بنابراین حتما سایت خود را کاربرد پسند طراحی کنید.

مزایای استفاده از خدمات یک شرکت سئو




تعریف شرکت سئو:
یک مجموعه یا شرکت که با انجام فعالیت هایی باعث می شود تا کسب و کارتان درفضای مجازی و آنلاین و بین هزاران سایت رقیب بهتر دیده شده وهمچنین با انجام تکنیک هایی خاص در حوزه ی بهینه سازی سایت شما، باعث جذابیت سایت شما برای موتورهای جستجو و به تبع آن، جذب مخاطب بیشترمی گردد.

انجام اصولی و درست این تکنیک های مهم توسط سئو کار در بهترین شرکت سئو سایت باعث بهینه سازی بیشتر سایت شما برای گوگل شده و همین امرباعث می شود که هنگامی که مخاطب به دنبال موضوعی خاص در حیطه ی فعالیت و کسب و کار شماست، سایت شما جزو چند سایت اولی باشد که در نتایج گوگل به او نمایش داده می شود درواقع رتبه ی وبسایت شما بالا رفته و همین امربه رونق بیشتر و شناساندن حرفه ی شما به افراد مختلف کمک فراوان می کند.


مزایای استفاده از خدمات یک شرکت سئو:
یکی از مهمترین مزایای قرارداد با یک شرکت سئو، این است که شما به یاری و مشاوره افراد متخصص و کاربلد که در این حیطه تجربه و فعالیت زیادی داشته اند زودتر به نتایج مطلوب خواهید رسید زیرا یک سئو کار حرفه ای با دانشی که از سئو سایت دارد، بهتر می داند که انجام چه تکنیک و ترفندهایی باعث افزایش رتبه و ترافیک وبسایت شما توسط موتورهای جستجو گردد.

به کارگیری افراد متخصص در زمینه ی سئو وبهینه سازی وبسایت، در یک شرکت سئو کمک می کند تا آن ها با انتخاب مناسب ترین راهکار و تجزیه و تحلیل داده های سایت شما به بهترین استراتژی دست یافته و با اتخاذ تصمیم های درست و منطقی به دیده شدن هر چه بیشتر کسب وکار شما و در نهایت افزایش درآمد شما کمک شایانی کند.

البته بسیاری از افراد صاحب وبسایت به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی فعالیت یک شرکت سئو این طور فکر می کنند که شاید فعالیت یک سئو کارحرفه ای شبیه یک کار جادویی باشد! پیشنهاد ما استفاده از مشاوره و تخصص این افراد است چرا که طبق تحقیقات انجام شده، حدود نود وسه درصد از خرید های آنلاین با یک سرچ ساده در گوگل شروع شده و هم چنین حدود چهل وهفت درصد از افراد هنگام جستجو در گوگل تنها به همان سه نتیجه ی اول اکتفا کرده و کمتر پیش می آید که به نتایج و صفحات پایین ترسربزنند.

شرح فعالیت های یک شرکت سئو :
در قسمت قبل گفتیم که انتخاب یک شرکت سئو معتبربا افراد سئو کار مهرآرا حرفه ای و کاربلد امری مهم است.علت تاکید زیاد روی اعتبار این شرکت ها این است که در سئو سایت دو تعریف از سئو وجود دارد:سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه .حال به شرح هر کدام ازاین تعاریف می پردازیم پس با ما همراه باشید.

در سئو کلاه سیاه افراد بدون توجه به اصول مهم و قانونی یک سئو صحیح واصولی، از راه های دیگروالبته غیرقانونی، رتبه ی سایت شما را بالا می برد این فعالیت ها شاید در زمانی کوتاه جواب بدهد و باعث بالا رفتن رتبه ی وبسایت شما بشود اما موقتی بوده ونه تنها مفید نبوده بلکه شامل جریمه های سنگین گوگل وآسیب های جبران نا پذیری به سایت شما می شود.

سئو کلاه سفید هم استفاده از تاکتیک های صحیح و مناسب است که باعث بالابردن رتبه ی سایت شما می شود و در طولانی مدت کمک زیادی به پیشرفت کسب وکارتان می کند.

از شرکت های سئو که وعده ی فعالیت های زیر را می دهند دوری کنید:
1-بالا بردن رتبه ی وبسایت شما آن هم یک شبه !

2-وعده ی چند برابر شدن ترافیک وبسایت شما در زمان کم

3-قراردادن حجم زیادی از بک لینک ها

4-دادن بازه ی زمانی خاص و مشخص برای حصول نتیجه. بهتراست مطلب معنای on-page seo و off-page seo چیست؟ را هم مطالعه نمایید.

جالب است بدانید که دست یابی به این شرکت ها که با دور زدن قوانین به سئو سایت می پردازند، بسیار آسان است اما اکیدا توصیه می کنیم که از بستن قرارداد با این شرکت ها خودداری کنید چرا که موجب صدمات جبران ناپذیری به وبسایت و به تبع آن، کسب وکارتان می شوید.