تولید ورق گالوانیزه در کارخانه تولید ورق سمنان



در سال 1372 در دل یک شهر کویری مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان به همت و اراده رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد، احداث شد.




در سال ۱۳۷۲ در دل یک شهر کویری مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان به همت و اراده رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد، احداث شد.


مجموع این دو کارخانه با تولید انواع لوله و پروفیل و همچنین تولید انواع ورق های گالوانیزه و رنگی در سال حدود یک میلیون و صد هزار تن محصولات فولادی تولید می کنند که ۵۶۰ هزار تن سهم تولید لوله و پروفیل و ۳۹۰ هزار تن ورق گالوانیزه و همچنین ۱۵۰ هزار تن به تولید ورق های رنگی اختصاص داده شده است.


شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان که به دست توانمند مدیر کارخانه رسول دانیال زاده کارآفرین حوزه فولاد در شهر کویری سمنان احداث گردید شامل دو کارخانه می باشد (کارخانه تولید ورق گالوانیزه – کارخانه تولید لوله و پروفیل) و اما درباره رسول دانیال زاده ویکی پدیا بیشتر بدانید.


تولید ورق گالوانیزه


تولید ورق گالوانیزه در کاخانه تولید ورق سمنان به شکل (غوطه وری) گرم می باشد. در این روش که به نوعی ابتکار و خوش فکری صنعتگران حوزه فولاد در کارخانه ورق سمنان می باشد ایجاد و تولید ورق های فولادی با ضخامت های درخواستی و کنترل شده امکانپذیر گردیده و با این روش از هدر رفت سرمایه و انرژی جلوگیری شده است.


همچنین در تمامی مراحل تولید ورق های گالوانیزه نمونه برداری و بررسی ها توسط بخش کنترل کیفی بصورت منظم انجام میگیرد تا در نهایت ورق های گالوانیزه تولید شده با روش غوطه وری گرم از استحکام و چسپندگی بالایی برخوردار باشند.


روش معمول برای تمیز کردن فولاد فرایند ترشح اسیدی می باشد که در این فرآیند اکسیدهای سطح فولاد به کمک محلول های اسیدهیدرولیک و گوگرد از بین می روند. در کارخانه تولید ورق سمنان برای این کار از فرایند  EPS بهره می برند. این روش که برای تولید فولاد نورد گرم استفاده می شود تمامی اکسیدهای سطح فولاد را تمیز کرده و آن را در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند.


در فرایند EPS از هیچ گونه ماده اسیدی خطرناک برای پردازش و سطح فولاد استفاده نمیشود و ورق های فولادی درخشان با ظاهری یکنواخت تولید میشود که این ورق ها سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.


ورق های گالوانیزه تولید شده به روش EPS در کارخانه ورق سمنان ضخامتی حدود ۴ میلیمتر دارند که این ضخامت در کارخانجات دیگر کشور به ۲ میلیمتر می رسند.




تولید لوله و پروفیل در کارخانه تولید سمنان


در سال های اولیه فعالیت کارخانه تولید لوله و پروفیل سمنان یعنی دهه هفتاد این مجموعه قادر به تولید لوله و پروفیل از سایز دو ممیز تا شش اینچ بود که در دهه هشتاد و با تلاش مضاعف این مجموعه و همچنین افزایش نیاز بازار ایران به لوله های گالوانیزه تولید این نوع لوله ها در دستور کار کارخانه لوله و پروفیل سمنان قرار گرفت .


در برنامه تولید لوله گالوانیزه، تولید انواع لوله و پروفیل با سایزهای ۴ ممیز تا ۸ اینچ هدف قرار گرفت که با همت تلاشگران صنعت فولاد در کارخانه تولید لوله سمنان و کمک خدای متعال در مدت زمانی اندک به این امر مهم دست یافتند.


در دهه هشتاد کارخانه تولید لوله سمنان به تولید لوله هایی با سایزهای بزرگ از سایز ۸ اینچ تا ۲۴ اینچ دست یافت و با تلاش شبانه روزی این مجموعه راه اندازی خط تولید لوله هایی تا سایز ۴۰ اینچ در کارنامه موفقیت هایشان ثبت شد.


از بیوگرافی رسول دانیال زاده بدانید چون ایشان با تکیه بر دانش و بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص و همچنین باور به اراده جمعی و فراهم شدن بستر مناسب انگیزشی در رفع موانع و مشکلات ایجاد شده توانست خطوط تولید صنعت فولاد را از دل شهر کویری سمنان به جنگل های سرسبز شمال گسترش دهد و در کنار کارخانجات نورد و لوله سمنان موفق به احداث مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ شود.




خط تولید نورد سرد در مجتمع فولاد گیلان


مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ به مدیریت رسول دانیال زاده با دو خط تولید نورد گرم و سرد تاسیس و احداث شد.


رسول زاده با خوش فکری و ذهنی خلاق و به کمک متخصیصین حوزه صنعت فولاد طرح های توسعه ای مختلفی در سر پروراند که یکی از این طرح ها، طرح توسعه خط تولید نورد سرد می باشد.


در فرایند نورد سرد ورق های گالولنیزه با فناوری های مختلفی شستشو داده میشوند و نسبت به روش های اسید شویی که قبلا در کارخانجات نورد و لوله سمنان بکار گرفته میشد از مزیت های بیشتری برخوردار می باشد.


پروژه توسعه نورد سرد در مجتمع فولاد گیلان با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن در سال در کنار خط نورد گرم با ظرفیت ۲.۵ تن در سال ایجاد شد. همچنین مدیریت این مجتمع قصد دارد با توسعه خط تولید انواع ورق های گالوانیزه در این مجتمع ظرفیت تولیدی ورق های گالوانیزه را تا پایان سال در مجتمع تولید فولاد گیلان به ۱۵۰ هزار تن برساند که این طرح هم اکنون در حال توسعه و اجراست.


این مجتمع با وجود تحریم های بین المللی و فشارهایی که بر عموم صنعت ایران وارد بود توانست محصولاتی با استانداردهای بین المللی و سطح کیفی بالا تولید کند و ضمن تامین نیازهای داخلی کشور در حوزه صادرات و بازار رقابتی فولاد حرفی برای گفتن داشته باشد. هم اکنون بسیاری از شرکت ها در صنعت فولاد مواد اولیه خود را از مجتمع فولاد گیلان تهیه می کنند و محصولات این مجتمع در بازارهای داخلی و جهانی رفع نیاز می کند.


تلاش های کارآفرین برتر حوزه فولاد رسول دانیال زاده کمک کرده است تا بالغ بر ۷۰۰ نفر در کارخانجات نورد و لوله سمنان و حدود ۲۰۰۰ نفر در مجتمع فولاد گیلان بصورت مستقیم مشغول به کار شوند و هزاران نفر بصورت غیر مستقیم در سراسر کشور با این مجموعه بزرگ همکاری و فعالیت داشته باشند که کمک بزرگی در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال کشور می باشد.


در مجموع با تلاش و همدلی کارکنان مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان و مجتمع تولید فولاد گیلان به مدیریت رسول دانیال زاده و بهره گیری از دانش و فناوری های جدید و نو در تولید ورق های گالولنیزه و انواع پروفیل و لوله، فصل جدیدی در صنعت تولید فولاد کشور ایجاد شده است که قدرت رقابتی و پتانسیل های صادراتی در این حوزه را بالا برده است و توانسته است ضمن برآوردن نیازهای شرکت ها و بخش داخلی، با افزایش صادرات فولاد بخش بزرگی از نیازهای ارزی کشور را هم تامین کند.


با رشد و پیشرفت روز افزون در صنعت فولاد کشور امید داریم اجزاء دیگر این صنعت از معادن تا کارخانجات تبدیلی و همچنین خطوط حمل و نقل ریلی و جاده ای متناسب با این رشد اصلاح و بهینه سازی شوند و صنعت فولاد کشور تحت حمایت همیشگی و مستمر دولت قرار گیرد تا به عنوان ابزاری قدرتمند برای رشد روز افزاون کشور عزیزمان باشد.




منبع : رسالت نیوز

درباره کارخانجات نورد و لوله سمنان و فولاد کاویان




در سال ۱۳۷۲ در زمینی به بزرگی ۹ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شرق سمنان، گروه کارخنجات نورد و لوله سمنان با مدیریت آقای رسول دانیال زاده تاسیس گردید.


صنعت و معدن


در سال ۱۳۷۲ در زمینی به بزرگی ۹ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شرق سمنان، گروه کارخنجات نورد و لوله سمنان با مدیریت آقای رسول دانیال زاده تاسیس گردید. هدف از تاسیس این کارخانه تولید انواع لوله از سایز ۱.۲ الی ۸ اینچ و همین طور تولید انواع پروفیل فولادی بود. یعنی همان ابتدا بخاطر تولید این محصولات تاسیس شد.





رسول دانیال زاده برای گسترش تولیدات کارخانجات خود اقدام کرد و توانست تولید لوله گالوانیزه را در سال ۱۳۸۰ به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن در سال برساند. همچنین در راستای این اقدامات مربوط به گسترش کارخانه او توانست در سال ۱۳۸۲ تولید لولههای سایز بزرگ را با راهاندازی طرح و توسعه نورد و لوله سمنان محقق سازد. بنابراین علاوه بر اینکه توان تولید مجموعه به مقدار ۳۰۰ هزار تن نسبت به گذشته بیشتر شد، امکان ساخت لولههای به بزرگی ۴۰ اینچ نیز به محصولات این کارخانه اضافه شد.


تولیدات مربوط به کارخانجات نورد و لوله سمنان، ظرفیت سالانهای به اندازه ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل، ۱۶۰ هزار تن لوله گالوانیزه و همین طور ۲۵۰ هزار تن ورق گالوانیزه دارد که این میزان مربوط به دو خط تولید میباشد. و اما شما میتوانید همه چیز درباره رسول دانیال زاده را در اینجا بیشتر بدانید.


امید رضا دانیال زاده فرزند رسول دانیال زاده که متولد سال ۱۳۶۳ میباشد و کارشناس مدیریت بازرگانی است. در کارخانه نورد و لوله سمنان که ورقهای گالیوانیزه و لوله تولید میشود، گفت: پدر من از سال ۱۳۵۷ در بازار آهن بوده و در سال ۱۳۷۳ این مجموعه را تاسیس کرد و به کار تولید لوله و پروفیل مشغول شد.


همچنین گفت که به دنبال طرح اجرایی توسعه، تولیدات ورقهای گالوانیزه نیز در کارخانه شروع شد و از آن پس تولید ورقهای گالوانیزه گرم و سرد نیز در دستور کاری کارخانه قرار گرفت. امید رضا رسول زاده با اشاره به این موضوع که کشور به داشتن کارخانه تولید ورقهای گالوانیزه با ضخامت بالا نیاز داشت، افزود: قبل از تاسیاست کارخانههای پدرم کشور برای تامین ورق هایی با ضخامت بالا مجبور بود از کشوری خارج از ایران آنها را تهیه کند، اما تولید این ورقها در کنار بعضی از کارخانجات محدود داخلی این امکان را ایجاد میکند تا در این زمینه کشور بینیاز باشد.


همانطور که میدانید اگر محصولی در کشور خودمون تولید شود علاوه بر افتخاری که نسیب خود کردهایم میتوانیم از بسیاری هزینههای مربوط به خرید از کشورهای خارجی جلوگیری کنیم. اگر کشور عزیزمان ایران بتواند در همه ی زمینهها بینیاز به خرید از کشورهای خارجی شود، در مصرف هزینهها بسیار صرفه جویی میشود.


علاوه بر این موضوع اگر میزان تولیدات افزایش یابد این امکان وجود دارد که علاوه بر اینکه توانسهایم نیاز کشور خود را در این زمینه تامین کرده ایم، میتوان برای صادرات به کشورهای دیگر نیز اقدام کرد. که این امر به افزایش بودجهها بسیار کمک میکند.


در تاریخ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ سرمایه مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت سهامی خاص به شماره ثبت ۹۷۱۳۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۱۴۱۱۷۸۰ از مبلغ ۱،۱۳۸،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۹،۸۸۶،۱۸۷،۴۰۰،۰۰۰ ریال تقسیم به ۹۸،۸۶۱،۸۷۴ سهم ۱۰۰،۰۰۰ ریالی بینام کرد. به وسیله ی تجدید ارزیابی دارای زیاد شده و مادههای مربوطه در اساسنامه به شرح بالا اصلاح و ومورد ثبت از نظر افزایش سرمایه در تاریخی که در بالا گفته شد تکمیل و امضا گردید.




مجتمع فولاد گیلان


در سال ۱۳۸۲ نخستین و بزرگترین شرکت تولیدی در بخش خصوصی در حوزه نورد و ورقهای فولادی به نام مجتمع فولاد گیلان در شهرک صنعتی رشت تاسیس گردید که در ادامه به شرح فعالیتهای مهم این مجموعه میپردازیم.البته شما میتوانید آخرین اخبار رسول دانیال زاده را در اینجا دنبال کنید.تولیدات فولاد در دو بخش نورد گرم و نورد سرد صورت میگیرد که اگر بخواهیم به میزان ظرفیت تولید بخش نورد گرم در این مجتمع بزرگ اشاره کنیم به میزان ۲ میلیون تن در سال است که شامل ورقهای نوردیده در اندازههای مختلف نیز میباشد.


میزان ظرفیت در بخش نورد سرد این مجتمع نیز سالانه ۵۰۰هزار تن بوده که شامل محصولات FULL HARDو انواع آن و ورقهای روغنی و آنیل شده میباشد که پس از اجرایی شدن طرح توسعه و پیشرفتهای حاصل از آن، انتظار افزایش این ظرفیت را تا ۸۰۰هزار تن در سال خواهیم داشت.


از دیگر برنامه هایی که در اجرای طرح توسعه در نظر گرفته شده است، تاسیس واحد تولید ورقهای گالوانیزه و رنگی میباشد که میزان ظرفیت تولید آن ۱۵۰ هزار تن در سال بوده و در حال بررسی و گذراندن مراحل نهایی میباشد. این طرح بینظیر قرار است به زودی اجرا شود و وارد چرخه تولید کشور گردد.


مجتمع فولاد گیلان یک شرکت سهامی خاص بوده و دارای شماره ثبت ۱۶۷۶۴۰ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۱۰۱۶۶۵ میباشد و اسامی مدیران این مجموعه به شرح ذیل میباشد:


-رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم، جناب آقای رسول دانیال زاده نمین


-نایب رئیس هیات مدیره، سرکار خانم مرضیه محسنی


-اعضای هیات مدیره، سرکار خانم آرزو دانیال زاده نمین و آزاده دانیال زاده نمین




شرکت فولاد کاویان                                   


شرکت فولاد کاویان در سال ۱۳۵۴ پایهگذاری شد؛ اما به دلیل مصادف شدن با وقایع انقلاب و ایجاد تحولات پس از آن و سپس وقوع جنگ تحمیلی که شاهد اتفاقات و تحولات زیادی در کشورمان بودیم، در نهایت در سال ۱۳۷۰ به بهرهبرداری رسید.


این کارخانه برای تکمیل ظرفیت تولید خود به شرکت فولاد اهواز( فولاد خوزستان درحالحاضر) ملحق گردید تا هدف بزرگ خود یعنی تولید ۸۴۰ هزار تن ورق را تحقق بخشد؛ اما پس از گذشت زمان، به تصمیم مرکزنشینان قرار بر این شد تا از فولاد خوزستان جدا گردیده و به عنوان مجموعهای مستقل فعالیت نماید. این شرکت در نهایت و در حالی که به اوج تولید خود یعنی ۵۳۰ هزار تن محصول رسیده بود واگذار گردید.


فعالیت اصلی شرکت فولاد کاویان در زمینه تولید ورقههای فولادی که دارای ضخامت ۸ تا ۴۰ میلی متر و عرض ۶۰۰تا ۱۵۰۰میلی متر و همچنین طول ۳ تا ۱۲ متر است میباشد.


یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت، تولید نورد با عرض ۱۵۰۰میلی متر میباشد که شرکتهای کمی در این زمینه فعالیت میکنند. این امتیاز مهم، در کنار سایر عملکردهای ارزشمند این مجموعه سبب شده تا شرکت فولاد کاویان به یکی از بهترین و توانمندترین مجموعه تولید ورقهای فولادی در کشور بدل گردد.پس رسول دانیال زاده ویکی پدیا را دنبال کنید.با وجود کسب افتخارات این چنینی و دست یابی به موفقیتهای بزرگ در این زمینه که به آن اشاره شد، در سال ۱۳۹۶ شرکت فولاد کاویان توانسته تنها به حدود یک چهارم از ظرفیت اسمی خود که معادل تقریبا ۲۲۰هزار تن ورق فولادی میباشد دست پیدا کند.


اسامی سهامداران شرکت فولاد کاویان در سال ۱۳۸۵ به شرح ذیل میباشد:


-آرزو دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد


-مرضیه محسنی با سهم ۱۷ درصد


-امید رضا دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد


- آزاده دانیال زاده با سهم ۱۸ درصد


.و فولاد گیلان نیز با در اختیار داشتن ۸ درصد از سهام این شرکت جزو سهامداران این مجموعه به شمار میروند.


منبع : گسترش نیوز

گفتگو با مدیر کارخانه فولاد نورد سمنان



صنعت فولاد: مادر صنایع کشور


اقای دانیال زاده مدیر کارخانه فولاد نورد گیلان و سمنان فرمود: اگر بپذیریم که صنعت فولاد بعنوان مادر بخش زیادی از صنایع دارای جایگاه ویژهای در اقتصاد کشور است ، آنگاه پتانسیل های درون این صنعت خودنمایی میکند . اینکه صنعت فولاد ارزآوری زیادی بر کشور مترتب میکند و جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی است و یا اینکه سنگ آهنی که مذاب شده و در زنجیره تولید ، به 600 تا 700 فرآورده فولادی تبدیل میشود و انبوهی از اشتغال را در صدها شرکت و هزاران کسب و کار ایجاد میکند ، مزیتهای کمی نیستند.




پس می بایست موانع پیش روی این بخش مهم صنعت با تدبیر و برنامه ای صحیح از میان برداشته شود تا زمینه ساز استمرار تولید و حفظ اشتغال باشد. به زعم من مهمترین اقدامات در سطوح سیاست گذاری و برنامه ریزی عبارتند از : تامین کافی و بموقع مواد اولیه صنعت فولاد ، استفاده حداکثری از ظرفیت واحدها و کارخانه های تولیدی ، ایجاد تعادل در حلقه های مختلف زنجیره تامین فولاد برای کسب سود حداقلی برای شرکتهای تولیدی بنحوی که بقا و استمرار تولیدشان را تضمین کند.


همچنین رسول دانیال زاده نمین گفت: تقویت بخش قطعه سازی و تجهیز آنان به فناوری های مورد نیاز صنایع فولادی بعنوان پشتیبان این صنعت ، تسهیل در فرآیند واردات کالاها و قطعات ضروری کارخانجات در زمان مناسب و با قیمت مناسب و ایجاد سهولت در تشریفات گمرکی ، اولویت دادن نیاز بازار داخلی به محصولات فولادی ، تقویت صادرات از محل مازاد تولید ، ایجاد زیرساختهای مناسب برای کاهش هزینه های تولید مانند متعادل سازی قیمت حمل و نقل ریلی برای سرعت و سهولت در امر تولید و غیره .


بیشتر:  بهترین روش بالا بردن مقاومت فلزات با عملیات حرارتی




سوال : با این دشواریها چه راهکارهایی برای حفظ تولید و اشتغال دارید ؟


رسول دانیال زاده : قبل از اینکه این سوال شما را پاسخ بدهم لازم است بدانید مسیر تولید همواره مسیر سخت و دشواری بوده است و علاوه بر آنچه تا الان گفته شد ، دست به گریبان چالشهای جدی دیگری هم هست که در این مجال نمیگنجد. اینها را گفتم تا ببینید که تولید در چه مسیر ناهمواری قرار دارد بویژه که با چاشنی تحریم هم آمیخته شده باشد . اینها واقعیت های میدانی تولید است .


دوست دارم بدانید که اصلا منفی باف نیستم و برعکس بسیار به آینده امیدوار و خوش بینم . راه مقابله با این سختی ها و محدویتهای تحریمی فقط و فقط کار است و تلاش . اگر روزی با توپ و تفنگ به جنگ این مردم آمدند امروز اقتصاد و صنعت را هدف گرفته اند . روزی صف اول مبازه ، سربازان و پاسدران بودند و امروز کارگر و صنعتگر و کارآفرین در پیشانی مبارزه قرار دارند . رهبری معظم تعبیر جالبی در این مورد بکار گرفتند و دست اندرکاران تولید را رزمندگان این جنگ نامیدند که نشان از درک عمیق ایشان از این صحنه دارد . و اما شما میتوانید همه چیز درباره رسول دانیال زاده را در اینجا بیشتر بدانید.


بیشتر:  حرفِ حساب در قاب تصویر


اعتقاد دارم تولید مسیر هزار پیچی است که باید مردانه در آن شتابان حرکت کرد کما اینکه علیرغم همه فشارها و مشکلات دست روی دست نگذاشیم و نظاره گر نبوده ایم . مسئولیت بنده بعنوان یک صنعتگر و کارآفرین بخش خصوصی در کنار همه تلاشگران عرصه صنعت در بخشهای دولتی و خصوصی ، چیزی جز تلاش بیشتر ، خستگی ناپذیری و مقاومت نیست تا به لطف خدا از این بحران با سربلندی بیرون بیاییم.


من حتی در مواقع بحران و دشواری های ناشی از آن، دست از تولید نکشیدم . اما در پاسخ سوالتان باید عرض کنم باوجود شرایط سخت به وجود آمده در اثر تحریمها، خوشبختانه تمام بخشهای تولیدی صنعت فولاد مانند گذشته با غیرت و تلاش به کار خود ادامه میدهند و در این مدت توقفی محسوسی در میزان تولید و صادرات ایجاد نشده است.




سوال : بعنوان آخرین سوال آیا تحریمها مزیتی هم داشته اند؟


رسول دانیال زاده : همانطور که قبلا اشاره داشتم تحریمها ظلم آشکاری در حق این سرزمین و مردم بوده و تهدیدی جدی است . اما هنر اینست که تهدید را به فرصت تبدیل کرد . در حال حاضر درصد قابل توجهی از قطعات صنعت فولاد در حوزه مکانیک ، برق و اتوماسیون ، تاسیسات ، انرژی و مواد مصرفی همچون کالاهای نسوز و اقلام روانکاری در کشور بومیسازی شدهاند و حتی در برخی موارد خودکفا شده ایم . بعنوان نمونه در کارخانجات تحت مدیریت اینجانب نیز علاوه بر دستاوردهای فوق در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات هم اقدامات جدی و مهمی بعمل آمده است .


بیشتر:  تکنیک کروماکی در کروماکی لند از هزینه ها میکاهد!


یکی از مواردی که همواره در جلسات با همکارانم برآن تاکید میکنم بحث خودباوری است چراکه اعتقاد دارم افزایش اتکا به توانمندی داخلی در تامین ملزومات و قطعات مورد نیاز خطوط تولیدی ، رسول دانیال زاده گفت بیش از آنکه از زاویه اقتصادی اهمیت داشته باشد از منظر علمی ، اجتماعی و حتی سیاسی مهم است . اما آنچه بیشتر جلب توجه میکند ابعاد فرهنگی آن است . همین که کارگران و متخصصان به باور توانمندی های خود برسند بسیار گره گشاست .


خوب است بدانید علیرغم همه فشارها برای حفظ و استمرار تولید و اشتغال ، طرحهای توسعه ایی زیادی در دستور کار شرکتهای فولاد گیلان ، کارخانجات نورد و لوله سمنان و فولاد کاویان است که همگی پیشرفت قابل توجهی با تکیه به همین فرهنگ خودباوری داشته اند . موجب افتخار است که اعلام کنم تاکید همیشگی اینجانب بر تکیه به توان داخلی باعث شده بخش عمده ای از طراحی ها ، بازمهندسی ها ، روش های مهندسی معکوس و ابتکارات زیاد توسط همکاران کارشناس و متخصص ایرانی انجام پذیرفته و امید دارم به فضل خدا این مسیر ، پرقوت تر از قبل طی شود .


منبع : رایکومارکت

فاکتورهای اصلی گوگل در سال جدید در خدمات سئو سایت




گروه علم و فناوری: بیشترین تحولات در الگوریتم های رده بندی گوگل حدفاصل سال های 2016 تا 2020 صورت گرفته که موجب تغییر جایگاه بسیاری از سایت ها شده است.


به همین دلیل نگاه به روز به سئو سایت بسیار حیاتی است و بایستی برحسب المان ها و معیارهایی که گوگل برای رده بندی نتایج جستجو(سرچ) دارد ، سئو سایت را انجام داد. سئو کار نیز باید با توجه به این المان ها و معیار ها کار کند.


دانش سئو را می توان برترین متد بازاریابی آنلاین در سال 2020 دانست.


 افزایش تعداد کاربران اینترنتی و به ویژه افرادی که به وسیله گوگل جهت دسترسی به اطلاعات ، نیازها ، اقلام و خدمات مورد نظر خود اقدام می کنند ، نگاه ها را به سوی معیار های رتبه بندی در گوگل جلب کرده است. تمام مدیران و گردانندگان سایت ها تمایل دارند رتبه بهتری در نتایج داشته باشند و دائما به دنبال شناسایی المان ها و فاکتورهایی هستند که تقویت و بهبود آنها خود را به صفحه اول جستجوی گوگل برسانند و یا به دنبال سئو کار حرفه ای برای انجام این کار ها می گردند.


در ادامه 10 فاکتور مهم و اصلی رده بندی نتایج سرچ در گوگل در سال 2020 را طبق مقالات موجود و نظرات کارشناسان و متخصصین، را معرفی می کنیم:




سفارش سئو سایت




 


تاثیر محتوا در خدمات سئو سایت


به احتمال زیاد در بسیاری از مقالات موجود که با تولید محتوا مرتبط اند لاین جمله از "بیل گیتس" را خوانده اید :" محتوا پادشاه است." می توان اذعان کرد که در سال 2020 هم سلطه محتوا در خدمات سئو سایت و رده بندی سایت ها در گوگل همچنان ادامه دارد و به نوعی مهم ترین فاکتور شناخته می شود. یک سئو کار حرفه ای که در شرکت سئو کار می کند، برای تولید محتوا بسیار وقت می گذارد زیرا محتوا فاکتوری بسیار مهم در بالا بردن سئو سایت می باشد.


 


 بک لینک در سئو سایت


همانند سابق بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشند اما نسبت به قبل تغییراتی در این فاکتور شکل گرفته است. بروزرسانی(آپدیت) الگوریتم هایی مانند penguin 4.0 موجب شده که بک لینک ها هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات مخرب و منفی داشته باشند. به عنوان مثال لینک سازی به وسیله رپورتاژ می تواند باعث ارتقاء و بهبود رده سایت شود ولی ایجاد بک لینک در مزارع لینک یا سایت های اسپم می تواند موجب تاثیرات منفی و مخربی شوند.


 مانند گذشته هر بک لینکی نمی تواند به شما کمک کند، به همین علت باید در ثبت لینک دقت زیادی داشته باشید. در طی سال های اخیر مفهوم بک لینک باکیفیت و بی کیفیت ارزش زیادی پیدا کرده است که سئو کار حرفه ای شرکت سئو سایت این موضوع را به خوبی می داند. اما بدانید از آموزش سئو سایت وردپرسی که بسیار مفید خواهد بود.


 


سرعت صفحه در سئو سایت


با رویکرد رتبه بندی نتایج برحسب نسخه تلفن همراه ،سرعت صفحه ارزش زیادی پیدا کرده است. وب سایت هایی که سرعت صفحه اشان کند است ، کار به مراتب سخت تری برای به دست آوردن رده خوب در نتایج گوگل خواهند داشت. هدف گوگل از این بروزرسانی ، ارائه وب سایت هایی با سرعت بیشتر به کاربران می باشد تا کاربر بتواند با سرعت بیشتر به نتیجه دلخواه خود دست یابد.


قدرت برند و شبکه های اجتماعی


جستجوی یک برند به وسیله کاربران شبکه های اجتماعی نیز یکی از معیارهای اصلی رده بندی گوگل می باشد. همانطور که می دانید در سال 2020 شبکه های اجتماعی زیادی مانند: فیسبوک و اینستاگرام و لینکدین و پینترست و… وجود دارند که بسیار فراگیرند و کاربران زیادی را جذب کرده اند. هرچه برنداتان در شبکه های اجتماعی شناخته تر شده باشد و به وسیله کاربران بیشتر سرچ شود ، لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید طبعا کاربر بیشتری را از شبکه های اجتماعی می توانید به سایت خود ارجاع دهید.


 و به عبارتی به این ترتیب در سئو سایت موفق تر خواهید بود. آموزش سئو سایت حرفه ای شرکت سئو سایت بایستی در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشد.


 


قدرت دامنه در سئو سایت


منظور از عنوان" قدرت دامنه" فاکتور دامین اتوریتی نیست! عنوان کردن کلمه کلیدی در نام دامنه ، استفاده کردن از برند در دامنه ، سن دامنه و همچنین کیفیت لینک های دریافتی صفحه اول ( اصلی) سایت ، می توانند در تعیین قدرت دامنه بسیار تاثیرگذار باشند. هر دامنه ای که بنا بر فاکتورهای ذکر شده قدرت بیشتری داشته باشد به مراتب شانس بالاتری برای ارتقا در رده بندی در گوگل و یا سئو سایت دارد. سئو کار ماهر حرفه ای شرکت سئو سایت این موضوع را به خوبی می داند.


 


مهارت هایی که باید ادمین اینستاگرام داشته باشد کدام است؟


یک ادمین اینستاگرام باید مهارت های عمومی کامپیوتر مثل کار با نرم افزار های آفیس و ورد و اکسل و فتوشاپ را کامل بلد باشد.


باید این فرد توانایی جستجو در اینترنت و گوگل را در سطح بالایی بلد باشد.


ادمین اینستاگرام باید قابلیت آموزش پذیری داشته باشد؛ یعنی این فرد باید در مواجه با نرم افزار های جدید و مفاهیم روز دنیا به سرعت آپدیت شود.


علاوه بر این موارد این شخص باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد. زیرا این شغل به ارتباط گرفتن نیز نیاز دارد. یعنی این فرد باید دارای مهارت های ارتباطی بی نظیر مهارت های فروش و متقاعد سازی و صحبت کردن با مخاطبان را داشته باشد.


ادمین اینستاگرام باید بتواند در وضعیت های حساس سریعا تصمیم گیری کند و همین طور مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد.


علاوه بر این موارد ادمین اینستاگرام باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشد.


در آخر این فرد باید مسئولیت پذیر و منظم باشد و همینطور انرژی بالایی در زمینه ی جذب فالور و پاسخگویی به مشتری را داشته باشد.


 


روحیه ادمین اینستاگرام باید چگونه باشد


بهتر است بدانید که شغل ادمین اینستاگرام شغل راحتی نیست زیرا ریزهکاریها و حساسیت بالایی دارد. ادمین اینستاگرام باید روحیه خوب و همین طور روحیه ی کار گروهی داشته باشد. زیرا باید پست ها و استوری ها را به بهترین شکل طراحی کند و همینطور جواب مشتری را با خوش رویی و سر حوصله بدهد.


ادمین اینستاگرام در واقع کسی است که مدیریت یک پیچ اینستاگرام را بر عهده دارد. در واقع هر پیچی که در اینستاگرام در حال فعالیت می باشد می تواند برای خود یک ادمین اینستاگرام داشته باشد تا پیچ آن ها را مدیریت کند. منظور از مدیریت کردن این است که پست و استوری های جذابی به طور روزانه طراحی کند و در پیج بارگذاری کند، فالو و آن فالو انجام دهد، پیام های مشتری ها را پاسخ دهد و یا به بخش مربوطه ارجاع دهد.اما برای لیست قیمت ادمین اینستاگرام با مهرارا تماس بگیرید




10 موردی که ادمین اینستاگرام باید بداند چیست؟


توجه داشته باشید که چه قصد دارید ادمین اینستاگرام شوید و چه قصد دارید ادمین اینستاگرام استخدام کنید، مهارت های وجود دارد که بایستی آنها را به دست آورید و یا در شخص دیگری جست و جو کنید. در ادامه 10 مهارت موجود برای ادمین اینستاگرام را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.


مهارت اول: آشنایی کافی با نرم افزار اینستاگرام


مهارت دوم: مهارت تولید محتوا برای کپشن های اینستاگرام


مهارت سوم: توانایی کار با نرم افزارهای طراحی و گرافیکی مثل فتوشاپ


مهارت چهارم: آشنایی با نحوه ی رفتار با کاربران و برسی رفتار کاربران اینستاگرام


مهارت پنجم: آشنایی با حوزه ی تبلیغات اینستاگرام و امور مالی مربوط به آن


مهارت ششم: آشنایی لازم با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام


مهارت هفتم: توانایی جستجو و تحقیق در اینترنت و گوگل و سرچ اینستا


مهارت هشتم: آشنایی با مسائل فروش و خدمات بعد از فروش


مهارت نهم: روابط عمومی بسیار خوب و بعضی از خصوصیت های اخلاقی


مهارت دهم: آشنایی با تکنیک های لازم برای بیشتر کردن فالور ها


شخصی که این 10 مهارت را به خوبی داشته باشد می تواند در زمینه ادمین اینستاگرام به خوبی کار کند و موفق شود. این افراد باید بدانند که هر روز خود را با تکنولوژی های روز دنیا، آپدیت کنند. همچنین در صورتی که اینستاگرام آپدیت جدید ارائه داد، به سرعت با آیکن های جدید و توانایی که به آن اضافه شده، آشنا شوند.


 منبع : ادمین اینستاگرام بهار نیوز

انواع برند و لباس کار



در این مطلب، قصد داریم شما را با انواع لباس های کار و اهمیت آن در تبلیغات آشنا سازیم.


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به لباسی که امنیت شما را در محل کارتان تامین کرده و پوشش خاص محل کار شما است لباس کار گویند. شخصی با کت و شلوار و دیگری با لباس آشپزی که هر یک به نوعی لباس کار محسوب میشود. با اینکه تفاوتهای بسیاری در هر یک از آنها وجود دارد ولی هریک کاربرد خاص خود را دارد و تاثیرات بسیاری در محیط کار میتواند داشته باشد. در این مقاله، قصد داریم شما را با انواع لباسهای کار و اهمیت آن در تبلیغات آشنا سازیم.


لباس کار صنعتی


در محیطهای صنعتی همیشه مشکلات زیادی گریبان گیر افراد مشغول به کارهای صنعتی میشود، که با پیش بینی مشکلات در این محیطها میتوان بر این عوامل کنترلی بهتر پیدا کرد. استفاده از لباسهای کاری مفید در این صنایع میتواند بسیار مفید واقع شود که تهدیدها را نسبت به فرد کاهش دهد. به عنوان مثال فردی که در حال استفاده از برقهای صنعتی است باید پوشش لباسی مناسب و کفش ویژه برای عبور صحیح برق را داشته باشد، یا فردی که روزانه با عوامل حرارتی بالا سر و کار دارد، باید از لباسی استفاده کند که گرما را کمتر جذب کند، یا لباس عایقی برای گرما یا سرما باشد.


لباس کار اداری


انواع لباسهای کاری که در صنعت استفاده میشود کاملاً میتواند متفاوت از لباسهای کاری اداری باشد. در اماکن اداری، این نوع لباس عموماً جهت ایجاد هماهنگی و یا گاهاً جهت نشان و یا تمایز مقام و درجه افراد است. اگر جزو ارباب رجوع باشید اهمیت این موضوع بیشتر به چشم شما میآید. لباس هماهنگ، بین افراد یک اداره موجب نظم و ایجاد بهره وری بیشتر بین مراجعه کنندگان خواهد شد. خرید لباس کار برای ادارات، باعث ایجاد نظم در بین کارکنان نیز خواهد شد. لباسهای کار میتواند دیدگاه طبقاتی بین افراد را به راحتی از بین ببرد. باعث میشود همه ی افراد خود را در یک سطح ببینند و این احساس خوبی را منتشر خواهد کرد.


ل باس کار تبلیغاتی


تاثیرگذارترین راه برای جلب رضایت مخاطب برای تبلیغ استفاده از لباسهای کار تبلیغاتی است. هیچ واحد یا بخشی نمیتواند بدون تبلیغات برای خود جایگاهی ایجاد کند و خود را به دیگران معرفی کند. لزوم تداوم کسب و کار، جلب رضایت مشتریها و مخاطبان جدیدی است. استمرار شغل در سایه تبلیغات مطمئن حفظ خواهد شد. شیوههای متنوعی برای ایجاد تبلیغات وجود دارد.


تبلیغات هزینههای سنگین به همراه دارد مانند بیلبورد، ایجاد سایت یا سایتهای مجازی، تبلیغات رسانهای و … اما کم هزینه ترین راهکار برای معرفی یک برند برتر مانند تماس با سعید شاپ، میتواند یونیفرم و لباس اداری و کاری مناسب باشد که یکی از مقرون به صرفه ترین راهکار است.


لباس مناسب لباسی است که مناسب شخصیت و سمت اداری و متناسب با کار باشد. لباس شما همیشه میتواند نشانهی بخشی از شخصیت شما باشد. لباسی که شما در موقعیت کاری به تن میکنید باید ضامن بخشی از سلامتی شما در موقعیت شغلی باشد، ایمنی شما را نیز در محل کار را باید به عمل بیاورد. میتواند همچنین تاثیر بسزایی در محیط کاری شما به عمل بیاورد.


فرض را بر این بگذارید که شما لباس معمولی و غیر رسمی خود را در محل کار به تن کنید به راستی که سمت کاری شما هرگز به چشم نخواهد آمد. شما به راحتی با انتخاب لباس کاری مناسب، میتوانید موقعیت شغلی خود را افزایش دهید. انواع مختلفی از لباسهای کار در جامعه امروزی به نحوی جا افتاده است که آن لباس نمایانگر یک برند یا نشانه خاصی است. مثلاً لباس سفید با مقنعه مشکی برای خانم نشان دهنده ی کادر درمانی است. پس هر لباسی میتواند نشان دهنده ی شغلی باشد.


درجه بندی جنس و نوع لباس کار آتش نشانان




یکی از مهمترین اصولها در مورد لباس آتش نشانی، ایمنی بالا و مقاومت آنها در برابر آتش است. ازمواردی که میتوانیم در ایمن بودن لباس کار آتش نشان اطمینان و صحت پیدا کنیم. تعداد لایههای محافظت کننده آن و رنگ و متریال پارچه است. سازمان بین المللی آتش نشانان، استانداردهای جهانی برای لباس این قشر فداکار سالانه تببین میکند. هدف این سازمان حفظ جان آتش نشانان با بررسی و تحقیق و فناوریهای جدید بر روی لباس محافظ کار است. در استانداردهای جهانی رنگ لباس از اهمیت بالایی برخورداراست.


در هر قسمت سازمان آتش نشانی کارمندهای مختلفی وجود دارند. این بخشها شامل ریاست، اداری و کارمندان، آتش نشانان آماده به خدمت، آتش نشانان داوطلب و سربازهای آتش نشانی است که هرکدام از طریق رنگ لباس کار و نشانها، درجه فرد را در سازمان آتش نشانی آن شهر یا منطقه تعیین میکند.


لباس کار آتش نشانان


اورکت ایمنی و شلوار لباس اصلی آتش نشانان است که این لباسها میتوانند تکه، سرهم یا جدا جدا باشند و معمولاً سه لایهای هستند. جنس این لباسها از الیاف نسوز و ضدحریق تولید میشوند تا در مقابل هردمایی، هر حرارتی و آتش از خودشان مقاومت نشان دهند. گورتکس جنسی است که کمک کننده جریان هواست و جنس داخلی لباس کار آتش نشانان است و به تعریق آنها کمک بسیار زیادی میکند. برای حفظ جان آتش نشان حتماً باید لباس این قشر دلسوز مطابق استاندارهای آتش نشانان باشد.


لباس یونیفورم در بخش اداری


یکی از راهکارهای هر سازمانی برای ایجاد نظم و جدا کردن بخشهای مختلف از یکدیگر استفاده از رنگ لباس است. معمولاً در بخشهای اداری، لباسهای یک رنگ و عادی برای کارگران مورد استفاده قرار میگیرد. براساس قانون کشورمان رنگ لباس قشر کارمند آتش نشانی، سفید و یا آبی روشن و رنگ شلوار سورمه ای است. کارمندانی که دارای لباس اداری و اکسیل و کلاه اند که معمولاً به رنگ قرمز است درجه دار محسوب میشوند.


لباس یونیوفرم آتش نشانان آماده به خدمت


این قشر فداکار و دلسوز لباسهای ویژه و کاملاً ایمنی دارند که رنگ و جنس لباس بستگی به شرایط و محیط عملیات دارد. برای مثال لباس آتش نشانان شامل کلاه ایمنی سورمه ای یا مشکی رنگ، اورکت به رنگ مشکی یا سورمه ای و رنگ کفش ایمنی سیاه است.


در قسمتهایی از لباس آتش نشانی، نوارهای شب رنگ دوخته شده دیده میشود. که علت استفاده شدن از این نوارهای شب رنگ در لباس کار آتش نشانی این است که آتش نشانان در محیطهایی تاریک مانند تونل و یا پر از دود و یا غرد بار هم قابل مشاهده باشند. تحمل درجه حرارت بسیار بالا و حفظ درخشش نوارها به گونهای است که این جنس را از سایر اجناس دیگر متمایز میسازد.


لباس یونیوفرم داوطلبهای آتش نشانی


رنگ مورد استفاده برای داوطلبها رنگ خاکی است و معمولاً نیز رنگ زرد برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است که تمامی رنگهای نام برده بستگی به قوانین هر سیستم سازمان آتش نشانی دارد که در سطح جهانی قابل شناسایی هستند.


در هر عملیاتی بستگی به شرایط حاد به وجود آمده، لباس کار و ایمنی آن حائز اهمیت بیشتری هستند. عملیاتها میتواند بسیار خطرناک و دلهره آور باشند به عنوان مثال شرایطی مانند دست و پنجه کردن با مواد اسیدی یا موادی که استنشاق آنها موجب مرگ و یا درشرایطی که احتمال وجود الکتریسیته در آب باشد و یا محیط ساختمانی که غرق در آتش باشد یا محیطهایی که لحظهای غفلت در آن صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد، بنابراین لباسها باید دارای لایههای امنیتی بالا و ضد حریق و نسوز باشند که رنگ آن نیز مانند ورقههای آلومینیومی نور را باز تاب کند.


منبع: لباس کار مهرنیوز