تاریخچه ی اسپرسو ساز

              



اگر به تاریخچه ی اسپرسو برگردیم با دو فرد ایتالیایی که نامشان آنجلو موریندو و لوییچی بتز است،آشنا می شویم.اولین دستگاه اسپرسو ساز به تاریخ 1984 بازمی گردد که توسط آنجلا ساخته شد و بتز آن را در سال 1901 با اضافه کردن بخش هایی دیگر کامل کرد.دستگاهی که امروزه به چشم ما می خورد برگرفته از همان دستگاه اولیه بتز و آنجلو می باشند.نکته ی جالب این است که دستگاه اسپرسوساز پیش از خود نوشیدنی اسپرسو وجود داشته است.یعنی در ابتدا دستگاه تولید شده و پس از آن نوشیدنی اسپرسو.


در این مقاله سعی داریم شما را با دستگاه اسپرسو سیمونلی و قطعات آن آشنا کنیم تا هنگام خرید بتوانید راحت تر دستگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.به طور کل اسپرسوسازها به چهار دسته ی نیرو بخار،نیرو پمپ،نیرو اهرم و نیرو هوا پمپ دسته بندی می شوند.
اجزای دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی
در مقاله ی قبلی خود راجع به انواع مختلف اسپرسو سیمونلی اشاره کردیم. اسپرسوسازها به سه نوع اتوماتیک،نیمه اتوماتیک و فوق اتوماتیک تقسیم می شوند.در این مقاله به اجزای دستگاه اسپرسو سیمونلی خواهیم پرداخت.دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی دارای بخش های هدگروپ و پورتافیلتر می باشد که نحوه ی عملکرد آن را شرح خواهیم داد.
Group Head:این بخش با نام های دیگری مثل Brew Head و یا Brew Group شناخته می شود به قسمتی گفته می شود که به منظور عصاره گیری قهوه،پرتافیلتر به آن وصل می شود.دستگاه اسپرسو سیمونلی نیز دارای گروپ هد می باشد که دارای سوراخ های ریزی بوده و وظیفه ی آن آماده کردن قهوه به میزان مناسب آب و توزیع یکنواخت می باشد.
اسپرسوسازهای سیمونلی خانگی به طور معمول دارای یک سرگروپ می باشند.
دستگاه اسپرسو سیمونلی که در کافی شاپ ها و مراکز بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد دارای 7-2 سرگروپ می باشند.مراحل عصاره گیری 1 شات قهوه بدین صورت است که آب داغ از بین مسان سرگروپ با سوراخ های ریز عبور می کند و به طور یکسان و متناسب با قهوه ی آسیاب شده که در سبر پرتافیلتر است،تولید می شود.این بخش همانگونه که از نامش پیداست نقش مهمی را در دستگاه اسپرسو سیمونلی دارد.
Portafilter:این قطعه از دستگاه اسپرسو سیمونلی به طور دستگیره دار است و به هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی نیمه اتوماتیک،نیرو محرکه ی اهرمی و پمپی وصل می شود.
این بخش دارای ظرف فیلتری به شکل سبد می باشد که نام آن سبد پرتافیلتر یا Portafilter است.این سبد داخل پرتافیلتر دستگاه اسپرسو سیمونلی قرار می گیرد.قهوه ی آسیاب شده داخل سبد قرار می گیرد و توسط باریستا کوبیده شده و نهایتا به گروپ دستگاه بسته می شود.این کار برای عصاره گیری انجام می شود.این قطعه نام خود را از Portable Filter گرفته است که به معنای قابل حمل می باشد.
در دستگاه اسپرسو سیمونلی پرتافیلترها از جنس فلز برنج می باشند تا گرما را حفظ کنند.دستگیره ی آن ها چوبی-پلاستیکی می باشد.انواع پرتافیلترها به 2نوع نازل دار و بدون نازل تقسیم می شود.در اصطلاح به نام بدون ته یا Bottom Less شناخته می شود.پرتافیلترهایی که عریان یا بدون ته هستند نازل ندارند.سبد قهوه در پرتافیلترهای بدون نازل دستگاه اسپرسو سیمونلی از پایین آشکار است.
این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تماس قهوه ای که در حال عصاره گیری می باشد،به حداقل خود می رسد.این بخش ابزار مهمی در دستگاه اسپرسو سیمونلی می باشد که باریستاها به وسیله ی آن کیفیت قهوه ی آسیاب شده را آنالیز می کنند و روند خروج آب را از بین قهوه ی آسیاب شده بررسی می نمایند.همان گونه که پیش تر گفته شد سبد پرتافیلتر دارای سوراخ های ریز بسیاری است که درواقع نقش صافی و فیلتر را دارند.این سبد دارای دو سایز تک و دوبل می باشد.منبع:
دستگاه اسپرسو سیمونلی

لگن بنماری در سایزهای مختلف

معرفی محصول


یکی از مزایای لگن بن ماری استیل حفظ طعم و رنگ موادغذایی است. استفاده از لگن بن ماری استیل به عنوان یکی از ابزار آشپزخانه باعث می‌شود تا تغییری در رنگ و طعم ایجاد نشود.


استیل زنگ نمی‌زند، خرد نمی‌شود و تغییر شکل نمی‌دهد، پس برای تاپینگ سرد و گرم می‌توان از بن ماری استیل استفاده کرد. شستشوی لگن بن ماری استیل به مراتب راحت‌تر از سایر جنس‌های بن ماری است. این ظروف بهتر است با آب گرم شسته شود و به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی برای شستشوی آن‌ها استفاده نشود.


خشک کردن لگن بن ماری پس از اتمام شستشو با یک دستمال نخی باعث می‌شود تا سطح بن ماری استیل براق و تمیزتر نشان داده شود. رعایت این نکات می‌تواند به عمر لگن بن ماری بیافزاید.لگن بن ماری (Gastronorm pan) جهت نگهداری، آماده سازی، سرو و انبار مواد غذایی در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها، سالادبارها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، تالارها و … استفاده می‌شود.


لگن بن ماری در جنس‌های استیل، پلی کربنات و پلی پروپیلن و در عمق‌های ۶.۵، ۱۰، ۱۵ و۲۰ سانتیمتر و در سایزهای ۱/۱، ۱/۲، ۱/۳، ۱/۴، ۱/۶ و ۱/ ۹ با تنوع رنگ سفید، مشکی، شفاف و نقره‌ای در سایت کیت لاین موجود است.به لگن بن ماری تاپینگ سرد و تاپینگ گرم نیز گفته می‌شود. در تاپینگ سرد موادغذایی مانند بستی، مواد روی پیتزا، مواد داخل ساندویچ و .. خنک و در تاپینگ گرم مانند سس، پنیر، شکلات، سلف سرویس و …، گرم می‌مانند.


بن ماری استیل، بن ماری پلی پروپیلن و بن ماری پلی کربنات هر سه قابلیت استفاده در تاپینگ سرد را دارند اما برای تاپینگ گرم فقط بن ماری استیل و بن ماری پلی کربنات را می‌توان استفاده کرد. (لازم به ذکر است منظور از تاپینگ گرم حرارت مستقیم نیست)  منبع : لگن بن ماری               

تعمیرات ماشین ظرفشویی زانوسی

                    




هر دستگاهی با گذر زمان و مصرف غلط آن و همین طور تمیز نکردن درست وسیله و سرویس نکردن آن در زمان مناسب موجب ایجاد مشکلاتی می شود که افراد مصرف کنند مجبور به تعمیرآن می شوند تا امکان این را داشته باشند دوباره از ویژگی های دستگاه استفاده کنند ، در این مقاله به مشکلات مرسوم در تعمیرات ماشین ظرفشویی زانوسی می پردازیم .

- چرا ماشین ظرفشویی زانوسی در طول عملیات شروع یا متوقف نمی شود ؟
چناچه مشکلی به وجود آمده، اول تلاش کنید یک راه حل به منظور حل مشکل بیابید ، چنانچه شما نتوانستید یک راه حل به منظور حل مشکل بیابید با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی تماس بگیرید تا متخصصان در رفع مشکل به شما کمک کنند.
- چرا ماشین ظرفشویی زانوسی با آب پر نمی شود ؟
ممکن است شیر آب بسته شود و مانعی برای ورود آب وجود داشته باشد در این صورت راه شیر آب را تمیز کنید.
ممکن است فلکه شیر آب بسته شده است در این صورت شیر آب را باز کنید.
ممکن است فیلتر در شیلنگ ورودی آب بسته شده استدر این صورت فیلتر را تمیز کنید.
ممکن است شلنگ ورودی آب به شکل صحیح وصل نشده باشد. شلنگ ممکن است خم شده باشد یا سوراخ شده باشددر این صورت مطمئن شوید که اتصال درست است.
- چرا ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی آب را پس از شسشتو تخلیه نمی کند ؟
ممکن است یک نقض در مخزن سینک وجود داشته باشد در این صورت مخزن سینک را پاک کنید.
ممکن است اتصال شلنگ تخلیه به شکل صحیحی نباشد در این صورت شلنگ ممکن است تاخورده و پیچیده باشد یا این که پاره شده باشد در این صورت مطمئن شوید که اتصال درست است.
- سیستم ضد سیل عمل نمی کند.
در این صورت شیر آب را ببندید و با نمایندگی مجاز ماشین ظرفشویی
زانوسی تماس بگیرید.

-برنامه شروع نمی شود.
ممکن است درب ماشین ظرفشویی زانوسی کامل بسته نشده استدر این صورت در را کامل ببند. چنانچه درب ماشین به طور صحیح بسته شود بایستی صدای کلیک را بشنوید.
ممکن است پریز برق را وصل نکردید در این صورت دوشاخه ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی را در پریز قرار دهید.
ممکن است فیوز در داخل جعبه فیوز اتصالی کرده باشد در این صورت جایگزینی فیوز را انجام دهید.
ممکن است شروع با تاخیر تنظیم شده باشد در این صورت با زدن دکمه لغو تاخیر شروع باعث شروع برنامه می شود.
بعد از چک کردن، ماشین را روشن کنید. برنامه از نقطه توقف ادامه می یابد. چناچه نقض در عملکرد دوباره به وجود آمد، با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی تماس بگیرید.
این راهنمایی ها به منظور کمک به اشخاص به سرعت و به درستی احتیاج است.
اطلاعات ضروری به منظور خدمات نمایندگی های تعمیرات به صورت زیر است
ارائه مدل ............
شماره محصول ............
شماره سریال .........

این سه مورد را در اختیار تعمیرگاه مجاز
ماشین ظرفشویی زانوسی قرار می دهید و از کمک های آن ها استفاده می کنید.

استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی زانوسی در نمایندگی تعمیرات
• دستگاه ها به شکل انحصاری یا به منظور مصرف در منزل یا به منظور مصرف در جای صنعتی طراحی شده است.
• به منظور تمیز کردن دستگاه های خانگی که میتوانند به وسیله ماشین ظرفشویی زانوسی شسته شوند فقط آن ها را می توان در ماشین قرار داد.
• ماده های حلال را در ماشین قرار ندهید، ممکن است انفجار رخ دهد.
• چاقو و همه ی اجسام تیز را در درون شبکه مخصوص قرار دهید .
سبد نان و همین طور لیوان های نوشیدنی را به شکل افقی در سبد بالایی قرار دهید .
از مواد شوینده، نمک، کمک شستشو معتبر برای
ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی استفاده کنید.
• چناچه درب دستگاه را در حالتی که آن مشغول به کار است، باز کنید، ممکن است بخار داغ آن موجب سوختگی پوستان شود.
• ظروف را از داخل ماشین ظرفشویی زانوسی پیش از اینکه شستشو پایان نیافته برندارید.
• زمانی که شستشو به طور کامل انجام شد، شیر آب را ببندید و پریز برق را از برق بکشید.
• فقط یک متخصص مجاز این امکان را دارد که ماشین ظرفشویی زانوسی را تعمیر کند. توجه داشته باشید در صورت جایگزاری قطعه تنها از قطعات اصلی استفاده کنید تا موجب خرابی دستگاه نشود و دوباره هزینه ای به منظور تعمیرات نپردازید .
• برای مانع شدن از آسیب پذیری، خودتان دست به تعمیرماشین ظرفشویی زانوسی نزنید اگر دستگاه خراب شد همیشه ابتدا با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی تماس بگیرید.
ایمنی کودک
تنها بزرگسالان این امکان را دارند که از این دستگاه استفاده کنند. بچه ها بایستی در زمان بازی در پیرامون ماشین ظرفشویی زانوسی والدین باید حواسشان به آن ها باشند تا اتفاقی رخ ندهد.
همه ی بسته ها را از کودکان دور کنید، ممکن است در بسته بندی موجب خفگی آنها شود.
• همه ی مواد شوینده را در یک مکان امن نگه دارید. به بچه ها اجازه لمس مواد شوینده را ندهید.
• در زمانی که درب ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی باز است مواظب اطفال باشید.منبع:
ماشین ظرفشویی زانوسی

طریقه ی نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس





پیش از آن که بخواهید ماشین ظرفشویی الکترولوکس را نصب کنید حتما از سالم بودن آن مطوئن شوید.دستگاهی که آسیب دیده باشد را نباید به هیچ عنوان به برق وصل کنید و در ابتدای کار با فروشنده تماس بگیرید.
فردی می تواند کارهای اتصال برق،لوله کشی و نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس را انجام دهد که واجد شرایط باشد در غیر این صورت باید منتظر آسیب های ساختاری دستگاه باشید.در هنگام نصب حتما با نمایندگی تماس بگیرید و اجازه دهید تا آن ها کار را انجام دهند.
پیش از آن که دستگاه را به برق متصل کنید،مطمئن شوید که پریز برق را از سوکت برق قطع کرده باشید.
در هنگام نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس به تمامی توصیه ها دقت کنید تا به قطعه های الکتریکی و هیدرولیک آسیبی وارد نشود.
این نکته را در نظر بگیرید که دستگاه ساختارهای امنی در زیر و مجاور خود دارد.
نحوه ی استفاده از ماشین ظرفشویی الکترولوکس
نکته ی بسیار مهم این است که ماشین ظرفشویی الکترولوکس را در موارد صنعتی به کار نگیرید.چرا که دستگاه فقط مناسب استفاده ی خانگی می باشد و اگر برای مصارف صنعتی می خواهید باید ماشین ظرفشویی صنعتی الکترولوکس را تهیه کنید.
از لوازمی که برای پاکسازی ماشین ظرفشویی الکترولوکس می باشد،استفاده کنید.لوازم جانبی دیگر به کار نمی آید.
محصولاتی که قابل استعال هستند و یا مرطوب با محصولات اشتعال زا می باشند را نباید در کنار
ماشین ظرفشویی الکترولوکس قرار دهید.چراکه خطر آتش سوزی وجود دارد.
تمامی اقلام تیز مثل چاقو را باید به صورت افقی در سبد کارد و چنگال قرار دهید.
از نمک،مواد شوینده و کمک شست و شو که برای تمیز کردن دستگاه درنظر گرفته شده است،استفاده کنید.محصولات مشخص شده ی دستگاه نه محصولات متفرقه...
نمکی که مناسب تمیز کردن ماشین ظرفشویی الکترولوکس نباشد،درصورت استفاده به دستگاه آسیب می زند.
پیش از آن که برنامه ی شست و شو را انتخاب کنید،نمک را در دستگاه بریزید؛نمک اضافی باعث خوردگی می شود.

آبرسان کمک شست و شو
محصولات متفرقه برای شست و شو باعث آسیب دستگاه می شود.
سلاح های اسپری باید بتوانند آزادانه به حرکت درآیند.پیش از انتخاب یک برنامه ی شست و شو این موضوع را درنظر بگیرید.
ماشین ظرفشویی الکترولوکس می تواند بخار آزاد کند.
در حین کار کردن ماشین ظرفشویی الکترولوکس،درب آن را باز نکنید چراکه احتمال سوختگی وجود دارد.
ابتدا اجازه دهید کار دستگاه کاملا تمام شود و سپس ظروف را خارج کنید.
اتصالات آبی
برای آبرسانی ماشین ظرفشویی الکترولوکس از شلنگ های جدید استفاده می شود.
نباید لوازم خانگی جدید را به لوله هایی که مدت ها ازش استفاده شده،وصل کرد.
در ابتدا باید آب را ببندید و سپس شلنگ ورودی را وصل کنید.
هنگام نصب به کوپلینگ آب دقت کنید که برای جلوگیری از نشتی به کار می آید.
هنگام نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس شلنگ ها نباید نشتی داشته باشند.
شلنگ ورودی دارای شیر ایمنی است و همینطور غلافی 2نفره به همراه منبع داخلی کابل فشار به منظور وارد شدن آب دارد.
زمانی که آب موجود است شلنگ جریان دارد.زمانی که آب اتصال می کند مراقب باشید.اگر نشتی وجود داشت،جریان آب را سریعا قطع کنید.
شلنگ ورودی
از طریق بستن فلکه ی ورودی آب،شبنگ ورودی آب را در ابتدا خالی نمایید.
اگر شلنگ ورودی دچار مشکل باشد سریعا پلاگین برق را از منبع قطع کنید.
در صورت مشکل با نمایندگی تماس بگیرید و درخواست شلنگ جایگزین برای ورودی آب کنید.
نکته ی مهم این است که ولتاژ نامتعادل خطرات بسیاری دارد.
اتصالات برقی
دستگاه باید متصل به زمین باشد.
هنگام نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس،سوکت ضد ضربه باید به درستی قرار گیرد.
از شاخه های متعدد و پسوند بپرهیزید که خطر آتش سوزی در کابل ها را دارد.
نباید کابل برق را جایگزین و یا تغییر دهید.
در نصب ماشین ظرفشویی الکترولوکس نباید به پهلو و یا پشت لوازم خانگی،برق متصل باشد.
پس از نصب باید دسترسی به پلاگین برق وجود داشته باشد.
نباید کابل را جدا کنید و پس از تمام شدن کار ماشین ظرفشویی الکترولوکس باید آن را از برق بکشید.منبع:
ماشین ظرفشویی الکترولوکس

6 نکته در خرید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی




پیش از راه اندازی رستوران یا کترینگ باید به فکر تجهیزات صنعتی آشپزخانه و هزینه های آن باشید.در این خصوص اطلاعات کافی باید کسب کنید.این هزینه ها شامل میز و صندلی،خرید انواع تجهیزات صنعتی آشپزخانه و رستوران می شود.در این مقاله سعی داریم شما را با چگونگی خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه آشنا کنیم تا هنگام خرید آن ها به مشکل برنخورید.
تجهیزات صنعتی آشپزخانه
1. معیارهایی را که برای خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه در نظر دارید را مرور کنید.
آشپزخانه ی کترینگ یا رستوران از دید مشتریان به دور است و تنها کارکنان آشپزخانه و گاهی اوقات هم ماموران بهداشت آن را می بینند.پیش از خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه همیشه از خود بپرسید که وسیله ای که قصد خرید آن را دارید چقدر کاربرد و اهمیت دارد.هنگام خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه به ایمنی،ویژگی های بهداشتی،سهولت در استفاده و کارایی آن ها دقت کنید.
2. فضای آشپزخانه تان را در نظر بگیرید
هنگام خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه به مسائلی نظیر شکل هندسی و مساحت کترینگ یا رستوران به ویژه بخش آشپزخانه دقت کنید.اگر آشپزخانه ی شکا شلوغ است باید آن را سر و سامان دهید و به فکر نظم و بازکردن فضای خالی به منظور خرید تجهیزات جدید باشید.نکته ی مهم این است که کارمندان با آشپزخانه ای منظم با بازدهی بیشتری مشغول به کار خواهند شد و کارکرد آن ها افزایش خواهد یافت.با رفتن به بازار و مراکز خرید می توانید انواع
تجهیزات صنعتی آشپزخانه را در اندازه ها و مدل های مختلف پیدا کنید.اکثر شرکت های تولید کننده ی تجهیزات صنعتی آشپزخانه به طور سفارشی نیز محصولات را برای مشتریان ارائه می دهند.شما می توانید به جای واسطه،سفارش و خرید تمامی تجهیزات صنعتی آشپزخانه را به یک کارخانه بسپارید.
3. وسیله ای که برای تجهیزات صنعتی آشپزخانه می خرید باید مصرف صنعتی داشته باشد نه خانگی...
هنگام خرید انواع تجهیزات صنعتی آشپزخانه حتما این موضوع را درنظر داشته باشید که وسیله ای که قصد خرید آن را دارید باید برای مصارف صنعتی ساخته شده باشد.برای مثال خرید تجهیزات کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛اگر چه دارای قیمت بهتری هستند اما برای آشپزخانه های صنعتی مناسب نمی باشند.تجهیزات صنعتی آشپزخانه باید توان کار زیاد و استفاده ی بیش از حد روزانه را داشته باشند.خرید سرخ کن خانگی به جای سرخ کن صنعتی توصیه نمی شود.چراکه بعدها هزینه های تعمیر آن خیلی بیشتر خواهد بود و قابلیت روغن زدایی به طور مناسب نخواهند داشت.
4. از کسی کمک بخواهید
یکی از بهترین راهکارهایی که برای خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه می توانید از آن بهره ببرید،کمک گرفتن از کسی است که تجربه ای در این زمینه داشته و یا قبلا خود آشپزخانه داشته است.با بهره گیری از تجربیات دیگران می توانید انتخاب بهتری در خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه داشته باشید.شما برای خرید لوازم هزینه ی بسیاری خواهید کرد و کمک گرفتن از افراد خبره منجر به سود خوب در طولانی مدت می شود.
5. تا جایی که می*توانید محصول را بررسی کنید
هنگام خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه تنها اکتفا و اطمینان به فروشنده کافی نیست و باید تقاضای چک کردن دستگاه را بکنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.تمامی دکمه ها،قطعات و بخش های مختلف آن را چک کنید و همینطور نحوه ی تمیز کردن دستگاه و نوع عملکرد آن را سوال کنید.دستگاه خریداری شده باید دقیقا گونه ای عمل کند که شما پیش از خرید انتظارش را داشتید.تمام سوالات مربوط به گارانتی را بپرسید و مطمئن شوید چه بخش هایی شامل گارانتی می شود.برای دسترسی بهتر به تکنسین های ساخت،بهتر است از کارخانه خرید کنید.
6. در خرید لوازم پخت و پز و یخچال سرمایه گذاری خوبی کنید.
زمانی که اقدام به خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه می کنید،سعی کنید کیفیت خوبی را خریداری کنید و برای خرید آن ها هزینه ی بیشتری کنید.به یاد داشته باشید هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید به نفعتان است و بعدها دچار هزینه های اضافی تعمیرو نگهداری نمی شوید.منبع:
تجهیزات صنعتی آشپزخانه