بهترین پوشش برای ساخت سایبان ماشین چیست؟

ورق های یو پی وی سی را با نام پلی یوپان می شناسیم. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها محسوب می شود که دارای ظاهری زیبا و مدرن هستند؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای ساخت سایبان حیاط و سایبان ماشین به شمار می روند که امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. در فضاهای مختلف با آب و هوای مختلف می توان از ورق های یو پی وی سی برای ساخت سایبان ماشین استفاده کرد بدون آنکه نگران تغییر رنگ و تغییر شکل این محصول باشید. ورق های یو پی وی سی در برابر تابش شدید نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. این ورق ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل مختلف مقاومت و دوام خود را از دست نمی دهند. بارش باران های اسیدی یا بارش برف سنگین و تگرگ باعث آسیب رسانی به این پوشش ها نمی گردد. افراد به دلیل قیمت مناسب این محصول و دوام و مقاومت بالای آن همواره برای ایجاد سایبان پارکینگ از پوشش های یو پی وی سی استفاده می کنند. برای آنکه یک سایبان در برابر عوامل های مختلف ایستایی و دوام خود را از دست ندهند باید در طراحی این محصول به سه جز آن توجه ویژه ای کرد. این 3 جز عبارتند از:

1.      فونداسیون سایبان

2.      اسکلت سایبان

3.      پوشش مناسب سایبان

فونداسیون سایبان پارکینگ بسیار مهم می باشد و طراحی ویژه خود را دارد. فونداسیون ها باعث می شود تا بار وارد به ستون ها به راحتی به زمین منتقل شود و برای سازه سایبان ماشین مشکل خاصی بوجود نیاید. این موضوع هنگام وقوع عوامل طبیعی مانند زلزله اهمیت زیادی دارد. اگر سازه سایبان ماشین دارای پی فونداسیون مناسبی باشد نیرو را به درستی به زمین منتقل خواهد کرد و خرابی ایجاد شده در محل ساز به حداقل ممکن می رسد.

آیا پوشش فلزی برای ساخت سایبان حیاط گزینه مناسبی محسوب می شود؟

یکی از پرکاربردترین سوال ها هنگام خرید سایبان ماشین مخصوصا سایبان حیاط نوع پوشش آن است. باید اشاره کرد که پوشش مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک سایبان می باشد. این بخش در برابر هرگونه آسیب جلوگیری لازم را انجام می دهد بنابراین در انتخاب سایبان باید دقت و آگاهی لازم را بدست آورید. یکی از انواع پوشش ها برای ساخت سایبان، پوشش فلزی است. پوشش های فلزی کمک می کند تا افراد بتوانند کارایی فضای خود را افزایش دهند. این پوشش ها در مدل ها، طرح ها و اندازه های مختلف قابل استفاده می باشند و مقاومت بسیار بالایی دارد؛ در نتیجه در برابر عوامل های مختلف دچار آسیب نخواهند شد.

به دلیل سطح فلزی سایبان ها با پوشش فلزی همواره در فضا سر و صدای زیادی می شنویم زیرا با بارش ها ممکن است آلودگی های صوتی ایجاد کنند و مزاحمت های زیادی را برای همسایگان ایجاد خواهند کرد. به دلیل رسانا بودن فلزها گرما به بخش زیرین سایبان با سرعت بالایی منتقل می شود بنابراین در ساخت سایبان ماشین توصیه می شود از پوشش های فلزی استفاده نکنید اما در ساخت سازه سایبان بهتر است که از انواع فلزات استفاده کنید تا در برابر عوامل مختلف سایبان ایستایی خود را از دست ندهد و باعث خوردگی و زنگ زدگی نشود.

منبع: سایبان پارکینگ اداری

سایبان خودرو برای چه کاربری هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سایبان خودرو بر حسب نیاز افراد در فضاهای مختلف با ابعادهای متفاوت طراحی و تولید می شود. به طور کلی یک سایبان می تواند کاربری های متفاوتی داشته باشد مانند:

• ساخت و اجرای سایبان برای فضاهای مسقف و آلاچیق تفریحی-شخصی

• اجرای سایبان حیاط برای پارکینگ های مسقف

• ساخت و اجرای سایبان برای ایجاد فضایی به دور از آسیب گرمای تابستان و سرمای زمستان برای نگهداری گل و گیاهان.

علاوه بر موارد ذکر شده از سایبان حیاط می توان در فضاهای مختلف ساختمان ها مانند بالکن و تراس یا کنار استخرها نیز استفاده کرد. ممکن است سایبان برای فضاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما پرکاربردترین آن ها می توان به سایبان ماشین، پارکینگ و یا حیاط اشاره کرد.

سایبان حیاط از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

• قابل ذکر است که یک سایبان خوب و مقاوم باید در برابر عوامل های طبیعی و غیرطبیعی ماهیت و رنگ خود را از دست ندهد و سایه مطلوبی را ایجاد نماید. سایبان حیاط باید در برابر باد مقاوم باشد پس هنگام طراحی آن باید به میزان باد وارده از سوی باد نیز توجه کرد.

• سایبان حیاط باید در برابر عوامل های طبیعی مانند زلزله نیز مستحکم باشد و سازه های آن خراب نشود.

• در طراحی سایبان های حیاط باید به بارهای ثقلی نیز توجه کرد و در ساخت این محصول از متریال مرغوب و درجه یک استفاده شود تا سایبان با طول کافی تولید گردد.

• داشتن یک سایه خنک و خوب برای ساخت سایبان یک امر مهم است. در صورتی که سایبان سایه خوبی را ایجاد نکند به ماشین یا دیگر وسیله ها آسیب وارد خواهد کرد.

• نکته آخر این است که یک سایبان عالی باید مقرون به صرفه باشد، قیمت بالای سایبان ماشین نشان کیفیت زیاد آن نیست.

منبع: سایبان خودرو متحرک

لوله خرطومی کولر

در سال های اخیر با توجه به تولید انواع داکت های هوارسان کاربرد لوله خرطومی کولر رایج شده است. در واقع می توان گفت خرطومی مکنده کور برای هوارسانی از دهانه دمتده کولر به سمت دهانه انشعابات استفاده می گردد.

لوله خرطومی کولر کومبی

این مدل لوله خرطومی که یکی از رایج ترین انواع لوله فلکسیبل برای انتقال هوای کولر است دارای یک ساختار دو لایه است. لایه داخلی از فویل آلومنیوم لمینت شده و لایه بیرونی از pvc مشکی تشکیل شده است. با توجه به استحکام خوب و قیمت های مناسب این لوله خرطومی استقبال گسترده ای در کاربرد این محصول برای هدایت هوای کولر در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی شده است.

مشخصات فنی لوله خرطومی کولر کومبی

• این لوله خرطومی از دو لایه خارجی و داخلی تشکیل شده است.

• قطرهای تولیدی برای این لوله خرطومی از 10 تا 60 سانت می باشد.

• مقاومت دمایی این لوله ها بین 20- تا 100+ درجه سانتی گراد می باشد.

• خرطومی مکنده کولر کمبی در شاخه های 10 متری تولید و بسته بندی می شود.

مزایای کاربرد لوله خرطومی کولر کومبی

• انعطاف پذیری لوله خرطومی کولر امکان استفاده از آن را در هر مسیری آسان و میسر می کند.

• استحکام لوله خرطومی کولر کمبی و عدم گسستگی ساختار آن باعث می شود در اثر کشش یا فشار دچار گسست یا تغییر حالت فرم نشود.

• لوله خرطومی کولر کمبی وزنی بسیار کم و مناسبی دارد که باعث خواهد شد حمل و نصب آن بسیار ساده باشد.

• مقاومت دمایی مناسب لوله خرطومی کولر کومبی و کاربرد آن در فصل های مختلف برای دستگاه های گرمایشی و سرمایشی به طور هم زمان میسر می سازد.

• این لوله ها برای هدایت هوا در فضای داخلی ساختمان بکار می رود. عموما برای انتقال هوای کولر در فضای روباز از لوله های گالوانیزه استفاده می شود.

• سرعت نصب لوله های خرطومی کولر کمبی یکی از ویژگی های مثبت آن به حساب می آید.

• قیمت مناسب و مقرون به صرفه لوله خرطومی کولر کمبی باعث افزایش استقبال بیشتر کارفرمایان نسبت به کاربرد این محصول شده است.

منبع: لوله خرطومی مکنده

شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی

یکی از انواع شیلنگ های پراستفاده، شیلنگ سیلیکونی پزشکی و دارویی است. این شیلنگ ها انواع و اندازه های مختلفی دارند که نوع متوسط آن به عنوان شیلنگ پزشکی استفاده می شود. شیلنگ های سیلیکونی در بخش های مختلف صنایع پزشکی کاربرد دارد که وظیفه اصلی آن انتقال مایعات است.

ماده اصلی در ساختار این شیلنگ ها سیلیکون می باشد؛ اما مواد دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد. به صورت کلی این نوع شیلنگاز سیلیکون، پلیمرهای افزودنی، تقویت کننده ها، آگنت های مقاومت به حرارت و موادهای ضدآتش ساخته خواهد شد. در ساختار این شیلنگ ها مواد سمی وجود ندارد به همین دلیل در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد زیادی دارند. شیلنگ های سیلیکونی آلمانی، کره ای و چینی از بهترین نوع این شیلنگ ها می باشد.

قابل ذکر است که شیلنگ های سیلیکونی یکی از موارد پرکاربرد در صنایع داروسازی و غذایی می باشد که در انواع مختلفی به بازار عرضه خواهد شد. به وسیله این شیلنگ ها می توان محلول های شیمیایی و مایعات را جا به جا نمود. از نام این محصول به راحتی می توان متوجه شد که ماده اصلی در تولید این نوع محصول سیلیکون است. این عنصر پلیمری در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین مزیت های این محصول در صنایع گوناگون، مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی، رطوبت و نور می باشد؛ همچنین سیلیکون ها می توانند دماهای بالای 260 تا 315 درجه سانتی گراد را تحمل کنند همین ویژگی عامل اصلی تولید محصولات مختلف از سیلیکون می باشند.

معرفی کلی شلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی یکی از محصولات پرکاربرد در بسیاری از صنایع و فعالیت های مختلف خدماتی و پزشکی می باشد. این وسیله آزمایشگاهی به دلیل مشخصات ساختاری منحصر به فردی که دارد در بسیاری از فعالیت های آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این شیلنگ به دلیل اینکه بو و طعم خاصی ندارد برای انتقال مایعات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی در این وسیله آزمایشگاهی باعث می شود که از انتقال طعم و بوی اضافی به مواد مایع جلوگیری کند. شما به راحتی می توانید این محصول کاربردی را در اندازه های و سایزهای مختلف تهیه نمایید. یکی از مهم ترین کاربردهای این وسیله آزمایشگاهی در محیط های علمی انتقال مایعات کاربردی مثل الکل های صنعتی و آب مقطر می با شد.

منبع: شیلنگ سیلیکونی نسوز

شیلنگ پنوماتیک فنری پلی اورتان با کوپلینگ

شیلنگ پنوماتیک فنری پلی اورتان با کوپلینگ برای انتقال هوای پرفشار در ابزارهای بادی( در تمامی دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی که نیاز به شیلنگ بادگیر دارند) ربات های صنعتی و سیستم های پنوماتیک مانند صنایع نقاشی ساختمان، کارگاه های تعمیر خودرو، کارواش ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این شیلنگ ها انعطاف پذیری بالایی در دمای پایینی دارند. فشار انفجار آن ها بیش از 30 بار و فشار کاری آن 10 بار است. دما بین منفی 20 درجه تا 701 درجه سانتی گراد را می توانند تحمل کنند و در مقابل رطوبت بالا بسیار مقاوم می باشند.

شیلنگ های PU نام دیگر این شیلنگ ها می باشد که در سایزهای مختلف ۳، ۶ ، ۷.۵ ، ۱۰، ۱۵ متری و سفارشی موجود است. این شیلنگ ها در رنگ های مختلف بی رنگ، شیری، آبی، قرمز، سبز، زرد، نارنجی و سیاه(رنگ سیاه برای انتقال مواد شیمایی مناسب می باشد.) موجود هستند. مواد سازنده آن ها از جمله پلی اورتان(PU)، نایلون(Nylon)، نایلون نیمه سفت، فلوروپلمیر (Fluoropolymer) است. قطر بیرون آن ها از 4 تا 16 میلی متر و قطر داخلی آن ها از 2 تا 12 میلی متر می باشد.

این شیلنگ ها مجهز به اتصالات کوپلینگ می باشد(بسته به درخواست شما می توان نوع کوپلینگ یا بدون کوپلینگ ارائه شود) که بر این اساس می توان آن را به کمپرسورهای هوا و تفنگی های باد متصل کرد. همچنین از آنجایی که در خودروهای سنگین نیز از کمپرسورهای هوا استفاده می کنند این شیلنگ گزینه مناسبی برای استفاده در خودروهای سنگین (مخصوصا قطر 8 میلی متری با طول 10 متر) محسوب می شود. این شیلنگ را می توان با اتصالات مختلف پنوماتیک استفاده کرد:

· اتصالات سریع (اتصال سریع کوپلینگ)

· اتصالات پلی اتیلن (Polyethylene)

· اتصالات بادی مختلف مس، برنج و استیل

· اتصالات به نایلون (Nylon)

· نایلون نیمه سفت و سخت (Semi-rigid nylon)

· فلوروپلیمر (Fluoropolymer)

کاربرد شیلنگ پنوماتیک فنری

این شیلنگ ها در سیستم ها و صنایع متعددی کاربرد دارند مثل:

· پنوماتیک

· بادگیر های دستگاه ها (صنعتی و غیر صنعتی)

· دستگاه های صنعتی

· رباتیک درتمامی صنایع

· پرینتر های صنعتی

· خطوط هوایی

· خودروهای سنگین

· گازهای بی اثر

· دستگاه های برش توسط جریان ها

نحوه اتصال یا جداسازی: برای متصل کردن با یک حرکت رو به جلو ساده به داخل لوله برده و آن را فیت و محکم کنید. برای جداسازی آستین پلاستیکی آن را به سمت پایین فشار داده سپس لوله را خارج نمایید.

منبع: شیلنگ پنوماتیک فنری