تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟(بخش اول)


تصویر: https://digiagram.ir/wp-content/uploads/2022/03/2-1.jpg

اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر وجود دارد و مهمترین مورد محسوب می شود، نیاز شما از کامپیوتر می باشد.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

معیاری که برای انتخاب لپ تاب یا کامپیوتر یا مینی پی سی وجود دارد این است که باید ببینید که چه کارهایی قرار است با این سیستم انجام دهید؟ آیا قرار است پروژه های سنگین گرافیکی انجام دهید؟ یا قد دارید با آن بازی کنید؟ یا به طور مثل قرار است با آن برنامه نویسی، کارهای مالی یا مصرف خانگی و عمومی انجام دهید. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید کامپیوتر، لپ تاب و یا تین کلاینت چیست سپس به دنبال نوع آن باشید.

در عصر امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، لپ تاب ها و تین کلاینت های جدیدتری وارد بازار شده اند که کاربرد های بیشتری دارند. البته نا گفته نماند که این سیستم های جدید هنوز نیز دارای مزایا و معایبی می باشند که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.



مزایای خرید لپ‌ تاپ:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای لپ تاب ها، قابل حمل بودن آنها می باشد. این قابلیت باعث شده است که در هر زمان و در هر مکانی که به لپ تاب ها نیاز پیدا کردید، بتوانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

لپ تاب ها با داشتن باتری در خود موجب شده اند که از آنها در نبود برق برای چندین ساعت با خیال راحت استفاده کنند.

همین طور یکی دیگر از ویژگی های لپ تاب ها این است که ابعاد آنها در مقابسه با کامپیوتر ها کمتر است و دیگر نیازی به ماوس و کیبورد و همین طور مانیتور به صورت جداگانه نیست. بهتر است بدانید مزایای مینی پی سی چیست؟

از دیگر مزایای استفاده از لپ تاب ها کم مصرف بودن آنها می باشد. لپ تاب ها در مقایسه با کیس ها مصرف برق کمتری دارند و برق مصرفی آنها حدودا 90 وات می باشد.

معایب خرید لپ تاپ:

اغلب لپ تاب ها از نظر ارتقاء قطعات بسیار محدود هستند و تنها مورد قابل ارتقاء آنها حافظه رم و حافظه داخلی می باشد. ولی ارتقاء کارت گرافیک و پردازنده وجود ندارد.

بارتی های لپ تاب نیز بعد از استفاده زیاد نیاز به شارژ دارد و ممکن است بعد از مدت طولانی نیاز باشد باتری آن را عوض کنید.

در شرایطی که لپ تاب شما دچار خرابی شود به یک متخصص نیاز است که معمولا هزینه های مربوط به پشتیبانی آنها زیاد است.

اگر از آنها زیاد استفاده کنید ممکن است گرمای بیش از حد از خود تولید کن و داغ شود که در این شرایط به یک فن خنک کننده نیاز دارید.

قیمت نهایی لپ تاب ها بسیار گران تر از تین کلاینت ها می باشد.

لپ تاب ها به دلیل داشتن ابعاد و وزن کم و هین طور قیمت بالا، بیشتر مورد سرقت قرار میگیرند



لپ تاب ها بیشتر برای دانشجویان و نویسندگان مناسب است، زیرا بیشتر در رفت و آمد هستند.

مزایای خرید تین کلاینت:

تین کلاینت ها و همین طور مینی پی سی ها با داشتن ابعاد بسیار کوچک می توانند به راحتی به پشت مانیتور نصب شوند و روی میز قرار بگیرند. این امر موجب می شود فضای کمتری اشغال کنند.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

قابلیت ارتقاء رم ، هارد ، پردازنده در تین کلاینت ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع که می توان در تین کلاینت ها اطلاعات را در سرور ذخیره کرد، امکان سرقت یا از بین رفتن اطلاعات بسیار کم است.

مصرف برق تین کلاینت ها از لپ تاب ها نیز کمتر می باشد. مصرف برق این دستگاه حدودا 50 وات می باشد.

و ... که ادامه مطلب را می توانید در بخش دوم این موضوع مشاهده کنید.
منبع: تین کلاینت تین آوا

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی ؟(بخش دوم)


تصویر: https://snn.ir/files/fa/news/1400/12/16/1646371_443.png

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مزایای تین کلاینت بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.


یکی از مزایای تین کلاینت ها و مینی پی سی ها این است که داغ نمی شوند. زیرا دارای فن لس می باشند. فن لس بودن تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها به دلیل نبود فن در دستگاه و همین طور استفاده از دستگاهی به نام هیت سینک که گرمای ایجاد شده از پردازنده را می گیرد و از داغ شدن جلوگیری می کند. و اما مینی پی سی چیست همچنین از دیگر مزایای تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها این است که به دلیل نداشتن فن دیگرآلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.



عمر مفید این دستگاه ها 10 سال می باشد. تین کلاینت ها در 24 ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته می توانند روشن باشند و از آنها استفاده کرد بدون اینکه داغ شود یا از بین برود.

بهتر است بدانید که هزینه های مربوط به پشتیبانی این دستگاه بسیار کم است و به دلیل وجود نداشتن قطعات مکانیکی نیازی به متخصص وجود ندارد.

توجه داشته باشید که گرافیک نصب شده بر روی تین کلاینت ها آنبرد می باشد.

توجه داشته باشید که تین کلاینت و یا زیرو کلاینت و یا مینی پی سی باید با در نظر گرفتن رم و حافظه متناسب با کاربری انتخاب شوند. تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها برای کاربران اداری و برای سازمان ها و همین طور برای کاربران خانگی مناسب می باشد که احتیاجی به جابه جا کردن دستگاه ندارد.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟

معایب تین کلاینت:

بعد از برسی مزایا نوبت به آن رسیده که از معایب این دستگاه را نیز صادقانه بیان کنیم تا افراد با داشتن اطلاعات کامل به دنبال زیرو کلاینت و تین کلاینت بروند.

عملکرد ضعیف پردازش های گرافیکی: به طور کلی از این دستگاه ها بیشتر می توان برای مواردی مانند وب گردی و آفیس استفاده کرد و برخی از نوع های آن را می توان برای کارهای گرافیکی سبک و نرم افزار های گرافیکی مثل فوتوشاپ به کار برد. اما بخاطر محدودیت در ازتقاء سخت افزاری و همین طور پردازش گرافیکی کم، بهتر است برای کارهایی گرافیکی استفاده نشود.


فضای ذخیره سازی پایین: در برخی از نسخه های معایب تین کلاینت، فضای متعلق به هارد دیسک بسیار کم استت یا این امکان وجود ندارد که از هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

جایگزین دشوار قطعات: اگر در تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها قطعه ای خراب شود، نمی توان به راحتی برای آن جایگزینی انتخاب کرد. همین طور در بیشتر موارد قابلیت تغییر ندارند.


مقایسه تین کلاینت ها با لپ تاب ها از نظر قیمت

قیمت تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها و مینی پی سی از 3 میلیون تومان شروع می شود ولی قیمت لپ تاب ها از 6 میلیون شروع می شود. بنابراین قیمت مربوط به لپ تاب ها از تین کلاینت حدودا دو برابر بیشتر است.

امیدوار هستم با خواندن بخش اول و دوم این مطلب شما با تفاوت های اصلی بین تین کلاینت ها و لپ تاب ها به خوبی آشنا شد ه باشید. اما بهتر است بدانید اگر صاحب اداره یا شرکت یا سازمانی هستید که خیلی نیازی به کارهای گرافیکی نیست، از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها استفاده کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم فضای کمتری اشغال کنید و هم از مزایای مفید آن استفاده کنید.
از دیگر کابرد های این دستگاه در کافی نت ها می باشد که بسیار مفید است. چنانچه قرار است برای مصارف خانگی پی سی تهیه کنید می توانید از لپ تاب ها برای این منظور خریداری کنید. در کل استفاده از کیس های کامپیوتری خیلی پیشنهاد نمی شود مگر در شرایط خاص.
منبع: مینی پی سی تین آوا

کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت





با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و ساخت تین کلاینت ها، کارها راحت تر شدند. کامپیوتر کوچک ها با توجه به مزایای خوبی که دارند، در بسیاری از مشاغل کاربرد دارند. امروزه در بسیاری از صنعت ها از مینی پی سی ها به دلیل داشتن مزایای بسیار خوب، استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مینی پی سی ها در کافی نت ها می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها آشنا کنیم.

قبل از اینکه بخواهید نوع تین کلاینت ها را انتخاب کنید باید کاری که قرار است با آن انجام دهید را مشخص کنید. با مشخص کردن این موضوع، شرکت های معتبر که در زمینه فروش کامپیوتر کوچک ها فعالیت دارند می توانند مینی پی سی هایی با قدرت پردازش مناسب را ارئه دهند.

در کافی نت ها نیز مانند ادراره جات از کامپیوتر ها استفاده می کنند. یعنی در کافی نت از مزایای تین کلاینت برای وب گردی و در نهایت استفاده از آفیس می باشد و اما کامپیوتر کوچک چیست ،بنابراین با این وجود انتخاب کامپیوتر کوچک ها برای کافی نت ها یک انتخاب هوشمندانه است. به هیچ عنوان نباید نگران عدم توانایی تین کلاینت ها در این امر باشیم زیرا که هر کسی که به کافی نت ها مراجعه می کند، قطعا برای بازی کردن با سیستم را ندارد.

مزایای تین کلاینت در کافی نت

به کار گیری کامپیوتر کوچک ها در کافی نت ها موجب می شود فضای زیبا تر و آرام تری ایجاد شود. زیرا که مینی پی سی ها فن ندارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. همچنین به دلیل داشتن ظاهری کوچک و زیبای تین کلاینت ها وقتی در کنار مانتیور ها در فضای کافی نت ها قرار می گیرند، محیط را زیباتر می کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که مینی پی سی ها را به پشت مانیتور ها وصل کرد و از فضای به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و همین طور از زیبایی ایجاد لذت برد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها این است که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. هزینه های مینی پی سی چه هزینه خرید، چه هزینه پشتیبانی آن نسبت به خرید و پشتیبانی پی سی ها بسیار مناسب تر است.

یکی دیگر از ویژگی های بهترین کامپیوتر کوچک و یا تین کلاینت ها، مصرف برق می باشد. آنها حدود 65 وات برق مصرف می کنند که برق آنها به وسیله آدابتور تامین می شود. اما یک پی سی حدود 500 وات برق مصرف می کند. بنابراین استفاده از مینی پی سی ها در کافی نت ها در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود و هم هزینه های مربوط به پرداخت قبض برق کاهش پیدا می کند.

همانطور که می دانید در کافی نت ها یک پی سی وجود ندارد و تعداد زیادی پی سی وجود دارد که تمامی این مواردی که نام برده شد را برای کافی نت باید ضبدر تعداد آنها کرد. بنابراین اگر بخواهید از پی سی ها استفاده کنید عدد قابل توجهی می شود.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید بعد از استفاده کاربر از کامپیوتر کوچک آن را خاموش نکنید، بیشتر کافی نت ها بعد از استفاده کاربر از پی سی به دلیل مصرف زیاد برق توسسط آتها، خاموش می کنند اما در ص.رت استفاده از تین کلاینت ها دیگر نیازی به خاموش کردن نیست. از دیگر ویژ"ی های مینی پی سی می توان بی وقفه کار کردن آن را نام برد. یعنی مینی پی سی ها می توانند 24 ساعته در تمام روز ها بدون وقفه کار کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها به جای پی سی ها این است که عمر آنها بیشتر از پی سی ها می باشد. عمر مفید یک پی سی حدود 5 سال می باشد اما عمر مینی پی سی ها دوبرابر این مقدار است. این میزان عمر را می توان در کاتولوگ اصلی کامپیوتر کوچک ها تحت عنوان MTBF مشاهده کرد و آن را با پی سی ها مقایسه کرد.

یکی دیگر از ویژگی های کامپیوتر کوچک ها سرعت آنها می باشد که از پی سی ها بسیار بیشتر است. زیرا در آنها از هاردهای SSD استفاده شده است، به همین خاطر است که سرعت بسیار خوبی دارند. و اما تین کلاینت چیست تمامی این ویژگی های بالا دست به دست هم داده اند تا استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها بهترین انتخاب باشد.
منبع: تین کلاینت نیاکو

ویژگی های استفاده از مینی پی سی ها




بهتر است قبل از خرید تین کلاینت و استفاده از آن، مزایا و ویژگی های آنها را بدانید تا بتوانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید. مینی کامپیوتر چیست ها برای شرکت های گوناگون کاربرد دارند. در قسمت های فناوری اطلاعات به وسیله فناوری های دکتاپ های مجازی به سیستم عامل های جداگانه مهاجرت می کنند. در اداما شما را با مزایای استفاده از این تکنولوژی تقریبا جدید آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.


صرفه جویی در هزینه

اولین و مهمترین ویژگی موجود در تین کلاینت ها این است که در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند. یعنی مینی کامپیوتر ها موجب کم شدن هزینه های چند بخش می شوند. این بخش ها عبارتند از:

هزینه های پشتیبانی IT

هزینه های سرمایه

هزینه های مربوط به خرید اولیه

هزینه های مربوط به کابل کشی و اشغال فضا

هزینه های صدور مجوز

به طور کلی تین کلاینت ها موجب کاهش کل هزینه های اداری و عملیاتی تا 70% و کاهش هزینه های مربوط به انرژی تا 97% می شود.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که تین کلاینت ها یا مینی کامپیوتر ها در مقایسه با یک کامپیوتر 150 واتی، به طور تقریثبی حدود 8 الی 20 وات مصرف می کنند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مینی کامپیوتر ها، مقدار هزینه ای که از صرفه جویی برق در مینی کامپیوتر ها به دست می آید را سرمایه گذاری کنید.

مدیریت ساده سازی

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های تین کلاینت ها مدیریت ساده سازی می باشد. این مزایا عبارتند از:

در استفاده از تین کلاینت ها این امکان وجود دارد تا سیاست های امنیتی، تمام نرم افزار ها و ارتقاء سخت افزار ها، تغییرات برنامه و ... در مرکز داده ی آن ساخته شود.

یکی دیگر از مزایای مدیریت ساده سازی این است که کارمندان بخش آی تی شرکت دیگر برای رفع مشکلات شخصی نیازی نیست در محل کار با دکستکاپ خود این کار را انجام دهند.

استفاده از تین کلانت ها موجب می شود خرابی کمتر شود و در بین کاربردان نهایی و کارمندان بخش آی تی بهره وری بیشتر شود.

تین کلاینت ها به شکل متمرکز و ساده از لپ تاپ، دسکتاپ و دیگر دستگاه های قابل دسترس به سرویس گیرنده، پشتیبانی می کند.

امنیت پیشرفته

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از تین کلاینت ها یا مینی کامپیوتر ها امنیت پیشرفته می باشد. که این مزایا عبارتند از:

یکی از اساسی ترین ویژگی های تین کلاینت ها این است که از استفاده از نرم افزار غیر مجاز و یا معرفی ویروس ها محافظت می کند.

در تین کلاینت ها این امکان وجود ندارد که یک دیسک کپی را در هر جایی از سرور ذخیره کرد.

پردازش متمرکز موجود در آن موجب می شود که سیستم را مدیریت کند و نظارت لازمه را داشته باشد.

از دیگر مزایای موجود در این بخش می توان محافظت از مالکیت معنوی ، ساده سازی امنیت، اطمینان از حریم خصوصی را نام برد.

افزایش بهره وری

سیستم های موجود در تین کلاینت ها می توانند از پیش تعیین شده، بسته بندی شده و همین طور به یک عملیات مشخص انتقال داده شوند.

برای راه اندازی و قابلیت انعطاف پذیری این سیستم نیازی به به یک متخصص نیست و می توان به راحتی این کار را انجام داد.
همین امر موجب شده است که بهره وری بیشتر شود، زیرا در رایانه های شخصی استاندارد اگر مشکلی برایشان ایجاد شود نیاز به تعمیرات طولانی مدت دارند که این مسئله باعث تاخیر در زمان و همین طور افزایش هزینه ها می شود. شما می توانید خیلی راحت با استفاده از مینی کامپیوتر ها یک محیط کار پویا و قابل انعطاف در بخش های آی تی و زیر ساخت های آن ایجاد کنید.
منبع: مینی کامپیوتر نیاکو

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی یا لپ تاپ؟



اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر […]

اینکه برای شما تین کلاینت بهتر است یا لپ تاپ یا مینی پی سی، به نوع نیاز شمابه رایانه ها بستگی دارد. در سال های قبل برای تهیه کامپیوتر و یا لپ تاب ها معیار های بسیار گوناگونی وجود داشت. اما معیاری که از گذشته تا به امروز برای خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر وجود دارد و مهمترین مورد محسوب می شود، نیاز شما از کامپیوتر می باشد.



معیاری که برای انتخاب لپ تاب یا کامپیوتر یا مینی پی سی وجود دارد این است که باید ببینید که چه کارهایی قرار است با این سیستم انجام دهید؟ آیا قرار است پروژه های سنگین گرافیکی انجام دهید؟ یا قد دارید با آن بازی کنید؟ یا به طور مثل قرار است با آن برنامه نویسی، کارهای مالی یا مصرف خانگی و عمومی انجام دهید. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید کامپیوتر، لپ تاب و یا تین کلاینت چیست سپس به دنبال نوع آن باشید.

در عصر امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، لپ تاب ها و تین کلاینت های جدیدتری وارد بازار شده اند که کاربرد های بیشتری دارند. البته نا گفته نماند که این سیستم های جدید هنوز نیز دارای مزایا و معایبی می باشند که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای خرید لپ تاپ:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای لپ تاب ها، قابل حمل بودن آنها می باشد. این قابلیت باعث شده است که در هر زمان و در هر مکانی که به لپ تاب ها نیاز پیدا کردید، بتوانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

لپ تاب ها با داشتن باتری در خود موجب شده اند که از آنها در نبود برق برای چندین ساعت با خیال راحت استفاده کنند.

همین طور یکی دیگر از ویژگی های لپ تاب ها این است که ابعاد آنها در مقابسه با کامپیوتر ها کمتر است و دیگر نیازی به ماوس و کیبورد و همین طور مانیتور به صورت جداگانه نیست.

از دیگر مزایای استفاده از لپ تاب ها کم مصرف بودن آنها می باشد. لپ تاب ها در مقایسه با کیس ها مصرف برق کمتری دارند و برق مصرفی آنها حدودا ۹۰ وات می باشد.

معایب خرید لپ تاپ:

اغلب لپ تاب ها از نظر ارتقاء قطعات بسیار محدود هستند و تنها مورد قابل ارتقاء آنها حافظه رم و حافظه داخلی می باشد. ولی ارتقاء کارت گرافیک و پردازنده وجود ندارد.

بارتی های لپ تاب نیز بعد از استفاده زیاد نیاز به شارژ دارد و ممکن است بعد از مدت طولانی نیاز باشد باتری آن را عوض کنید.

در شرایطی که لپ تاب شما دچار خرابی شود به یک متخصص نیاز است که معمولا هزینه های مربوط به پشتیبانی آنها زیاد است.

اگر از آنها زیاد استفاده کنید ممکن است گرمای بیش از حد از خود تولید کن و داغ شود که در این شرایط به یک فن خنک کننده نیاز دارید.

قیمت نهایی لپ تاب ها بسیار گران تر از تین کلاینت ها می باشد.

لپ تاب ها به دلیل داشتن ابعاد و وزن کم و هین طور قیمت بالا، بیشتر مورد سرقت قرار میگیرند

لپ تاب ها بیشتر برای دانشجویان و نویسندگان مناسب است، زیرا بیشتر در رفت و آمد هستند.

مزایای خرید تین کلاینت:

تین کلاینت ها و همین طور مینی پی سی ها با داشتن ابعاد بسیار کوچک می توانند به راحتی به پشت مانیتور نصب شوند و روی میز قرار بگیرند. این امر موجب می شود فضای کمتری اشغال کنند.



قابلیت ارتقاء رم ، هارد ، پردازنده در تین کلاینت ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع که می توان در تین کلاینت ها اطلاعات را در سرور ذخیره کرد، امکان سرقت یا از بین رفتن اطلاعات بسیار کم است.

مصرف برق تین کلاینت ها از لپ تاب ها نیز کمتر می باشد. مصرف برق این دستگاه حدودا ۵۰ وات می باشد.

و … که ادامه مطلب را می توانید در بخش دوم این موضوع مشاهده کنید.

تین کلاینت بهتر است یا مینی پی سی ؟

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مزایای تین کلاینت بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از مزایای تین کلاینت ها و مینی پی سی ها این است که داغ نمی شوند. زیرا دارای فن لس می باشند. فن لس بودن تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها به دلیل نبود فن در دستگاه و همین طور استفاده از دستگاهی به نام هیت سینک که گرمای ایجاد شده از پردازنده را می گیرد و از داغ شدن جلوگیری می کند. و اما مینی پی سی چیست همچنین از دیگر مزایای تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها این است که به دلیل نداشتن فن دیگرآلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.

عمر مفید این دستگاه ها ۱۰ سال می باشد. تین کلاینت ها در ۲۴ ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته می توانند روشن باشند و از آنها استفاده کرد بدون اینکه داغ شود یا از بین برود.

بهتر است بدانید که هزینه های مربوط به پشتیبانی این دستگاه بسیار کم است و به دلیل وجود نداشتن قطعات مکانیکی نیازی به متخصص وجود ندارد.

توجه داشته باشید که گرافیک نصب شده بر روی تین کلاینت ها آنبرد می باشد.

توجه داشته باشید که تین کلاینت و یا زیرو کلاینت و یا مینی پی سی باید با در نظر گرفتن رم و حافظه متناسب با کاربری انتخاب شوند. تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها برای کاربران اداری و برای سازمان ها و همین طور برای کاربران خانگی مناسب می باشد که احتیاجی به جابه جا کردن دستگاه ندارد.



معایب تین کلاینت:

بعد از برسی مزایا نوبت به آن رسیده که از معایب این دستگاه را نیز صادقانه بیان کنیم تا افراد با داشتن اطلاعات کامل به دنبال زیرو کلاینت و تین کلاینت بروند.

عملکرد ضعیف پردازش های گرافیکی: به طور کلی از این دستگاه ها بیشتر می توان برای مواردی مانند وب گردی و آفیس استفاده کرد و برخی از نوع های آن را می توان برای کارهای گرافیکی سبک و نرم افزار های گرافیکی مثل فوتوشاپ به کار برد. اما بخاطر محدودیت در ازتقاء سخت افزاری و همین طور پردازش گرافیکی کم، بهتر است برای کارهایی گرافیکی استفاده نشود.

فضای ذخیره سازی پایین: در برخی از نسخه های تین کلاینت، فضای متعلق به هارد دیسک بسیار کم استت یا این امکان وجود ندارد که از هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد.

جایگزین دشوار قطعات: اگر در تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها قطعه ای خراب شود، نمی توان به راحتی برای آن جایگزینی انتخاب کرد. همین طور در بیشتر موارد قابلیت تغییر ندارند.

مقایسه تین کلاینت ها با لپ تاب ها از نظر قیمت

قیمت تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها از ۳ میلیون تومان شروع می شود ولی قیمت لپ تاب ها از ۶ میلیون شروع می شود. بنابراین قیمت مربوط به لپ تاب ها از تین کلاینت حدودا دو برابر بیشتر است.

امیدوار هستم با خواندن بخش اول و دوم این مطلب شما با تفاوت های اصلی بین تین کلاینت ها و لپ تاب ها به خوبی آشنا شد ه باشید. اما بهتر است بدانید اگر صاحب اداره یا شرکت یا سازمانی هستید که خیلی نیازی به کارهای گرافیکی نیست، از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها استفاده کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم فضای کمتری اشغال کنید و هم از مزایای مفید آن استفاده کنید.

از دیگر کابرد های این دستگاه در کافی نت ها می باشد که بسیار مفید است. چنانچه قرار است برای مصارف خانگی پی سی تهیه کنید می توانید از لپ تاب ها برای این منظور خریداری کنید. در کل استفاده از کیس های کامپیوتری خیلی پیشنهاد نمی شود مگر در شرایط خاص.