لوله خرطومی مکنده هود

خرطومی مکنده هود در واقع یک لوله خرطومی شکلی می باشد  که هوایی که توسط هود مکش شده را به فضایی خارج از فضای منزل منتقل می کند؛ به عبارتی دیگر محل خروجی موتور هوا را به دریچه تهویه هوا متصل می نماید و از این طریق هوای جذب شده به بیرون منقل می شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد ساختار آن بگوییم، از یک رشته نوار PVC با ضخامت 0.12 و یک مفتول فنری به قطر 1 میلیمتر تشکیل شده است که این مفتول های فنری بین نوارهای PVC قرار می گیرد که به این ترتیب خروجی هود به خود سیستم هود متصل شده که عمل مکش و انتقال هوا صورت می گیرد.

مزایای لوله هود

 

لوله های هود در بازه زمانی 20- تا 60+ درجه سانتیگراد مقاومت می کند، همچنین در برابر رطوبت مقاومت بسیار مناسبی از خود نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی در محیط های مرطوب نیز می باشد.

یکی از مزایای دیگر این لوله ها انعطاف پذیری آن ها می باشد. این لوله ها بسیار سبک می باشند و موارد مصرفی آن ها برای هود آشپزخانه و هود صنعتی به شرطی که فشار وارد شده پایین باشد پس می توان انواع آن را به دو دسته خانگی و صنعتی نیز تقسیم کرد.

لوله های هود در سایزهای 10_12_15_20_25_30_35_40_45 سانتیمر تولید و در شاخه های 6 متری به بازار ارائه می گردند.

قابل ذکر است که بیشتر دریچه های ساختمان 10 سانت می باشد، بنابراین بهترین وضعیتی که لوله ها می توانند در آن قرار بگیرند سایز 12 سانت برای خروجی می باشد. نکته جالب این است که هر چقدر قطر آن بزرگتر و طول آن کوتاه تر باشد هود صدای کمتری از خودش تولید خواهد کرد.

انواع لوله هود

این محصول در دو نوع به بازار عرضه می شود: نوع اول که همه با آن آشنایی دارند برای خروجی و انتقال هوا به فضایی خارج از محیط داخلی می باشد و نوع دوم به آن هود تصفیه هوا نیز می گویند که برای تصفیه کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله هود صنعتی: این نوع لوله ها در شومینه و هود آشپزخانه استفاده می شوند. جنس لوله هود صنعتی پلاستیکی و آلومینیومی است.

لوله خرطومی آکاردیونی: در متراژ های مختلف در بازار ارائه شده که می توانید متناسب با نیاز خود، متراژ مناسب را تهیه کنید. این نوع لوله بیشتر در جاهایی که ذرات ریز (مثل کارگاه های نجاری) در آنجا وجود دارد، استفاده می شود و در برابر حرارت بالا، رطوبت، آتش و اسید بسیار مقاومت دارد.

لوله خرطومی مکنده: این نوع لوله دارای تنوع در سایز و متراژ است و متشکل از یک رشته pvc و مفتول فولادی فنری است. 

لوله خرطومی هود: طول لوله فلکسی هود در حالت باز به 3 متر می رسد و قطر لوله هواکش هود 10 سانتی متر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد