رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان و دستاوردهای مهم رسول دانیال زاده


وقتی نگاهی به زندگی مردمان شهر سمنان می اندازیم، به رونق آبادانی که در آن شکل گرفته حتی با وجود اینکه این شهر جزو کم بارش ترین شهر های ایران است. همه ما می دانیم به برکت بارندگی ها کشاورزی رونق می یابد و رزق و روزی مردم تامین می گردد.


اما راز این آبادانی و رونق اقتصادی دراین شهر کویری چیست؟  بی شک مردمانی با عِرق ملی و حس وطن پرستی برای رشد اقتصاد و کسب وکار این شهر کوشش نموده اند.



اینکه تلاش کنی و از دل سخت صخره ها به دنبال ایجاد کسب وکاری باشی  برای مردمی شریف که باور دارند نان بازو و دست رنجشان ارزش و حرمتی دارد و روزنه امیدی در دل کارگرانی زحمت کش و در عین حال بی ادعا باشی بسیار ارزشمند است.

 

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان و دستاوردهای مهم رسول دانیال زاده


درباره رسول دانیال زاده مدیر کارخانه لوله و نورد سمنان

رسول دانیال زاده یکی از کارآفرینان بزرگ در حوزه فولاد، از جمله کسانی است که نقشی پررنگ و مهم در شکوفایی اقتصاد سمنان و شهرهای مختلف و اشتغال زایی  داشته است. به واسطه دستاوردهای ارزشمند او بسیاری از هموطنان ما طعم استقلال و خودکفایی را چشیده و به حضور چنین مردی افتخار می کنند.


رسول دانیال زاده کارآفرین صنعت فولاد در سال 1372، کارخانجات نورد و لوله را تاسیس نمود. یک کارخانه تولید لوله و پروفیل  و کارخانه ای دیگر که ورق های گالوانیزه و رنگی تولید می کند.


مجموع ظرفیت تولید این دو کارخانه به 1 میلیون و 100هزار تن محصولات فولادی می رسد که از این میزان،560  هزار تن لوله و پروفیل در اندازه های مختلف، 390 هزار تن هم ورق های گالوانیزه و ورق های رنگی نیز به میزان 150هزارتن می باشد.


ابتکار رسول دانیال زاده در تولید ورق گالوانیزه

یکی از ابتکارهای عالی گردانندگان این کارخانه بزرگ، تولید ورق گالوانیزه به صورت “غوطه وری گرم” می باشد. در مقایسه با روش های دیگر باید بگوییم که با به کار گرفتن این شیوه از اتلاف سرمایه جلوگیری می گردد که این امر در نهایت آن را به روشی مقرون به صرفه و اقتصادی مبدل می نماید.


از دیگر مزیت های این شیوه تولید، تولید ورق گالوانیزه با ضخامت های درخواست شده و چسبندگی و مقاومت بالا می باشد.


البته این نکته را هم اضافه کنیم که بخش کنترل کیفی در تمام مراحل تولید و اتمام آن، نمونه برداری انجام داده و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می دهند تا در نهایت به تولید محصولی در خور نام ایران و ایرانی منجر گردد.


اثبات کیفیت محصولات کارخانه نورد و لوله رسول دانیال زاده

یکی دیگر از نکات مهم که کیفیت محصولات و نبوغ مدیران این مجموعه را به اثبات می رساند، استفاده از روشی به نام ESP می باشد که برای تولید فولاد ورق نورد گرم استفاده می شود که با از بین بردن اکسیدهای سطح، فولاد را تمیز می نماید؛ علاوه بر این سبب مقاومت بالای فولاد به خصوص در برابر زنگ زدگی می گردد.


یکی از روش های تمیز کردن فولاد، فرایند ترشح اسیدی می باشد که در آن، با غوطه ور کردن نوار فولادی در محلول اسید هیدروکلریک و گوگرد سعی می شود که سطح آن را با  این فرایند شیمیایی پاکسازی نمایند و اکسیدها را از بین ببرند که فرایند ESP جایگزین این روش گردیده است.

رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان و دستاوردهای مهم رسول دانیال زاده


وجه تمایز کارخانه رسول دانیال زاده با سایر کارخانه ها

در قسمت قبل دو روش پردازش فولاد را شرح داده و با هم مقایسه نمودیم. اگر بخواهیم به دیگر مزایای فرایند ESP بپردازیم باید بگوییم که نه تنها فولادی که با این شیوه تمیز می گردد دارای ظاهری درخشان تر و یکدست تر است، بلکه با کاهش مصرف انرژی و هزینه ها روشی کاملا مقرون به صرفه می باشد.


همچنین به دلیل اینکه در این شیوه، از ماده اسیدی استفاده نمی گردد بنابراین کاملا سازگار با محیط زیست می باشد.


از دیگر تفاوت های این مجموعه با سایر مجموعه های صنعت فولاد این است که ورق های فولاد در این کارخانه با ضخامتی حدود 4 میلی متر گالوانیزه می گردد در حالی که درسایر کارخانه ها تنها ورق هایی به ضخامت دو میلی مترتولید می گردد.


البته که تلاش های بی وقفه و جدیت و همدلی کارکنان زحمت کش در کنار ابتکار ونبوغ گردانندگان این مجموعه در نهایت منجر به دستیابی به موفقیتی بزرگ در میان رقبا گردیده است.


دیگر دستاوردهای مهم کارخانه رسول دانیال زاده

گروه کارخانجات سمنان در دهه هفتاد توانست با تولید لوله و پروفیل از سایز 2.1 تا 6 اینچ نیاز این بخش از صنعت کشور را مرتفع نماید. و اما بیشتر بدانید از اینکه رسول دانیال زاده کیست؟


از اوایل دهه هشتاد به دلیل اینکه در بازار ایران، نیاز به لوله های گالوانیزه به شدت احساس می شد این کارخانه مثل همیشه که در جهت رفع کمبودها وارد میدان می شود، تولید لوله گالوانیزه را در برنامه خود قرار داد.


از برنامه های مهم این مجموعه بی نظیر، تولید انواع لوله و پروفیل در اندازه های 1 تا 8  اینچ و تولید انواع لوله گالوانیزه بود که توانست در مدت زمانی محدود به لطف خدای مهربان آن را محقق سازد.


موفقیت ها و اشتغال در کارخانه رسول دانیال زاده

از دیگر موفقیت های بزرگ این کارخانه، تولید لوله های در اندازه های بزرگ می باشد که علاوه بر افزایش تولید نسبت به گذشته، با تولید لوله هایی از سایز 8  اینچ تا 24 اینچ و حتی تولید لوله هایی تا سایز 40 اینچ توانست افتخاری دیگر در کارنامه موفقیت های خود رقم بزند.


بد نیست بدانید که این گروه تولیدی به طور مستقیم نزدیک 700 نفر را در سایه اشتغال زایی خود به درآمد رسانده است؛ همچنین بابت فعالیت های مهم این کارخانه نیز افراد زیادی به طورغیر مستقیم صاحب شغل و کسب وکار شده اند. اما بیشتر بدانید از آشنایی با شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان


رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان و دستاوردهای مهم رسول دانیال زاده


اهداف رسول دانیال زاده

طرح توسعه خط نورد سرد


در سال “جهش تولید ملی” علاوه بر اقدامات ارزشمند رسول دانیال زاده در جهت پیشبرد اهداف کارخانجات نورد ولوله سمنان، وی طرح هایی دیگر برای توسعه مجموعه در نظرگرفته است که به امید خدا در آینده ای نزدیک با به کارگیری در چرخه تولید و توسعه کشور سبب ایجاد مشاغل جدیدی خواهد شد.


یکی از این طرح های توسعه که در حال احداث و بررسی می باشد، توسعه خط نورد سرد است. منظور از توسعه خط نورد سرد این است که در آن شستشوی ورق با فناوری جدید و تکنولوژی متفاوت صورت می گیرد که در مقایسه با روش اسید شویی که در این مقاله به تفسیر آن پرداختیم و با آن آشنا شدیم، به صرفه تر و دارای مزیت های بیشتری می باشد.


تارگتی که برای این طرح در نظر گرفته شده است، تولید سالانه  400تن ورق سرد فولاد می باشد.


-تولید لوله درسایزهای بالا


یکی دیگر از طرح هایی که در حال بررسی و پیاده سازی می باشد، تولید انوع لوله به اندازه 13 متر می باشد که جالب است بدانید این پروژه در ایران و حتی در خاورمیانه نیز بسیار ویژه و منحصر به فرد می باشد.


با اجرایی شدن این پروژه و به دنبال آن رفع نیاز بخش زیادی از بازار بزرگ ایران، دیگر نیازی به واردات نمونه خارجی نبوده و علاوه بر اینکه کمک به افزایش صادرات می نماید، با ورود ارز به کشور سبب رونق اقتصادی بیشتر می گردد.


تحریم از دید رسول دانیال زاده

داستانی تکراری و تلخ که در سال های اخیر درمیهنمان سایه انداخته است. گرچه سبب بحرانی بزرگ درکشورمان گردیده و این مسئله قابل انکار نیست؛ اما افرادی مانند رسول دانیال زاده و تمام کارکنان کارخانجات نورد و لوله سمنان، با اراده ای مثال زدنی و با تکیه به دانش و علم متخصصان و تامین قطعات مورد نیاز از داخل کشور، توانستند نقش خود را به عنوان یک هموطن غیور به درستی ایفا کرده و افتخاری برای جامعه و مردمان خود باشند.


منبع :

https://www.irannaz.com/رسول-دانیال-زاده-مدیر-کارخانه-نورد-لول.html

رسول دانیال زاده کارآفرین برتر مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان


رسول دانیال زاده کارآفرین برتر مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان خبرگزاری آریا- چگونه می توان از دل کویر و بیابان، آبادانی و زندگانی ساخت؟ سمنان که شهری در ردیف دلتنگ ترین ها برای باران است، چگونه ترانه شاد رنگین کمان را زمزمه کرده است؟ آیا غیر از این است که مردانی از ایران زمین، با ” مهر به میهن”  در دل و “عشق به مردم” در سر، برای رونق اقتصاد و رشد کسب و کار آن، تلاش کرده‌اند؟

از دل صخره‌ها، تنها سنگ نیست که بیرون می‌آید. گاهی ماحصلی دارد نرم تر از نان های میان سفره ها و شیرین تر از قند. چه زیباست وقتی کسب و کاری از جنس تولید به راه می افتد و محل اشتغال و ارتزاق خیل عظیمی از کارگران شریف این مرز و بوم است و چه نیکوست وقتی کاری می کنی که کارگر باور کند ؛ عرق جبین حاصلی دارد و حرمتی.


رسول دانیال زاده کارآفرین بزرگدر سمنان


رسول دانیال زاده، کارآفرین بزرگ حوزه فولاد، در چند شهر مختلف از جمله سمنان، چرخی از اقتصاد را چرخانده و نقشی بزرگ در تولید و اشتغال ایجاد کرده است؛ کسب و کاری که هرچند از جنس آهن و اجسام سخت است اما، پیامدهایی دارد در خور تحسین و مایه افتخار برای ایران و ایرانی که طعم استقلال و خودکفایی را به کام  شیرین میکند .


رسول دانیال زاده مدیریت کارخانجات


شرکت کارخانجات نورد و لوله ، با مدیریت رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد ، در سال 1372 در شهر سمنان احداث گردید . این شرکت دارای دو کارخانه تولید انواع لوله و پرفیل و کارخانه تولید انواع ورقهای گالوانیزه و رنگی میباشد. ظرفیت تولید دو کارخانه در مجموع 1 میلیون و 100 هزارتن انواع محصولات فولادی است . این ظرفیت شامل 560 هزار تن انواع لوله و پروفیل در سایزهای گوناگون و 390 هزار تن انواع ورقهای گالوانیزه و 150 هزار تن انواع ورقهای رنگی است . 


نبوغ رسول دانیال زاده در ورق گالوانیزه برای کاهش هزینه ها


درکارخانه تولید ورق سمنان، ورقهای گالوانیزه به شکل “غوطه وری گرم” تولید می‌شود و انتخاب این راهکار، نشانگر خوش فکری و دانش تولیدی گردانندگان آن است، چرا که به مدد این روش، در مقایسه با روش‌های دیگر، از هدر رفت سرمایه، جلوگیری می شود و بسیار مقرون به صرفه تر است.


 دیگر آن که، امکان ایجاد ضخامت های کنترل شده و مورد درخواست نیز میسر می‌شود و به غیر از این، در انتهای کار، با نوعی از پوشش ورق گالوانیزه مواجه خواهیم بود که استحکام و چسبندگی بالایی دارد. گفتنی­ست در مراحل مختلف تولید و نیز، پس از اتمام پروسه تولید، نمونه برداری به صورت مداوم توسط بخش کنترل کیفی انجام می‌گیرد و بررسی‌های لازم در آزمایشگاه به عمل می آید تا سرانجام آنچه مورد استفاده قرار می‌گیرد، شایسته نام ایران و ایرانی باشد.


اثبات رسول دنیال زاده از کیفیت محصولات


دلیل دیگر برای اثبات با کیفیت محصولات این مجموعه ، فرایندیست به نام ESP که از آن برای “فولاد ورق نورد گرم” استفاده می‌شود تا تمام اکسیدهای سطح را از بین ببرد و سطح فولاد راتمیز کند. فولادی که فرایند ESP را پشت سرگذاشته است، مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی حاصل میکند. این روش، جایگزین فرایند ترشح اسیدی است که در آن نوار فولادی در محلول های اسیدهیدروکلریک و گوگرد غوطه ور میشود تا از طریق شیمیایی اکسیدها را از بین ببرد.




روش بکارگیری رسول دانیال زاده برای متمایز بودن نسبت به کارخانجات


فولادی که تحت پردازش ESP قرار گرفته است ظاهری یکنواخت تر و درخشان تری با رسول دانیال زاده پیدا می‌کند. مطابق با این روش، مصرف انرژی و هزینه ها پایین‌تر می‌آید و کارکرد بهتری حاصل می‌شود و مهمتر از همه، سازگارتر با محیط زیست میباشد و اساساً، هیچ ماده اسیدی خطرناکی در این روش، به کار گرفته نمی‌شود. در این مجموعه ، توانمندی گالوانیزه کردن ورق­های فولادی تا ضخامت نزدیک 4 میلیمتر ایجاد شده است .


این درحالیست که سایر کارخانه‌های مشابه، نهایت قادر به گالوانیزه کردن ورق های دو میلی­متری هستند و این موفقیت، جز در سایه همدلی و تلاش تمامی کارکنان این مجموعه، ممکن نبوده و نیست. امری که پتانسیل صادراتی و مزیت رقابتی این مجموعه معظم را چند برابر کرده است.


در بخش تولید لوله و پروفیل ، انواع لوله و پروفیل از سایز دو ممیز یک تا شش اینچ، دستاوردِ اولیه گروه کارخانجات سمنان در دهه هفتاد بود اما از ابتدای دهه بعد، بازار ایران نیاز شدیدی به لوله های گالوانیزه داشت، از همین رو کارخانه ، تولید لوله گالوانیزه را نیز در دستور کار قرار داد.


هدف گذاری اولیه ، تولید انواع لوله و پروفیل های سایز چهار ممیز یک تا هشت اینچ و همچنین انواع لوله گالوانیزه بود که در کوتاه ترین زمان ممکن و به فضل خدای بزرگ محقق گشت . این مجموعه سرآمد، همچنین در سال 1382، به موفقیتی دیگر یعنی تولید لوله های سایز بزرگ دست پیدا کرد و به این ترتیب ، توان تولید مازاد بر گذشته افزایش پیدا کرد و حالا دیگر لوله هایی از سایز 8 اینچ تا 24 اینچ و همچنین خط تولید لوله های تا سایز چهل اینچ هم در سبد محصولات تلاشگران سمنانی قرار گرفته بود.


ظرفیت اشتغال مستقیم در این گروه تولیدی بالغ بر 700 نفر میباشد که از محل فعالیتهای این کارخانجات هزاران نفر در کشور بصورت غیر مستقیم اشتغال دارند .و اما بیشتر بدانید از رسول دانیال زاده کیست؟


اهداف رسول دانیال زاده


رسول دانیال زاده در سالی که به نام “جهش تولید ملی” مزین شده است ، علاوه بر فعالیتهای جاری کارخانجات نورد و لوله سمنان ، چندین طرح توسعه ای برای این مجموعه در نظر گرفته که همگی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و در آینده ای نه چندان دور به چرخه تولید کشور پیوسته و اشتغال جدیدی بر ظرفیتهای قبلی ایجاد خواهد کرد .  یکی از آنها طرح توسعه خط نورد سرد است که در حال احداث است


 در این طرح فرآیند شستشوی ورق با فناوری متفاوت در حال پیاده سازی است که نسبت به روش مشابه رایج یعنی روش اسیدشویی از مزیتهای بالاتری برخوردار است . ظرفیت پیش بینی شده برای این طرح تولید سالانه 400 تن انواع ورقهای سرد فولادیست .




طرح های دیگر تولید انواع لوله


طرح دیگر در دست اجرا ، پروژه تولید انواع لوله و مقاطع فولادی سایز بالا بطول 13 متر است که در نوع خود در ایران و حتی خاور میانه منحصر بفرد میباشد . این پروژه نیز نیاز بخش بزرگی از بازار کشور را مرتفع نموده و از واردات نمونه های مشابه خارجی ، کشور را بی نیاز خواهد کرد ضمن اینکه برافزایش پتانسیل های صادراتی و ارزآوری به میهن نیز کمک خواهد نمود . 


کارخانجات نورد و لوله سمنان همچون نگینی برای سمنان ، می‌درخشد. این مجموعه ، خانه امید اهالی آن شده و گواه این ادعا، استمرار همکاری همه آنان از اولین روز استخدام تا روز بازنشستگی­ست. پرداخت دسترنج کارکنان و کارگران خدوم آن اولویت اول است . با لطف خدا از این خانه کسی اخراج نشده و نمی‌شود و همه مدیرانش در کنار همه کارگران زحمتکش آن بعنوان پیکره ای واحد ، در حال تلاشند تا سهم و دین خود به کشور را ایفا نمایند . 


تحریم از نگاه رسول دانیال زاده


“تحریم”، داستان تکراری سال‌های اخیر میهن ماست و اینکه کشور در وضعیت بحران قرار دارد، حرف تازه ای نیست اما رسول دانیال زاده و اهالی کارخانجات نورد و لوله سمنان  سمنان، با نهراسیدن از این شرایط خاص و با اتکا به نیروهای داخلی و با تامین قطعات یدکی از داخل کشور و همچنین با پاسخ گفتن به نیازهای خطوط تولید از نظر مواد مصرفی، راه برون رفت از این چالش را پیدا کرده­اند تا به این طریق، مصداقی برای شعار زیبای سال یعنی “جهش تولید ملی” باشند و در بازار ایران و جهان، حرفی برای گفتن و دلیلی برای افتخار، داشته باشند.


منبع : 

https://www.aryanews.com/News/20210916121657366

تشریح عملکرد فولاد گیلان به گفته رسول دانیال زاده


به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان: تولید و مصرف سرانه فلزات اساسی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها در دنیا محسوب می‌شود. بر اساس آمار منتشره ارزش تولیدات معدنی و صنایع معدنی کشور هم اکنون بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این حجم از تولیدات صنایع معدنی بویژه فولاد، علاوه بر اینکه رافع نیاز عمده شرکت‌های داخلی بوده، در صادرات این طیف از محصولات نیز نقش قابل توجهی داشته و سال گذشته حوزه معادن و صنایع معدنی بخشی زیادی از نیاز‌های ارزی کشور را نیز تامین نموده است.



 کشور عزیزمان ایران در سال ۹۸ با تلاش‌های انجام شده فولادسازان بخش دولتی و خصوصی توانست در تولید فولاد به رتبه ۱۰ دنیا ارتقا یابد و از کشور‌هایی همچون فرانسه و ایتالیا در این صنعت پیشی گیرد.


 


وی افزود: برخلاف تصور عده‌ای که منتظر ظهور مشکلات برای تولید کشورمان در سال ۹۸ بودند، ما سال گذشته بیش از ۲۳.۵ میلیون تن تولید فولاد خام داشتیم که ۵.۹ درصد افزایش داشت و همچنین محصولات فولادی با رشد ۹ درصد رکوردی از خود بجای گذاشت. بخش قابل توجهی از این دست آورد‌ها مرهون پشتکار تلاشگران این صنعت در بخش خصوصی میباشد. مجتمع فولاد گیلان یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه نورد محصولات فولادی است که تحت مدیریت رسول دانیال زاده کارآفرین برتر در صنعت فولاد  از سال ۱۳۸۲ وارد چرخه تولید شد. کارخانه این مجتمع واقع در شهرک صنعتی رشت در زمینی بالغ بر ۶۰ هکتار تاسیس شده است. مجتمع فولاد گیلان شامل دو خط تولید نورد گرم و نورد سرد می‌باشد.


 


مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان گفت: ظرفیت خط نورد گرم این مجتمع سالیانه ۲.۵ میلیون تن و ظرفیت تولید خط نورد سرد به بیش از ۵۰۰ هزار تن در سال میرسد. طرح توسعه تولید انواع ورق‌های گالوانیزه در این مجتمع نیز در حال اجراست که تا انتهای سال جاری با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال، به چرخه تولید کشور اضافه خواهد شد.


رسول دانیال زاده اظهار کرد: محصولات مجتمع فولاد گیلان به لحاظ استاندار‌های بین‌المللی از سطح کیفی مناسبی برخوردارند و در شرایط سخت رقابتی و با وجود تحریم‌های بین المللی، تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیاز صنعتگران و تولیدکنندگان داخل میباشد. بطوریکه بیش از ۴۰۰ شرکت در صنایع پایین دستی زنجیره فولاد، مواد اولیه خود را از مجتمع فولاد گیلان دریافت می‌دارند. و اما بیشتر بدانید از وبسایت رسمی رسول دانیال زاده


b2.png


 تکیه بر دانش نیرو‌های متعهد و کار آزموده و جذب و بکارگیری متخصصین و فارغ التحصیلان دانشگا‌های کشور در کنار بهره گیری از تجهیزات مدرن، یکی از نقاط برجسته عملکرد این شرکت میباشد. ضمن اینکه محصولات این مجتمع پس از رفع نیاز بازار‌های داخلی امکان صادرات به اقصی نقاط جهان را داراست. در این مجتمع بیش از ۲۰۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول کار بوده و اشتغال حدود ۲۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم به ادامه فعالیت این شرکت وابسته است.


وی افزود: باور دارم وقتی ملتی مصمم به ایجاد تحول باشد و شرایط فکری و انگیزشی فراهم باشد، با شرط اعمال مدیریت صحیح، هیچ مشکل و کمبودی حتی تحریم‌های ظالمانه، نمی‌تواند مسیر توسعه را سد نماید. تکیه بر منابع انسانی کارآمد بعنوان ارزشمندترین دارایی هر کشو یا شرکت توام با مدیریت کارآمد، اصلی‌ترین محور توسعه است.


نقش صنعت فولاد در توسعه صنعتی کشور مشروط بر حمایت جدی همه ارکان نظام، نقشی بی‌بدیل و قابل اتکاست. در این میان توجه ویژه به بخش خصوصی و نقش آفرینی هدفمند آن، می‌توانند کارآمدی قابل توجهی را در پی داشته باشد.


بیشتر بدانید از رسول دانیال زاده کیست؟رسول دانیال زاده مدیر کارخانه نورد و لوله سمنان


رسول دانیال زاده گفت: براساس مطالعات طرح جامع فولاد کشور، ایران، عربستان و امارات باوجود اینکه بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه به حساب می‌آیند، بالاترین آمار مصرف فولاد را به خود اختصاص داده اند. آمار نشان می‌دهد که سه کشور ایران، عربستان و امارات بیش از ۷۰ درصد سهم مصرف فولاد را در منطقه دارند که ایران با ۳۸ درصد، عربستان ۲۱ درصد و امارات ۱۵ درصد بیشترین مصرف را دارند و در رتبه بعدی عراق با ۶ درصد و سایر کشور‌ها در مجموع با ۲۰ درصد قرار گرفته اند.


b3.jpg


 بر همین اساس پیش بینی شده مبتنی بر سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران حداقل ۱۵ میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد که ان شاالله این رقم با همدلی و همکاری تولیدکنندگان دولتی و بخش خصوصی از جمله مجتمع فولاد گیلان، محقق گردد. از سویی دیگر صنعت فولاد نیازمند تکمیل چرخه زنجیره خود است. بدین معنا که همه اجزاء این زنجیره از معدن تا کارخانجات تبدیلی و حتی خطوط حمل ونقل ریلی و جاده‌ای و بنادر نیز نیازمند اصلاح و بهینه سازی، متناسب با اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز ۱۴۰۴ می‌باشند.


وی در پایان بر حمایت‌های مستمر دولت در شرایط تحریم بیش از هر زمان دیگری به عنوان ابزاری کارآمد و موثر تاکید کرد و اضافه نمود اخذ نظرات مشورتی با اهالی این صنعت مهم و شنیدن مشکلات و تلاش برای رفع جدی موانع تولید، تاثیری شگرف در دست یابی به این مهم خواهد داشت و می‌تواند ضمانت اجرایی خود را به دنبال داشته باشد.


منبع :

https://q.utoronto.ca/eportfolios/4871/Description_of_the_performance_of_Gilan_Steel/

https://canvas.ucsc.edu/eportfolios/653/Description_of_the_performance_of_Gilan_Steel/

https://canvas.uw.edu/eportfolios/64907/Description_of_the_performance_of_Gilan_Steel/

https://blogs.cornell.edu/energysciencenews/2021/09/25/description-of-the-performance-of-gilan-steel/