عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری یک نوع عایق برودتی- حرارتی است که به دلیل بهره مندی از ساختار سلول بسته، ساختاری که در آن هر سلول توسط دیواره های خودش محصور می شود و با سلول های دیگر در ارتباط قرار نخواهد گرفت) مقاومت بالایی در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و گرما دارد. عایق های الاستومری به دلیل وزن سبک و انعطاف پذیری بالا و همچنین به دلیل مقاومت بالای آن ها در برابر سرما و گرما بیشتر در صنایعی مانند خودروسازی و ساخت تاسیسات، مانند عایق بندی کانال های هوا، لوله های سرد و گرم، دیگ های بخار و سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها در دو شکل لوله ای و رولی تولید می شوند که در ادامه به ویژگی های آن ها می پردازیم.

انواع عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری ساده برای استفاده در شرایط اقلیمی و محیطی مختلف، با ضخامت های متفاوت تولید و عرضه می شوند. یکی از مزیت های اصلی عایق رولی، کاربری و نصب آسان در فضاهای داخلی و خارجی تاسیسات است. عایق های رولی جایگزین مناسبی برای انواع فایبرگلاس ها محسوب می شوند چرا که به دلیل بهره گیری از ساختار (سلول بسته) تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری خواهند کرد و طول عمر تاسیسات ساختمانی را افزایش خواهد داد. این عایق ها در دو شکل ساده و روکش دار تولید می شود که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

عایق الاستومری ساده

عایق های ساده یا بدون روکش وزنی بسیار سبکی دارند که معمولا برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع داخلی استفاده می شوند، عایق های رولی ساده از مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ ها، باکتری ها و رسوب مواد شیمیایی و گرد و غبار برخوردار می باشند.

عایق الاستومری روکش‌دار

روکش عایق های الاستومری اغلب از جنس آلومنیوم هستند. عایق های الاستومری روکش دار کاربرد زیادی در عایق کاری لوله های سرد و گرم، مخازن و سیستم های حرارتی و برودتی دارد. روکش این نوع عایق معولا با ضخامت 130 و 230 میکرون و به شکل ساده (غیر مسلح) و مسلح (روکش با الیاف نسوز) تولید و عرضه می شوند. اگر شما عایق را در محیطی نصب می کنید که در معرض نور خورشید است، لازم است از عایق روکش دار استفاده کنید چون در برابر نور خورشید مقاوم می باشند.

منبع:  عایق الاستومری رولی

ساخت کوره با سیمان نسوز

ساخت کوره با آجرنسوز یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک کوره ای بادوام و ماندگار است. برای ساخت کوره با سیمان نسوز باید به نوع کاربری آن توجه کرد. به بیانی دیگر آیا کوره شما از نوع گرمایشی می باشد یا از نوع کوره آهنگری؟

تنها کاربرد آجر نسوز در ساخت کوره نمی باشد؛  از آن برای ساخت انواع نماهای ساختمان، باربیکیو و... نیز بسیار استفاده می شود. در ادامه این مقاله شما بیشتر با آجرهای نسوز آشنا خواهید شد و این آجرها را بیشتر خواهید شناخت.

کاربرد آجر نسوز در انواع کوره ها

آجرهای نسوز همانطور که از نامش مشخص است در برابر حرارت بسیار مقاوم است؛ به همین دلیل این آجرها یکی بهترین گزینه ها برای استفاده در صنایع مختلف و کوره ها می باشد. آجر نسوز با توجه به تنوع رنگی بسیاری که دارد دارای دسته بندی های متفاوتی می باشد که هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوتی در صنایع ایجاد می کنند. به طور مثال از آجر نسوز شاموتی برای کوره ها و صنایعی که حرارت بالای 1000 درجه دارند مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی اگر بخواهیم گوشه چشمی از کاربردهای آجر نسوز کوره را برای شما بیان کنیم در ادامه همراه ما باشید:

 

استفاده از آجر نسوز برای کوره های آهنگری

ساخت کوره های گازی

ساخت کوره های ذوب آهن

ساخت کوره ذغال

کوره های آجر پزی

صنایع ذوب شیشه

صنایع فلزات

ساخت کوره با آجر نسوز

نحوه ساخت کوره با سیمان نسوز یک امر تخصصی می باشد. برای داشتن یک کوره مناسب باید از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک بگیرید. شما برای ساخت کوره باید آموزش هایی را یاد بگیرید. آموزش هایی که در ادامه منتشر شده فقط برای بدست آوردن یک دید کلی از روند ساخت کوره های مختلف و آشنایی با آن ها می باشد. بنابراین اگر تجربه ای در این زمینه ندارید بهتر است که مطالب مربوطه را مطالعه فرمایید. 

بررسی انواع شوینده های صنعتی


شستشوی خط تولید شوینده صنعتی برای صنایع غذایی، لبنیات، نوشیدنی و همچنین نگهداری ساختمان های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از شوینده صنعتی برای بهداشت و نظافت بیمارستان ها و دیگر اماکن عمومی به دلایل بهداشتی باید از فعالیت های کلیدی باشد. خطر ابتلا به بیماری های واگیردار باعث شده مصرف کنندگان قبل از خطرات عدم رعایت نظافت آگاه شوند.

 پیش بینی می شود که افزایش آگاهی مصرف کننده از بیماری های عفونی ناشی از باکتری ها و ویروس ها محرک موادهای شوینده خواهد بود. حفظ پاکیزگی محیط مراقبت های بهداشتی در نتیجه به حداقل رساندن غلظت عوامل بیماری زا بهترین راه برای جلوگیری از عفونت ها می باشد. کنترل این کار به صورت مستقیم به ایمنی بیمار و همچنین کاهش هزینه مراقبت های بهداشتی برای مردم کمک خواهد کرد. برای همین باید از شوینده های صنعتی استفاده کرد.


مواد شوینده چیست؟

مواد شوینده یک ماده یا مخلطی می باشد که حاوی صابون یا سورفاکتانت است که برای فرآیندهای شستشو و تمیز کردن در نظر گرفته شده است. انواع مواد شوینده در بازار ممکن است به اشکال مختلفی در بازار وجود داشته باشد.


اشکال و انواع شوینده های صنعتی موجود در بازار:

موادهای شوینده شامل پودرهای سنتی، قرص های تک دوزی، مایعات غلیظ، کپسول های مایع، خمیرها و غیره هستند که برای رفع نیازهای مصرف کنندگان در زمینه تمیز کردن، مراقبت از پوست، مراقبت از پارچه و عطرها ارائه می شود. این موادها ممکن است برای مصارف خانگی، سازمانی یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. موادهای شوینده یک دسته از سورفکتانت ها هستند که موقع رقیق شدن در آب خاصیت پاک کنندگی دارند. اکثر شوینده ها آکیل بنزن سولفونات هستند؛ در حالی که مواد شوینده برای تمیز کردن استفاده می شود از آن ها به عنوان افزودنی های سوخت و معرف های بیولوژیکی نیز استفاده خواهد شد.

منبع: خط تولید شوینده صنعتی

لوله خرطومی مکنده هود

خرطومی مکنده هود در واقع یک لوله خرطومی شکلی می باشد  که هوایی که توسط هود مکش شده را به فضایی خارج از فضای منزل منتقل می کند؛ به عبارتی دیگر محل خروجی موتور هوا را به دریچه تهویه هوا متصل می نماید و از این طریق هوای جذب شده به بیرون منقل می شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد ساختار آن بگوییم، از یک رشته نوار PVC با ضخامت 0.12 و یک مفتول فنری به قطر 1 میلیمتر تشکیل شده است که این مفتول های فنری بین نوارهای PVC قرار می گیرد که به این ترتیب خروجی هود به خود سیستم هود متصل شده که عمل مکش و انتقال هوا صورت می گیرد.

مزایای لوله هود

 

لوله های هود در بازه زمانی 20- تا 60+ درجه سانتیگراد مقاومت می کند، همچنین در برابر رطوبت مقاومت بسیار مناسبی از خود نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی در محیط های مرطوب نیز می باشد.

یکی از مزایای دیگر این لوله ها انعطاف پذیری آن ها می باشد. این لوله ها بسیار سبک می باشند و موارد مصرفی آن ها برای هود آشپزخانه و هود صنعتی به شرطی که فشار وارد شده پایین باشد پس می توان انواع آن را به دو دسته خانگی و صنعتی نیز تقسیم کرد.

لوله های هود در سایزهای 10_12_15_20_25_30_35_40_45 سانتیمر تولید و در شاخه های 6 متری به بازار ارائه می گردند.

قابل ذکر است که بیشتر دریچه های ساختمان 10 سانت می باشد، بنابراین بهترین وضعیتی که لوله ها می توانند در آن قرار بگیرند سایز 12 سانت برای خروجی می باشد. نکته جالب این است که هر چقدر قطر آن بزرگتر و طول آن کوتاه تر باشد هود صدای کمتری از خودش تولید خواهد کرد.

انواع لوله هود

این محصول در دو نوع به بازار عرضه می شود: نوع اول که همه با آن آشنایی دارند برای خروجی و انتقال هوا به فضایی خارج از محیط داخلی می باشد و نوع دوم به آن هود تصفیه هوا نیز می گویند که برای تصفیه کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله هود صنعتی: این نوع لوله ها در شومینه و هود آشپزخانه استفاده می شوند. جنس لوله هود صنعتی پلاستیکی و آلومینیومی است.

لوله خرطومی آکاردیونی: در متراژ های مختلف در بازار ارائه شده که می توانید متناسب با نیاز خود، متراژ مناسب را تهیه کنید. این نوع لوله بیشتر در جاهایی که ذرات ریز (مثل کارگاه های نجاری) در آنجا وجود دارد، استفاده می شود و در برابر حرارت بالا، رطوبت، آتش و اسید بسیار مقاومت دارد.

لوله خرطومی مکنده: این نوع لوله دارای تنوع در سایز و متراژ است و متشکل از یک رشته pvc و مفتول فولادی فنری است. 

لوله خرطومی هود: طول لوله فلکسی هود در حالت باز به 3 متر می رسد و قطر لوله هواکش هود 10 سانتی متر است.


درب ریلی چیست؟


درب ریلی از هر نوعی که باشد شامل دو عدد ریل است که بالا و پایین چارچوب نصب می شود. بر خلاف اکثر درب های پارکینگ دیگر که مسیرهای حرکتی آن ها در کناره های چارچوب در نصب می شوند، این درب ها به صورت افقی و با اعمال نیرو به بالا و پایین درب حرکت می کند. این درب ها با وجود ظاهری جدید و مدرن یکی از قدیمی ترین درب ها برای پارکینگ محسوب می شود. سابقه اولین درب ریلی برقی به دهه 58 میلادی در آلمان برمی گردد. این درب به زبان انگلیسی side sliding یا slide to the side گفته می شود.


سازوکار درب های ریلی چگونه است؟


امروزه این درب ها معمولا به انواع جک درب پارکینگ ریلی نیز مجهز می کنند. به این ترتیب می توان آن ها را از راه دور نیز باز و بسته کرد. جک های درب ریلی به درب متصل می شوند و یک جعبه فرمان دارند. جعبه فرمان جایی است که با سیم کشی هایی که دارد به بازوهای جک دستور باز و بسته شدن را صادر می کند. فرمان باز و بسته شدن نیز از طریق کنترلی که در دست راننده قرار دارد از راه دور به سمت سنسورهای جعبه فرمان صادر می شود. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب ریلی را به صورت دستی یا با استفاده از کلید های نصب شده در کنار درب باز و بسته کرد. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب را به صورت دستی یا با استفاده از کلیدهای نصب شده کنار درب باز و بسته کرد. هر دوی این موارد به پیاده شدن راننده ها از خودرو در نتیجه افزایش احتمال سرقت منجر خواهد شد.


همانطور که در ادامه و در بخش های انواع درب ریلی گفتیم، سازوکار برخی از انواع درب ها نیز به گونه ای می باشند که بجای حرکت موازی با چارچوب درب، با شکستن از بخش های مختلف در نهایت به صورت عمود بر دیواری که چارچوب درب روی آن نصب شده قرار می گیرند. برخی دیگر از انواع درب ها به صورت کشوهای چندلایه باز و بسته می شوند که به آن ها درب های کشویی نیز گفته می شود.

منبع: درب ریلی اتاق