آشنایی با لباس کار ضد آب




گروه کسب و کار: همه ی افراد در زمان کار و فعالیتت شغلی فیزیکی، معمولا به پوشیدن یک لباس کار نیاز دارند. چنانچه در محیطهایی که باران زیادی میبارد و یا هوا برفی میباشد، مشغول به کار هستید؛ باید از لباس کار ضد آب استفاده کنید. بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که طراحی و دوخت لباس کار به گونه ای باشد که در آن حس راحتی داشته باشید.




آشنایی با لباس کار ضد آب




علاوه بر حس راحتی توجه داشته باشید که در زمان خرید لباس کار مهندسی هم مطمئن شوید که ایمنی و سلامت شما را در حین انجام ار حفظ کند.


در زمان کار کردن بایستی نکات ایمنی و استانداردهای لازم رعایت شود. در یکسری از مشاغل که محیطی خطرناک تر و پرخطر تری دارند و رعایت نکردن یکسری موارد ایمنی ممکن است جان افراد مشغول کار به خطر بیفتد؛


 باید لباس کار ایمن تری استفاده شود. برخی از افراد ناآگاه گمان میکنند پوشیدن یک لباس کار و کفش کار و دستکش ایمنی، راحتی آنها را در عین انجام کار میگیرد. در صورتی که اگر یک لباس کار و کفش همه ی استانداردهای لازم را داشته باشد، این ادعا کاملا اشتباه است. زیرا یکی از استانداردهای تولید لباس کار، راحتی میباشد.




انواع لباس کار ایمنی بر اساس شکل ظاهری


لباس کارها را میتوان طبق شکل ظاهری اشان به چند دسته تقسیم کرد:


لباس کار یکسره


لباس کار دو تیکه


روپوش


جلیقه


پیش بند


البته بهتر است بدانید که تقسیم بندی لباسهای کار تنها به شکل ظاهر آنها نمی باشد. در ادامه این مطلب شما را دیگر نوعهای لباس کار آشنا خواهیم کرد.


 


لباسهای کار بر اساس کاربرد آن در مشاغل مختلف


 همانطور که گفته شد لباس کار علاوه بر متنوع بودن در شکل ظاهری، در نوع کاربرد نیز متفاوت میباشد. یعنی در محلهای مختلف کارایی متفاوتی دارد. انواع آنها عبارتند از:


لباس کار شبرنگ


لباس کار در محیط شیمیایی


لباس کار گرم


لباس کار مقاوم به حرارت و شعله


لباس کار ضد آب


 


لباس کار ضد آب


یکی از انواع لباس کار، لباس کار ضد آب میباشد. این نوع لباس برای افرادی که در فضاهای باز که شرایط جوی بارانی و یا برفی دارند، بسیار مناسب میباشند. پوشیدن این نوع لباس کار موجب میشود که دیگر قطرات باران و یا برف به درون لباس نفوذ نکند و فرد احساس سرما نداشته باشد.


بهتر است بدانید که اگر افراد در زمان بارش باران لباس کار ضد آب به تن نداشته باشند؛ قطعا رادمان و بازدهی کارشان کمتر میشود. بنابراین بهتر است کارفرمایان برای کارمندانی که قرار است در این محیطها مشغول به کار باشند، لباس کار ضد آب تهیه کنند تا در زمان انجام کار خللی ایجاد نشود و کارها طبق همان برنامه ریزی از قبل تعیین شده؛ انجام شود.




جنس لباس کار ضد آب


برای داشتن یک لباس ضد آب، لازم است از یک پارچه ای استفاده کنید که آب و مایعات را نتواند از خود عبور دهد. برای دوخت این نوع لباسها معمولا از پارچههای بارانی شمعی، پارچه ای پی وی سی، نایلونی و یا کاپشنی استفاده میکنند.


 


انواع لباس کار ضد آب


لباس کار ضد آب خود به تنهایی نیز دارای انواع مختلفی میباشد. این نوع لباس در دو نوع مختلف تولید و عرضه میشود:


لباس کار دو تیکه ضد آب


لباس کار یکسره ضد آب


 


لباس کار دوتیکه ضد آب


این نوع لباس کار به صورتی میباشد که به شکل مجزا از هم تولید میشوند. یعنی کاپش و شلوار جدا از هم تولید میشوند و به هم وصل نیستند.




لباس یکسره ضد آب


اما این نوع لباس به شکل یکسره تولید میشود و بالاتنه و پایین تنه به هم متصل هستند.


 


آشنایی با لباس کار ضد آب (بخش دوم)


یکی از انواع لباس کارهای تولید شده لباس کار ضد آب میباشد. همانطور که گفته شد در همه ی شغلها بهتر است درهنگام کار لباس کار مناسب با همان کار را به تن داشت. به عنوان مثال برای مشاغلی که با آتش سر و کار دارند بهتر است لباس مناسب برای این کار را به تن داشته باشند.








یکی از انواع مدلهای لباس کار به صورت ضد آب میباشد و برای مشاغلی که بیشتر در معرض آب و رطوبت هستند؛ مناسب میباشند. این مدل لباس کار همانطور که گفته شد به دو صورت یکسره و دو تیکه تولید میشود. اما معمولا این مدل لباس کار به صورتی تولید میشوند که در بازارها به شکل کاپشن و شلوار از یکدیگر جدا؛ تولید میشوند. بنابراین اغلب به صورت جدا به گونه ای که به هم وصل نیستند، تولید میشوند.


ممکن است در ذهن خود این سوال به وجود بیاید که چرا اصلا به این لباسها ضد آب میگویند؟ تفاوت آنها با سایر لباس کارها در چیست که آنها را ضد آب میکند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که برای دوخت این نوع لباس از آستر استفاده میشود که وجود این آستر موجب میشود که هوای کمتری به درون لباس نفوذ کند.




در دوخت لباسهای کار ضد آب از آستر استفاده میشود که این آستر باعث میشود هوای سرد کمتر داخل لباس نفوذ کند و گرمای بدن به راحتی از دست نرود. آستر لباس کار ضد آب از جنس نمد، خز و یا پشم شیشه است.


لباس کارهای یکسره به این صورت تولید میشود که قسمت بالاتنه یا همان کاپشن لباس به شلوار متصل است و به راحتی در تن فرد میرود و با یک زیپ کامل بسته میشود.


از این نوع لباس کار در مشاغلی که آلودگی محیطی در آنها زیاد تر است، استفاده میشود. همچنین در مشاغلی که در محیط باز میباشد نیز مورد استفاده قرار میگرد. علاوه بر این دو مورد در محیطهایی که پروتکلهای شغلی به صورتی میباشد که افراد را مجبور به استفاده از لباسهایی میکند که بایستی به طور کامل استریل باشند؛ بنابراین برای این نوع مشاغل بهترین گزینه استفاده از این نوع لباس کارهای یکسره میباشد.




پارچه لباس کار ضد آب


یکی از نکات مهمی که در زمان خرید لباس کار ضد آب بایستی به آن توجه کنید، کیفیت آن میباشد. لباسها بایستی از پارچههای بسیار با کیفیت دوخته شوند و طراحی و دوخت آنها به صورتی باشد که فرد در آن احساس راحتی و همین طور امنیت داشته باشد. علاوه بر این موارد لباس کار باید دارای دوام زیادی باشد، چونکه از آنها هر روز و در طول روز استفاده میشود.


چنانچه قصد دارید یک لباس کار بسیار مرغوب و بادوامی داشته باشید که هم دارای استانداردهای ایمنی باشد و هم در هنگام کار کردن در آن احساس راحتی و انعطاف داشته باشید، کافیست کمی بیشتر در این مورد هزینه کنید. ولی مطمئن باشید این تفاوت قیمت قطع به یقین ارزشش را دارد.




جمع بندی


اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در حوزه ی راهداری، ساخت و ساز جاده ای، شیلات و یا در فضاهای باز مشغول به کار هستید و همین طور به دنبال لباسی مناسب با محیط و شرایط کاری خود هستید. این امکان را دارید تا با مراجعه به سایت پاکان صنعت، لباس کار مناسب با شرایط کاری خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انتخاب کنید. فقط قبل از خرید لباس کار، محیط کاری و شرایط کاری و خطرات ناشی از آن را در نظر بگیرید تا مناسب ترین نوع را برای خود تهیه کنید.




منبع : خرید لباس کار بهارنیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.