درب ریلی چیست؟


درب ریلی از هر نوعی که باشد شامل دو عدد ریل است که بالا و پایین چارچوب نصب می شود. بر خلاف اکثر درب های پارکینگ دیگر که مسیرهای حرکتی آن ها در کناره های چارچوب در نصب می شوند، این درب ها به صورت افقی و با اعمال نیرو به بالا و پایین درب حرکت می کند. این درب ها با وجود ظاهری جدید و مدرن یکی از قدیمی ترین درب ها برای پارکینگ محسوب می شود. سابقه اولین درب ریلی برقی به دهه 58 میلادی در آلمان برمی گردد. این درب به زبان انگلیسی side sliding یا slide to the side گفته می شود.


سازوکار درب های ریلی چگونه است؟


امروزه این درب ها معمولا به انواع جک درب پارکینگ ریلی نیز مجهز می کنند. به این ترتیب می توان آن ها را از راه دور نیز باز و بسته کرد. جک های درب ریلی به درب متصل می شوند و یک جعبه فرمان دارند. جعبه فرمان جایی است که با سیم کشی هایی که دارد به بازوهای جک دستور باز و بسته شدن را صادر می کند. فرمان باز و بسته شدن نیز از طریق کنترلی که در دست راننده قرار دارد از راه دور به سمت سنسورهای جعبه فرمان صادر می شود. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب ریلی را به صورت دستی یا با استفاده از کلید های نصب شده در کنار درب باز و بسته کرد. در صورت عدم استفاده از جک های ریلی باید درب را به صورت دستی یا با استفاده از کلیدهای نصب شده کنار درب باز و بسته کرد. هر دوی این موارد به پیاده شدن راننده ها از خودرو در نتیجه افزایش احتمال سرقت منجر خواهد شد.


همانطور که در ادامه و در بخش های انواع درب ریلی گفتیم، سازوکار برخی از انواع درب ها نیز به گونه ای می باشند که بجای حرکت موازی با چارچوب درب، با شکستن از بخش های مختلف در نهایت به صورت عمود بر دیواری که چارچوب درب روی آن نصب شده قرار می گیرند. برخی دیگر از انواع درب ها به صورت کشوهای چندلایه باز و بسته می شوند که به آن ها درب های کشویی نیز گفته می شود.

منبع: درب ریلی اتاق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد