بهترین پوشش برای ساخت سایبان ماشین چیست؟

ورق های یو پی وی سی را با نام پلی یوپان می شناسیم. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها محسوب می شود که دارای ظاهری زیبا و مدرن هستند؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای ساخت سایبان حیاط و سایبان ماشین به شمار می روند که امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. در فضاهای مختلف با آب و هوای مختلف می توان از ورق های یو پی وی سی برای ساخت سایبان ماشین استفاده کرد بدون آنکه نگران تغییر رنگ و تغییر شکل این محصول باشید. ورق های یو پی وی سی در برابر تابش شدید نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. این ورق ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل مختلف مقاومت و دوام خود را از دست نمی دهند. بارش باران های اسیدی یا بارش برف سنگین و تگرگ باعث آسیب رسانی به این پوشش ها نمی گردد. افراد به دلیل قیمت مناسب این محصول و دوام و مقاومت بالای آن همواره برای ایجاد سایبان پارکینگ از پوشش های یو پی وی سی استفاده می کنند. برای آنکه یک سایبان در برابر عوامل های مختلف ایستایی و دوام خود را از دست ندهند باید در طراحی این محصول به سه جز آن توجه ویژه ای کرد. این 3 جز عبارتند از:

1.      فونداسیون سایبان

2.      اسکلت سایبان

3.      پوشش مناسب سایبان

فونداسیون سایبان پارکینگ بسیار مهم می باشد و طراحی ویژه خود را دارد. فونداسیون ها باعث می شود تا بار وارد به ستون ها به راحتی به زمین منتقل شود و برای سازه سایبان ماشین مشکل خاصی بوجود نیاید. این موضوع هنگام وقوع عوامل طبیعی مانند زلزله اهمیت زیادی دارد. اگر سازه سایبان ماشین دارای پی فونداسیون مناسبی باشد نیرو را به درستی به زمین منتقل خواهد کرد و خرابی ایجاد شده در محل ساز به حداقل ممکن می رسد.

آیا پوشش فلزی برای ساخت سایبان حیاط گزینه مناسبی محسوب می شود؟

یکی از پرکاربردترین سوال ها هنگام خرید سایبان ماشین مخصوصا سایبان حیاط نوع پوشش آن است. باید اشاره کرد که پوشش مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک سایبان می باشد. این بخش در برابر هرگونه آسیب جلوگیری لازم را انجام می دهد بنابراین در انتخاب سایبان باید دقت و آگاهی لازم را بدست آورید. یکی از انواع پوشش ها برای ساخت سایبان، پوشش فلزی است. پوشش های فلزی کمک می کند تا افراد بتوانند کارایی فضای خود را افزایش دهند. این پوشش ها در مدل ها، طرح ها و اندازه های مختلف قابل استفاده می باشند و مقاومت بسیار بالایی دارد؛ در نتیجه در برابر عوامل های مختلف دچار آسیب نخواهند شد.

به دلیل سطح فلزی سایبان ها با پوشش فلزی همواره در فضا سر و صدای زیادی می شنویم زیرا با بارش ها ممکن است آلودگی های صوتی ایجاد کنند و مزاحمت های زیادی را برای همسایگان ایجاد خواهند کرد. به دلیل رسانا بودن فلزها گرما به بخش زیرین سایبان با سرعت بالایی منتقل می شود بنابراین در ساخت سایبان ماشین توصیه می شود از پوشش های فلزی استفاده نکنید اما در ساخت سازه سایبان بهتر است که از انواع فلزات استفاده کنید تا در برابر عوامل مختلف سایبان ایستایی خود را از دست ندهد و باعث خوردگی و زنگ زدگی نشود.

منبع: سایبان پارکینگ اداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.